Escape....

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Weer bezig met de boys met een nieuw thema..."escape" is het geworden.
Maar zo eenvoudig als ik het in mijn hoofd had, zo moeilijk bleek het om te realiseren.
Ben dan ook erg benieuwd wat jullie van deze eerste foto (Joey) vinden...
Of ik op de goede weg hiermee ben of juist helemaal niet, kritiek en tips GRAAG he!!!

Groetjes Marian
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=77080[/img]
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Ik heb nu meer het gevoel dat hij het gat ingezogen word...

wel een mooie foto weer!
nieuwe website!
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik had hezelfde idee, alsof Joey om hulp schreeuwt en z'n hand uitsteekt voor hulp.
De kwaliteit van de foto is top.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

joey doet het goed. Net als mam.
mooie foto.

(nu heb ik de naam wel juist ;-) )
Gebruikers-avatar
Lute
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2005 14:35
WoonplaatsCOLON Assen / Roden
CONTACTCOLON

Het thema herken ik er ook niet in, vind het wel een hele gave plaat. Wat mij betreft mag er nog wel iets wat meer emotie in. 8)
groet, Roelof
www.studiorl.nl
1Ds MKII, 20D, met HR ++ glas en nog wat
Gebruikers-avatar
Van Put
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007 21:11
WoonplaatsCOLON Deurne - Antwerpen
CONTACTCOLON

Haha,

het 'Zwarte' gat... *escape*
Het onderwerp = thema, spreekt mij zoizo zéér aan !!!

Nu wat hier de voorgangers al melden, het lijkt of 'Joey' meer in het gat word gezogen...
Mijn gedacht daarrond is dubbel, en je weergave werkt dus wel !!!
Voor je ergens uit wil, zit je zoizo ergens in of vast, dus volgens mij is het geen tegenstelling maar bewerkstellig je hier jouw gegeven.
(ik hoop dat je men zinsbouwwerk kan begrijpen...hihi) :lol:

Enkel heb ik in het verbeelden nog een klein beetje last met 'Joey's' rechterhand..., die geeft nog niet de juiste verbeelding mee, hier nog net teveel in steun of rust...
Ik zou persoonlijk liever zien dat deze hand meer in de richting van de linkerhand gaat of deze hem begeleid...

Op fotografisch vlak kan ik weing inbrengen mevrouw...
Ik vind het wederom een stukje puike fotografie !!!
Zelf hou ik ook van die bepaalde donkertes, en dat schaduwwerk...

voila,

Met zéér veel respect en veel sympathie voor julie fotowerk...

grts.
luc
Kijk, Kijk, en blijf je Verbazen...
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Had op zoom ook al ff gereageerd, dacht dat het Nino was :lol:
Goede foto van Joey, titel "help" vind ik inderdaad beter bij dit beeld passen. Verder een hele goede bewerking waarbij ik alleen aan de onderkant van z'n hand wat meer belicht zou willen zien. Verder is het weer een op en top "Korte-foto" :lol:

Gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Het thema "escape" zie ik er niet 123 in. Meer dat hij in een zwart gat getrokken wordt is zeker.

Wederom een erg fraaie en mooie plaat gemaakt.

Ziet er goed uit.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
gardan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 613
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 13:53
WoonplaatsCOLON Neerbeek (Lb.)

Ook omdat je hetzelf een thema noemt waaraan je werkt, vind ik 1 foto wel wat magertjes. Het kan in 1 foto, maar een serie, elkaar aanvullende foto's vind ik op dit nivo toch op zijn plaats.

Over het technische gedeelte wil ik niets zeggen. Lijkt mij prima in orde voor zover ik dat kan beoordelen. (Ook al vind ik hem wel erg centraal)

Ik krijg wel inmiddels een bepaald gevoel als zie dat je weer een topic hebt geopend. Dat kan ik het makkelijkst omschrijven als "Oh, daar komt weer zo'n negatieve emotie foto". En jawel hoor, ook hier was het weer prijs.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Prachtig werk weer, Joey en Marian!! De opmerkingen hierboven deel ik grotendeels, dat het meer "help" is dan "escape", maar omdat het thema nog maar net begonnen is, kan dat nog heel goed komen.

Ik ga daarom ook in tegen de opmerkingen, dat 1 foto te weinig zou zijn voor een thema. je geeft tenslotte duidelijk aan, dat je nog niet zeker weet of je op de goede weg bent (tuurlijk ben je dat, JIJ bent tenslotte degene die dat bepaalt!!). Ook de opmerking van Gardan dat "daar komt weer zo'n negatieve emotie-foto" vind ik niet op zijn plaats. Accoord, het zijn zeker emotie-foto's, maar dat "negatieve" geeft voor mij teveel een vervelende bijklank. Je fotografeert heftige emoties, en "don't worry be happy" foto's passen daar nu eenmaal minder goed bij.

Voor mij is het weer top-werk!! Foto's die je pakken, geweldig.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Thanks voor jullie commentaar weer he..

Zal volgende keer geen titel meer bedenken...zit daar volgens mij steeds verkeerd mee :lol: Maar het idee erachter was idd ergens uit proberen te komen en paniek erbij.
Anita- de hand is donker, was moeilijk om de belichting hier spannend bij te houden. Dacht dat dit mooier zou zijn en de hand anders teveel zou overheersen.
Luc -ik snap je zinsbouwwerk juist heel goed hoor :wink:
gardan schreefCOLONOok omdat je hetzelf een thema noemt waaraan je werkt, vind ik 1 foto wel wat magertjes. Het kan in 1 foto, maar een serie, elkaar aanvullende foto's vind ik op dit nivo toch op zijn plaats.

Over het technische gedeelte wil ik niets zeggen. Lijkt mij prima in orde voor zover ik dat kan beoordelen. (Ook al vind ik hem wel erg centraal)

Ik krijg wel inmiddels een bepaald gevoel als zie dat je weer een topic hebt geopend. Dat kan ik het makkelijkst omschrijven als "Oh, daar komt weer zo'n negatieve emotie foto". En jawel hoor, ook hier was het weer prijs.
Gardan- waarom 1 foto...ik wilde weten of het idee met een binnenband van een auto wel zou werken. De suggestie wekken alsof hij uit een gat probeert te klimmen of dat het toch teveel zou lijken alsof hij op een band ligt (en op een hocker met nog een stoel onder zijn benen en half voorover geleund hi hi)
Ik hou gewoon van emotiefoto's en dan vooral huilen, schreeuwen kan er ook niks aan doen (enne..heb echt een leuke jeugd gehad hoor :wink: ).
Dus ja dit de stijl van foto's waar ik verder mee wil experimenteren... en als dat in jou ogen weer zo'n negatieve emotie foto is..so be it, respecteer ik ook natuurlijk. Zoveel mensen zoveel verschillende smaken.....en gelukkig maar toch? :wink:

Groetjes Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
gardan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 613
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 13:53
WoonplaatsCOLON Neerbeek (Lb.)

Is natuurlijk ook prima Marjan. :wink:

@ Fokke; Wellicht hoort dit topic dan meer thuis in WIP ofzo, als je het dan toch wil zien als een probeersel? :wink:
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Belichting sfeer ed perfect.
Wel of niet escape is niet helemaal duidelijk.
Ik mis echter de echte paniek in zijn ogen.
(Zou zelf ook niet weten hoe deze te acteren)

PP
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

PP schreefCOLONBelichting sfeer ed perfect.
Wel of niet escape is niet helemaal duidelijk.
Ik mis echter de echte paniek in zijn ogen.
(Zou zelf ook niet weten hoe deze te acteren)

PP
Joey lag nu met zijn buik in de band op een hocker, met zijn voeten nog op een stoel. Hij moest dan voorover leunen om niet alles in beeld te krijgen.
Moet gewoon zorgen dat de volgende "medewerker" hoger komt te liggen, komt die paniek vanzelf wel :lol: :lol: :lol: :lol: oh gemeen :wink:
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

hij is op het eerste zicht krachtig, maar ik vind m misschien iets te clean, versta je me? ik zie je id, maar ik voel het nog niet helemaal. misschien is het de studio, al gedacht om het wat meer inkadering te geven? wat meer props, of gewoon buiten, op lokatie?
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Snap je gevoel bij de foto Tom...alleen niet wat je met meer inkadering bedoelt? Strakker croppen bedoel je dat?
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

juist niet, geef m wat meer ruimte en doe iets met de ruimte eromheen.

t is maar een id he marian. dit beeld kan de start zijn, maar ik zou het nog meer uitwerken. al heel mooi hoor nu! ik ben misschien iets te kritisch, maar ik denk dat je dat ook verwacht he.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Oke Tom ik zal het zeker meenemen en onthouden thanks he!
En ja je bent kritisch en dat verwacht ik ook zeker van je :wink:
Dit is idd de eerste foto uit de serie en ben druk zoekende naar het vervolg. Soms heb je iets in je hoofd maar is het niet zo gemakkelijk om te doen.
Maar we gaan er verder mee en verbeteren, dat is zeker!

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Strakke plaat Marian ! Ik vind het echt topwerk wat je doet en bewonder je stijl ontzettend.
Het enige wat ik mis is de echte paniek in zijn ogen en misschien had je zijn rechterhand/arm wat meer in de emotie kunnen vertalen. (mmm...beetje vreemde zin maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

al gedacht aan 3 beelden, los, maar in contact? die hand... reikend...
een andere plaat, andere lokatie, toch gebonden aan die hand, ...
ik denk maar, hardop. hoe meer ik m bekijk hoe beter ik m vind.
durf uit je studio komen marian!
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar