Exposeren in Second Life

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Omdat ik voor een klant bezig ben een project te bouwen in Second Life (3D demo van een "real life" gebouw) heb ik ondertussen een ruimte ingericht waar ik permanent wat werk van mijzelf ophang (er zijn nog ruimtes over). Zijn er al andere leden die dit doen?
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
CanongLas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 418
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2007 23:22

Nah, ik heb aan één leven wel genoeg. ;-)
Met vriendelijke groet.
CanongLas
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Te simpel 8) . Of je nou op een forum bezig bent of in Second Life is niet veel verschillend. Alleen de uitvoering is anders. En ook de technische mogelijkheden.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dacht aan een of andere sekte :oops:
(Op zich is daar niets mis mee, het is alleen niet mijn kop soep).

Ga er toch maar eens in ronddwalen.

Succes met de bouw!

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
ARTifact
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2007 20:32
WoonplaatsCOLON Bloemendaal

ik heb even gekeken op second life, en na 10 minuten rond vliegen in de lag kon ik alleen maar een paar plekken vinden waar verschillende perverse vieze oude mannen elkaar met hun second life accounts aan het bevredigen waren.

ik denk dat ik nog niet klaar ben voor het "ultieme" leven van second life.
- 350d+grip - 8mm/3.5 - 17-70/2.8-4.5 - 50/1.8 - 70-200L/2.8[color=red]L[/color] - 430EX
http://artifact1.deviantart.com/
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

ARTifact schreefCOLONik heb even gekeken op second life, en na 10 minuten rond vliegen in de lag kon ik alleen maar een paar plekken vinden waar verschillende perverse vieze oude mannen elkaar met hun second life accounts aan het bevredigen waren.

ik denk dat ik nog niet klaar ben voor het "ultieme" leven van second life.
Dat heb je dan snel gedaan in 10 minuten. Anderen hebben daar veel meer tijd voor nodig. Moet je er ook trouwens wel naar zoeken want vanaf het voorstel eiland kom je er niet automatisch. Het feit dat dit een redelijk nieuw fenomeen is wil niet zeggen dat het dus niks is. In 1993 vonden de meesten email ook onzin. Ik kan mij die discussies toendertijd nog goed herinneren. In de media werd Internet toen ook afgedaan als een hype. Ik heb inmiddels vanuit zakelijk belang flink wat tijd gestoken in Second Life en de mogelijkheden. Natuurlijk kun je dit gebruiken als spelletje of wat dan ook. Maar de techniek is 3D, interactief met andere gebruikers tegelijkertijd en bied gewoon meer mogelijkheden. Zo kun je zakelijk gezien idd nieuwe te bouwen gebouwen al laten zien aan investeerders. Daarvoor leent zo'n 3D omgeving zich namelijk erg goed. Maar door het perspectief zien je foto's er aan een muur ook opeens erg goed uit. Het aantal pixels blijft hetzelfde maar doordat het 3D is komt een foto in het formaat 1x2 meter bijvoorbeeld ook zo over in je beleving.
Ik heb geen glazen bol en kan dus geen voorspellingen doen. Maar ik ben wel al zo lang met internet bezig en daarvoor met Fidonet dat ik een redelijke inschatting kan maken. Second Life zal niet verdwijnen. Misschien komt er een andere partij met een betere versie maar social networking in 3D context zal ongetwijfeld gemeengoed worden. De instelling dat je aan een First Life genoeg hebt slaat de plank mis. In principe is een forum waar je een nickname gebruikt en een avatar ook een vorm van Second Life. Alleen is deze dan 2D.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Ik heb er ook al eens naar gekeken, maar aan mij is het niet besteed. Zal er wel te oud voor zijn :? .

Second life is gewoon nog niet klaar voor het grote publiek en de techniek laat nog veel te wensen over. Vooral het gebrek aan efficiency is m.i. een obstakel voor serieus gebruik. Voorlopig doen social networks als hyves (voor de jeugd :lol: ) en LinkedIn het beter.
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo verdiept hebt in Second Life. Ik weet ongeveer wat het is en daar mee houd het op.

Best cool dat je het zo voor zakelijke doeleinden gaat gebruiken. Ik denk dat veel bedrijven ook wel eens verder mogen gaan kijken.

Bij mij op stage (een reclamebureau en een internetbureau, ik loop stage bij het internetbureau) is er door een aantal mensen gezegd dat je een zielig kansloos figuur bent zonder een "echt" leven als je je bezig houd met Second Life. Opzich vind ik dat best sneu als mensen zulke dingen zeggen. Het blijkt wel weer namelijk dat een dergelijks concept (ook op zakelijk niveau) misschien nog wel wat te bieden heeft. Jammer dat sommige mensen gelijk een oordeel over een ander klaar hebben.

Misschien eens tijd om er ook eens in te verdiepen. Succes iig!!!
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Tsja, dan ben je ook kansloos en zielig als je veel tijd op fora zit. Een Brit met wie wij zaken doen heeft in Engeland al architectenburo's die geinteresseerd zijn om hun bouwwerken virtueel te tonen. Dus of het een hype is?? In ieder geval heb ik nog expositieruimte over als er mensen zijn die dit wel eens leuk vinden om te proberen. Ook ben je altijd welkom om bij mij te komen kijken hoe e.e.a. eruit ziet.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik dnek dat second life te groot is geworden voor een hype. Ik zal ook eens kijken hoe zoiets werkt.... Om eerlijk te zijn, ben ik er nog nooit gaan kijken....
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

T'is in het begin even wennen aan hoe je je beweegt en hoe je dingen zoekt. Maar da's ook bij computerspelletjes zo. Ik had e.e.a. met een uurtje door. Overigens heb ik ook een first life hoor. Ik besteed nog geen half uur per dag aan Second Life en dan met name ivm begeleiding van de bouw van een project.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Chow schreefCOLONOok ben je altijd welkom om bij mij te komen kijken hoe e.e.a. eruit ziet.
Heb je een adres? :lol:
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Stuur in SL maar een IM naar Chow Hofmann. Dan stuur ik je vanavond wel een landmark ;)
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Eurohosters Businesspark?
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Koekiemonster schreefCOLONEurohosters Businesspark?
En we hebben elkaar daar getroffen :)
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

De foto's zien er zo mooi uit.
Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze net zo scherp zouden zijn als bv hier op EOS.
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar