Handmodel?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Curious
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2007 08:11

Hallo allemaal,
Heb ik weer hoor.. zo'n rare vraag maar: heeft er iemand ervaring met handmodellen of hoedenmodellen?

Ik kreeg vandaag op school (Fotovakschool) van de leraar namelijk het advies om me in te schrijven bij een bureau als hand model (en eventueel ook als hoedenmodel). Leuk om wat bij te verdienen maar vooral natuurlijk ook om te leren van de fotografen. Nou heb ik even gezocht op internet maar alleen de AFT group gevonden waar ik mijn handen tegen betaling in kan schrijven. Heeft er iemand een ander idee?

groetjes, Monique
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Misschien klinkt dit dom... maar ik kreeg een beeld voor me van modellen die je in je zak kan steken.... :oops: altijd bij de hand.

Wel appart idee eigenlijk. Dat je alleen een bepaald lichaamsdeel "model" is.

Tip: Goed je handen laten verzekeren ;).
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Een leuke suggestie van je leraar maar je hebt er niet zo heel veel aan.
Handmodellen zijn nu eenmaal niet zo veel gevraagd en er is voldoende aanbod van professionele modellen. Realiseer je bijvoorbeeld dat ALS je een opdracht zou kunnen krijgen, je ook op een doordeweekse dag zomaar ergens heen moet voor die foto's. School of geen school, tentamen of geen tentamen.
Je praat hier immers over reclamefotografie, dat is professioneel en dat speelt zich niet in het weekend af.
Misschien, en dat is maar even snel een ideetje van me, zou je jezelf in kunnen schrijven op modellensites als Photoplace of DutchHeaven. Niet als hand of hoedenmodel, maar gewoon als model. De daar aanwezige fotografen werken wel bijna allemaal op TFP basis, dus geld zul je er niet mee verdienen. Wel biedt zo'n fotoshoot je de gelegenheid om e.e.a. op te steken. Hoewel amateurs zijn veel modelfotografen zeer kundig op hun gebied. En bovendien erg bereid om iets te vertellen over wat ze doen. Het is tenslotte hun hobby en hun passie.
Ik ga mezelf maar even na, ik geloof dat ik soms zelfs wel eens mensen verveel met mijn gepraat over (model)fotografie :wink:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONik geloof dat ik soms zelfs wel eens mensen verveel met mijn gepraat over (model)fotografie :wink:
Martin

Mij niet hoor, Martin ;) Maar ja, ik ben er zelf ook aan verslaafd geraakt! geloof niet, dat het een erge ziekte is ;)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar