Inspiratie gezocht voor bolle buik foto

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Over een week komt een vriendin langs om, naast het bewonderen van de lammetjes, foto's te laten maken van haar bolle buik.. In een vlaag van verstandsverbijstering had ik dat aanbod gedaan..

Sinds dat moment spoken de meest afgrijzelijke valkuilen door mijn hoofd. Als ergens cliche's rondwaren is het wel in het koesteren van de bobbel.

Ok, waarschijnlijk zal ze een foto willen hebben van een vastgehouden buik met een kusje van haar kleine zoontje er op, en natuurlijk maak ik die dan, maar hey, ik wil er wel wat moois van maken (low key?)

Duss.. inspiratie gezocht.. wie heeft voorbeelden, sites van fotografen (beter goed gejat dan slecht bedacht) of andere plekken waar ik mijn plannen kan larderen met goede ideeen?
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
pierke
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 595
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 09:01
WoonplaatsCOLON goeree overflakkee

Ga naar google typ zwangere vrouw en zoek op afbeeldingen ipv internet en wala dr staan er best wel een paar tussen om inspiratie op te doen. Ook veel waar je niets aan hebt maar het is maar een idee

Groet Peter
this lyric is under construction !!!!
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

probeer in iedergeval wat om te zetten naar zwart/wit, doet het vaak beter dan de niets verhullend kleurenopnamen.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONIets als dit misschien? http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... ra+holland
:mrgreen: ... Was een geweldige middag Martin !!

Ik heb afgelopen zaterdag een zwangerschapshoot gedaan.
Zij wou ook graag wat anders als de geijkte foto's. Dus zijn we samen naar buiten gegaan en hebben een groot veld met gele bloemen opgezocht.
Was errug leuk en mooi resultaat, én origineel :wink:
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Thanx voor de tips (ook jij fokke :) )
Heb ondertussen redelijk wat beelden voor ogen gehad en in ieder geval al besloten wat -ik- niet zo graag zou willen.. benieuwd wat het slachtoffer in kwestie wil, da's natuurlijk ook niet helemaal onbelangrijk :)
Hoop dat ik aanstaand weekend wat resultaten kan tonen in 'mensen' :)
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik zou inderdaad proberen ver van de geijkte zwangerschapsplaten. Probeer wat te doen met strijklicht en tegenlicht. Ga voor vormen, denk conceptmatig in vormen. Dat zijn denk ik de mooiste platen.
Je kan ook rigoreus anders gaan en dan niet zozeer het accent op buik leggen, maar richting de blijdschap die er is. Dus knallende kleuren, lachende gezichten enz enz. sturen op de gevoelens die er bestaan bij de aanstaande moeder en eventuele verdere familieleden.

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
keppe
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2203
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 22:42
WoonplaatsCOLON verhuisd naar Zaandam maar thuis waar mijn pjutter staat.....
CONTACTCOLON


ik zie dat ik zelf niet meer hoef te spammen :P
grt Keppe :D

"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Pinky: Yep.. dat was inderdaad de bedoeling voor wat betreft 'mijn feestje' bij de sessie.. low key, scapes, vormen.. (haar deel van het feessie mag ze zelf bepalen)

Renate: Thanx, die had ik inderdaad al doorgespit (op een moment dat mijn vrouw uit de buurt was, ik wil geen 3e kind LOL)

Keppe: Je denkt toch niet dat sommige mensen jouw site niet in een pb-tje gestuurd hadden he? <grin> Zitten mooie foto's tussen en dingen waar ik wel mee verder kom :)
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar