Mijn bijna mooie madelief

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sissie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2007 09:17

Ik heb deze foto van de madelief met 1 hand gemaakt omdat ik 'm met de andere hand vast had. Met de manuele focus en macro-adapter is dit niet goed gelukt, omdat het bloempje zelf niet scherp is. Is er misschien iemand die de bloem zelf scherper kan maken? Ik ben zelf echt een leek met fotobewerking, en ik heb buiten Photostudio geen degelijk programma...

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=80061[/img]
Ik heb geen inspiratie voor mijn onderschrift!
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Met zelfs het allerbeste fotobewerkingsprogramma kun je een onscherpe foto niet scherp maken.
Je kunt alleen de onscherpte corrigeren die optreedt omdat een sensor nog niet kan doen wat een negatief of een dia kan.
Madeliefjes genoeg zou ik zeggen. volop kansen om de foto nog een keertje te proberen :wink:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

De scherpte lijkt mij op de juiste plek, alleen is de scherptediepte erg beperkt... Dat is met een softwareprogramma niet te doen.

Als het waait of je wilt een takje ofzo even uit beeld houden, neem dan een paar wasknijpers mee, die je voorzichtig om het takje doet... :lol:
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Sissie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2007 09:17

Oké, bedankt voor de tip! Ik dacht het eigenlijk wel hoor, dat het niet kon. Maar als ik het niet vraag, weet ik het niet he 8) Ik vind hem zo ook wel iets hebben, maar ik ga zéker nog eens voor een verbeterde versie gaan!
Ik heb geen inspiratie voor mijn onderschrift!
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

De scherpe delen kan je met behulp van USM verscherpen.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Als je Photoshop ebt,kun je hey beste smart sharpen, optie lens blur gebruiken. Op die manier kun je ietsjesterug winnen, op een iets betere manier USM. Maar dat gaat alleen goed voor een beetje onscherpte, niet voor all blaadjes bijvoorbeld. Wel jammer, want ik vind het wel een leuke foto.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar