Risico's urban/urbex???

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Dit artikel zet je wel aan het denken..
http://www.leeuwardercourant.nl/article1991027.ece
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Ja en?
Gewoon niet doen wat niet mag dus, al is de verleiding nog zo groot.

Zal het anders verwoorden.
Ik liep vanmorgen op een kerkhof voor wat foto's, zie ik in een prullenmand een leeg pakje sigaretten liggen met de volgende tekst: "Rokers sterven jong". Nog heel erg zwaar gedubt of ik daar iets mee moest doen, qua foto maar zou galgenhumor zijn. Zit wel in mijn brain, dus dat heeft gewerkt (al ben ik 4 maanden geleden gestopt met roken).
Ieder pakt het op zoals het is. Een 'veilige' wereld bestaat alleen in jezelf.

Trudy
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Wow. Wijs gesproken, Trudy !!
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
meindertvd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Weet weinig van urbex, maar volgens mij is het gevaar dat je door een verrotte vloer zakt groter.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ik geloof dat de link niet duidelijk is. Ik bedoel niet dat je moet gaan slopen maar er wordt door fotografen op best grote schaal oude gebouwen bezocht om die in beeld te brengen.. Dan loop je dus risico's...
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
AstroErwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2007 15:17
WoonplaatsCOLON ijmuiden
CONTACTCOLON

Chow schreefCOLONIk geloof dat de link niet duidelijk is. Ik bedoel niet dat je moet gaan slopen maar er wordt door fotografen op best grote schaal oude gebouwen bezocht om die in beeld te brengen.. Dan loop je dus risico's...
hier heb je helemaal gelijk in, was net ook bij een oud gebouw geweest, en zag daar enige asbest soort gelijk spul, en ben rechtsom kerend naar huis gegaan.
[color=green]1DMK!! - 40D - bg - remotes - 550EX - 2000mm F10 - 800mm F4 - 760mm F5,6 - 17-40 - 70-200 2.8 is - extras[/color]
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

Asbest wordt toch alleen gevaarlijk bij demontage/slopen omdat er dan splinters en stoffen vrijkomen?

De gemiddelde fotograaf zal overal afblijven denk ik.
Of ben ik nu zo abuis?
AstroErwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2007 15:17
WoonplaatsCOLON ijmuiden
CONTACTCOLON

Marx schreefCOLONAsbest wordt toch alleen gevaarlijk bij demontage/slopen omdat er dan splinters en stoffen vrijkomen?

De gemiddelde fotograaf zal overal afblijven denk ik.
Of ben ik nu zo abuis?
maakte mij weinig uit althans( was met kleine broertje ), op men 10de levensjaar ( 8 jaar terug ), ben ik al in aanraking gekomen met het spul ( breken ervan enz tesamen met me oudere broer in een oude garage ), maar blijkt dat er een slechte vorm van Asbest is en een goede, welke weten de doctoren nog niet, maar heb er weinig haast bij, er is volgens mij alleen een keur die zorgt dat het wat afremt
[color=green]1DMK!! - 40D - bg - remotes - 550EX - 2000mm F10 - 800mm F4 - 760mm F5,6 - 17-40 - 70-200 2.8 is - extras[/color]
AstroErwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2007 15:17
WoonplaatsCOLON ijmuiden
CONTACTCOLON

update
Brond www.asbestnet.nl
Het mineraal asbest bestaat uit microscopisch kleine vezels. Er zijn verschillende soorten, onderverdeeld in serpentijnen en amfibolen. Serpentijnen hebben gekrulde vezels, de vezels van amfibolen hebben de vorm van staafjes en zijn gevaarlijker.

Onderscheid in de verschillende soorten asbest wordt vaak gemaakt naar kleur. Witte asbest (chrysotiel), een serpentijn, is het meest toegepast. In Nederland heeft naar schatting 85 procent van de aangetroffen asbest deze samenstelling.

Asbest uit de groep amfibolen, zoals blauwe asbest (crocidoliet) en bruine asbest (amosiet), zijn minder vaak gebruikt.

[color=green]1DMK!! - 40D - bg - remotes - 550EX - 2000mm F10 - 800mm F4 - 760mm F5,6 - 17-40 - 70-200 2.8 is - extras[/color]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Marx schreefCOLONAsbest wordt toch alleen gevaarlijk bij demontage/slopen omdat er dan splinters en stoffen vrijkomen?

De gemiddelde fotograaf zal overal afblijven denk ik.
Of ben ik nu zo abuis?
Klopt. In principe komt het alleen vrij als je gaat lopen trekken en slopen.. Er zijn wel een aantal soorten asbest die al heel makkelijk vrij kunnen komen. Als er net een sloopploeg bezig is geweest en een uurtje later kom jij rond wandelen dan barst de lucht nog van de vezels.. Niet voor niks dragen dat soort jongens die pakken..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ach, je moet maar zo denken...

Jaren-lang hebben mensen in deze sporthal lopen sporten. Dat was dus geen enkel risico.

Als een fotograaf een urbex locatie bezoekt dan ga ik er van uit dat je daar heen gaat om de boel vast te leggen zoals het is, dus dat je inderdaad nergens aan gaat lopen trekken of slopen. Zolang je slechts gaat om een fotoregistratie te maken loop je volgens mij geen risico. Ja, eerder het risico dat een trap instort, of een plafond, of dat er een vloer onder je voeten verdwijnt terwijl jij daar loopt. :lol:

Die risico's zijn in mijn ogen veel groter dat het risico op het oplopen van kanker.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Nicodejong
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2007 13:26
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

en ik heb daar altijd gezwommen :? :?
http://www.flickr.com/photos/nicodejong/
Gebruikers-avatar
michel300d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2006 18:24
WoonplaatsCOLON Boornbergum (Fryslân)
CONTACTCOLON

ik ben me hele leven al werkzaam in de bouw en ben ook op sommige plekken geweest waar veel asbest aanwezig is/was.
maar asbest wordt alleen gevaarlijk als je het gaat verwerken/zagen of als het spuitasbest is.

als je dus in een oud gebouw komt loop je grote kans dat er idd asbest door sloop werken vrij gekomen is in de lucht daar.
dus je loopt altijd een bepaald risico dat je dat inademd,dus uit voorzorg moet je altijd mondkapjes meenemen.
beter is nog als je een gefilterde mondkap koopt..
http://www.hvnieuws.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.digitalefotoforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

Gewoon overal vanaf blijven en als het effe kan met vochtig weer gaan, dan zal het allemaal wel loslopen.
Beter nog is om gewoon helemaal niet te gaan. ;)
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Het is inderdaad beter om gewoon helemaal niet te gaan...
Maar je moet inderdaad wel erg goed uitkijken wat je allemaal aantreft op een urbex-locatie...

Heb ook wel eens naast een hele stapel met asbest zakken gestaan, ook niet bevordelijk... maar je je moet er ook niet mee gaan gooien / rommelen / kapot maken...

Niks kapot maken op een urbex-locatie is sowieso eigenlijk wel een soort van "code" onder de urbexers...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Ik vind deze berichtgeving behoorlijke stemmingmakerij.
Zonder de gevaren van asbest te willen bagatalliseren, vond ik een zin als "ze hebben over 20 jaar grote kans op kanker" nogal overdreven.
Je kan hooguit spreken over "verhoogde kans op kanker". Nogal een verschil lijkt me. Ik denk dan ook dat ze met deze berichtgeving toekomstige vandalen bang willen maken of misschien zelfs deze vandalen zich te laten melden zodat ze vast met de behandelingen kunnen beginnen...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar