EOS-digitaal aderlating

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Beste leden,

Ja, ik richt me tot u allen! Ik ben een avond niet actief op het forum, ik kom thuis en lees tot mijn schrik dat er drie(!!!!!!) mods gelijktijdig gestopt zijn met hun modschap. Ik denk dat er maar een groep op dit forum is dat zich daarvoor mag/moet schamen en dat zijn wij, de leden. Wij hebben de sfeer voor twee mods dusdanig om zeep geholpen dat zij hun lol in het modschap verloren hebben (ik zeg twee omdat ik het van de derde niet zeker weet).

Wat wij hebben veroorzaakt beste leden is een aderlating van de power van dit forum. Aderlating werden in de middeleeuwen uitgevoerd om zieken te genezen. Dit forum is niet ziek! Wij hebben als leden een onterechte aderlating op ons geweten! Ik denk dat wij ons daar allen schuldig over mogen voelen!

Ja, dames en heren, ik spreek dus bewust over een aderlating! Ik heb de laatste tijd al mijn ongenoegen geuit over de topics die verschenen over of de snelheid van dit forum of de de wijze waarop het gerund wordt. Soms moeten wij mensen leren om wat meer geduld te hebben, om wat toegeeflijker te zijn, om wat meer coulance te tonen.

Ik hoop en ik hoop van harte dat elk lid zich aan zal trekken wat er vanavond gebeurd is, want mensen ik ben mij kapot geschrokken! Er zijn drie mods in een avond vertrokken! Dit is een serieus teken aan ons als leden!

Ja, ik ben mij vanavond echt het leplazerus geschrokken en ik hoop van harte dat ik nooit meer zo iets mee moet maken. Laten wij ons allen bezinnen op wat er vanavond gebeurd is en laten wij allen onze opstelling aanpassen in het licht van de laatste gebeurtenissen.

Mensen, morgen meer, ik ga zo slapen.

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Het kan natuurlijk ook gewoon een natuurlijk verloop zijn. Ik heb geen zin om gelijk de leden de schuld te geven. Iedereen is vrij om mod te worden en dit modschap op te geven als andere zaken belangrijker worden. Een natuurlijk verloop dus. Daarom denk ik niet dat dit topic echt waardevol is.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik denk dat het nog wel mee valt, ik denk dat niemand zich ergens voor hoeft te schamen, dit forum is nou eenmaal zo ontzettend groot geworden en daardoor is de persoonlijke sfeer die er tot 2004/2005 was verdwenen, daar doe je niks aan.

Wat betreft het ongeduld van enkele mensen, ik denk toch echt dat de crew dit had kunne voorkomen, het enigste dat we elke keer te horen kregen is 'ja we werken eraan', en vervolgens ging het topic op slot.
Na een tijdje kregen we van Maarten ineens wat details, toen kreeg iedereen beeld en snapte ze de omvang van het probleem, als ze dit al eerder hadden gedaan had iedereen veel mee begrip getoont.

Verder denk ik dat moderator zijn een taak is die je simpelweg niet te lang wilt uitvoeren, je moet leden toch vaak op dezelfde fouten attenderen en na een tijdje ga je je daar aan ergeren, het is een wat eentonige taak.

Ik vind dat jij alle toch wat overdrijft en ik denk dat de zwakste plek van dit forum de communicatie tussen de crew en leden is, zodra er problemen zijn zoals vanavond het aftreden van 3 moderators hebben veel mensen toch vragen, als ze dan even een topic opnen waarin uitgelegt wordt dat dit echt een vrije keuze was en dat er verder geen meningsverschillen zijn binnen de crew voorkomt dat weer een hoop vragen en speculaties.

Groetjes,

Mathijs
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik denk ook dat we nu even geen paniekvoetbal moeten gaan spelen.
Juist topics als dit geven vaak enorme onrust in de tent. Ik sluit het daarom. NIET omdat we geen discussie willen over hoe het forum gerund moet worden, NIET om niet te lezen waar het fout gaat. Maar WEL om flames te voorkomen.
Mensen, kies uw woorden en uw foto's zorgvuldig, dan gaat het met ons forum helemaal goed komen :wink:
Martin
[edit] Mathijs, in hun topics hebben Fokke, Jamie en Schoffie precies uitgelegd waarom ze afscheid nemen van hun moderator taken.
Laatst gewijzigd door 1 op MartinPhili, in totaal 21 keer gewijzigd.
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Yep. Alleen draait zo'n forum op vrijwilligers. Je kunt niet verwachten dat die onmiddelijk reageren op alles. Tenzij we met z'n allen gaan betalen voor deze dienst. Maar dat doen we niet.. Dus de crew moet de hele dag maar de leden vermaken en informeren?? Als iedereen nou bij aanmelding ook gelijk zou doneren is het wat anders.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar