EOS 350D icm remote RS-60E3 en timer

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Edward van Berkum
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 07:47

Mannen en Vrouwen,

Even een vraagje... ik kan namelijk niet direct terugvinden wat ik zoek.
Ik wil graag een RS-60E3 kopen, deze past prima op een 350D.

Ik heb het volgende getest, als ik de timer aanzet en de knop ingedrukt houd, dan neemt de camera 1 foto, en dan stopt het.
Wat ik graag wil is dat de camera na de 10 seconden nog een volgende foto maakt en eventueel nog 1 etc.

Via de normale ontspanknop werk het niet, weet iemand of het wel werkt met een RS-60E3, als je de ontspanknop locked?

Ik wil met de timer en deze opstelling foto's maken van mijzelf inclusief een vis.

Is er iemand die mij kan vertellen of het met de remote wel kan? icm een 350D?

Alvast bedankt en groet,

Edward
Gebruikers-avatar
shutterbug
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 18:54
WoonplaatsCOLON Tilburg

Hallo Edward,
Je weet dat de RS60E3 slechts 60cm snoer heeft? Hier doe je niet zoveel mee als je zelf ook in beeld wil komen.

Heb je ook gekeken naar de inkoopactie op dit forum?
Daar wordt een remote aangeboden met 3 meter snoer en nog beduidend goedkoper. Deze werkt even goed als de RS60E3.

Groet
Shutterbug
[size=75]30D/EF-s 17-85mm f1:4-5.6 IS USM/ EF 28-80 f1:3.5-5.6/ EF 50mm f1:1.8 II/ EF 70-200mm f1:4 L USM/ EF 100 f1:2.8 macro USM/ TC2X II/ 580 ex[/size]
Edward van Berkum
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 07:47

Shutterbug,

Ik heb niet de Canon RS60E3 besteld maar die van aq4u.nl met 5 meter kabel... is hetzelfde als de canon.
Met die 5 meter kom ik er namelijk wel.
Weet niet of je dat met de inkoop actie bedoeld...

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of als je de remote locked, en je camera in timerstand staat of je dan om de 10 seconden foto's kan maken....
Met de normale ontspanknop ingedrukt houden werkt het niet...gol dat dat niet veel anders is als voor de remote.... dan maak ik een pedaaltje dat ik met de voet kan bedienen.
Wellicht komt er nog een antwoord op... anders hoop ik dat ik morgen de remote in huis heb en het zelf kan testen.

Groet,

Edward
CanongLas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 418
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2007 23:22

Ik heb die remote niet maar volgens mij heb je die ook niet nodig.

Met je camera is software voor timelaps opnames meegeleverd.
Een computer of laptop naast je cam is dus voldoende. Kun je de tijden varieëren een enkele seconde tot vele uren. Ook het totaal aantal foto's geef je van tevoren in. Dan stopt ie ook automatisch.
Met vriendelijke groet.
CanongLas
Edward van Berkum
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 07:47

CanongLas,

Dat klopt, met remote shoot kan dat prima met intervals... maar ik ga niet tijdens het vissen mijn laptop meenemen... dat is weer net niet de bedoeling.

Remote shoot werkt prima ervoor, en precies de opties die wij als visser willen, maar gezien de spullen die we al mee hebben, en je langs de waterkant zit vind ik die optie niet ok.

Groet,

Edward
CanongLas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 418
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2007 23:22

Edward van Berkum schreefCOLONCanongLas,

Dat klopt, met remote shoot kan dat prima met intervals... maar ik ga niet tijdens het vissen mijn laptop meenemen... dat is weer net niet de bedoeling.

Remote shoot werkt prima ervoor, en precies de opties die wij als visser willen, maar gezien de spullen die we al mee hebben, en je langs de waterkant zit vind ik die optie niet ok.

Groet,

Edward
Als visser? Langs de waterkant? Hoe had ik dat kunnen weten?
Op de foto met een vis kan ook prima met een gebakken schol, toch?

Neemt niet weg, dat je voor een vertraging van 10 sec. geen remote nodig hebt. Zit standaard op je camera ingebouwd.
Met vriendelijke groet.
CanongLas
Edward van Berkum
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 07:47

Dat klopt...

Maar.... het gaat iets anders....
Je moet je voorstellen... je vangt een karper, deze wordt onthaakt op de onthaakmat.
Er vanuitgaand dat je statief er al staat... je stelt zelf timer in, drukt de knop in.
Loopt terug naar de vis op de onthaak mat... tilt de vis op ( 10 tot xx pond ) neemt positie in en klik.
Dit is niet ideaal en meestal tekort voor een man met vis foto voor het karpervissen.

Check even dit voorbeeld....
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=31993
En dit zijn niet allemaal mensen zonder ervaring in dit soort dingen ( ook niet allemaal met timer genomen ) maar om je een idee te geven hoe lastig het is.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben hoor ik het graag.

Groet,

Edward
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

erg offtopic... maar dit is echt een totaal andere wereld dan waar ik in fotografeer... en dan ben ik toch natuurfotograaf...

M'goe, koop een IR remote (ca 10 euries), voor op je 350D kan dat prima tot ca 3m, visje oppakken, lief lachen, klein IR-remootje een duw geven en... voila... lachend visje op de kiek :mrgreen:
www.johanvanderwielen.nl
Edward van Berkum
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 07:47

Schoffie,

In mijn ogen is een IR remote ook niet je van het....
Je hebt natte handen, de vertraging in een IR is 0,1, 2 seconden dus tijd om het op de grond te laten vallen heb je niet echt, als je dat al wil.
Daarom zou een draadremote met bijvoorbeeld een pedaaltje ideaal zijn...
of iets met een blaasbalgje.... en montage op camera....

Ik opteer zelf voor de draadremote ipv blaasbalgje.

Waar het uiteindelijk om ging is of je met een 350D icm draadremote, en het vastzetten van de schuif en de camera in timer, je om de 10 seconden foto's kan nemen continue.

Fotografie en vissen blijft een tak apart... met bepaalde eisen die mogelijk kunnen zijn, maar niet altijd haalbaar...

Groet,

Edward
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

een draadremote is ook niet je van het met natte handen... het blijft electronica.
www.johanvanderwielen.nl
Edward van Berkum
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 07:47

Dat klopt maar past wel in een plastic zakje en dan werkt het nog prima.
Denk dat dat bij een IR ten koste gaat van de werking.

Groet,

Edward
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

kwestie van proberen...

andere oplossing heb ik ook niet, de IR kun je tenminste nog op 2 seconden zetten, de draad kun je overigens wel gebruiken met 10sec. Neem er één van 3 meter en je moet voldoende tijd hebben
www.johanvanderwielen.nl
Edward van Berkum
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 07:47

Schoffie,

Is al besteld... zal vandaag of morgen binnen komen, ik ga het testen en post mijn bevindingen...
Wellicht handig voor andere hengelaars in de toekomst.

Groet,

Edward
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

vraag me alleen af hoeveel hengelaars zoveel interesse hebben in fotografie dat ze hier komen... :wink:

want, om mijn onnozele nieuwsgierigheid te bevredigen, waarom maken "jullie" allemaal van die foto's waar je met een vis in je handjes op staat? Waarschijnlijk zal het aan de afwezigheid van enige affiniteit met vissen te maken hebben maar ik vind die foto's nou niet bepaald bijzonder, de mensen staan er meestal weinig interessant op en als je één foto gezien hebt, heb je ze allemaal gezien. Of moet ik het als een soort jachttrofee zien? Ik kan mij voorstellen (buiten het feit dat ik mij niets bij hengelen kan voorstellen, ik observeer dieren in het wild, vang ze niet...) dat zo'n grote vis je meer zal prikkelen tot het maken van mooie foto's ervan dan alle moeite te moeten doen om dat glibberding vast te houden en er vervolgens zelf mee op de snapshot te gaan...

Dit alles niet lullig bedoeld maar gewoon vanuit de natuurfotografie de hengelsport bekeken...
www.johanvanderwielen.nl
Edward van Berkum
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 07:47

Schoffie dat zal je nog verbazen....
Ik modereer voor het karperwereld board, en fotografie is toch wel een onderwerp waar veel te doen is.

http://www.karperwereld.nl/board/viewforum.php?f=58

Bas Breedveld schrijft in Spiegel Magazine artikelen over fotografie mbt het karpervissen.
Kortom het is best een hot item in de hengelsport met name karpervisserij.

Groet,

Edward
Edward van Berkum
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 07:47

Schoffie,

Je hebt op zich een punt, maar over het algemeen wordt het idd gezien als een troffee een overwinning.
Goede man met vis foto's zijn erg lastig, niet iedereen vist met een vismaat die in zoverre verstand heeft van fotografie dat je de foto's krijgt die jij bedoelt.
Ik vis vaak alleen, en als ik dan een karper vang die ik op de foto wil hebben zal ik het toch alleen moeten doen, dat is precies de reden voor de draadremote.
Op de foto staan met een vis van 15 kilo, is geen makkelijke opgave, vandaar dat opzich een item is, wat op het moment actueel is.
In Spiegel Magazine nr. 4 heeft Bas Breedveld een artikel hierover geschreven, en hij schrijft niet alleen over de man met vis foto's, maar brengt mensen in het karperwereldje wat bij over fotografie tijdens het vissen, dus ook natuur en sfeeropnames.
De opnames van man vis foto kunnen gewoon beter als simpel een snapshot... maar die snapshot is niet geheel onbelangrijk zoals je hebt kunnen lezen.
Ik begrijp jou kijk erop best goed, in het karperwereldje leeft het gewoon anders.
Het is erg offtopic nu, maar wel goed om zo eens wat gedachtes van anderen hierover te lezen.

Groet,

Edward
Laatst gewijzigd door 1 op Edward van Berkum, in totaal 31 keer gewijzigd.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

dat verbaast mij idd (in positieve zin...)
www.johanvanderwielen.nl
Edward van Berkum
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 07:47

Bas heeft overigens zijn eigen colum, waarin in elke uitgave een ander onderwerp wordt besproken.
Voor de meesten zeer intressant en aanzet tot denken over fotografie.

Schoffie, wellicht zou je eens zo'n Spiegel Magazine kunnen aanschaffen bij een beter gesorteerde hengelsportzaak, of via http://www.spiegelmagazine.nl/ zodat je een idee hebt waar het over gaat in de karpervisserij?
Niet negatief bedoelt overigens...

Zo krijgt het topic hier toch nog wel een leuke draai...

Groet,

Edward
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

heb ff gekeken en nu trap ik wellicht op tenen maar als ik dit zie (http://picasaweb.google.nl/Spiegelmagazine/Spiegel2007) zie ik een heleboel snapshots (lees trofeeën) met nagenoeg geen fotografische waarde... registraties van "kijk ik heb de grootste karper gevangen..." maar geen "mooie" karper foto's.

Nu ligt mijn interesse ook gewoon ergens anders maar als ik een foto van twee paaiende karpers zie waar een fotograaf uren voor op zijn buik heeft gelegen doet mij dat veel meer...
www.johanvanderwielen.nl
Edward van Berkum
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 07:47

Ach tenen trappen kunnen we wel tegen, beetje kritiek kan het alleen maar beter van worden.

Daar heb je gelijk in, 8 op 10 foto's zijn man vis foto's, niet meer en niet minder.
In het magazine zelf zul je kunnen zien dat dat niet het enige is, wat wij als karpervissers fotograferen... wij hechten ook waarde aan mooie zons ondergangen, paaiende karpers, een hengelopstelling aan het water etc.
Kijk maar eens op het fotografie topic wat ik heb gepost van karperwereld.nl .

Maar de manier van fotograferen veranderd bij man vis foto's ook enigzins.... hoeveel meer moet je ervan maken als je met een vis in de hand voor de camera staat, de een maakt er iets moois van en let op details, de andere vind een simpele man met vis foto genoeg.
Door een draadremote kun je er in ieder geval al meer van maken als zonder, plus dat het een stukje zekerheid geeft van goede foto's als je alleen bent van een bepaalde vangst.

Groet,

Edward
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar