Een Coccinellidae en een Ishnura Elegans

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Dankzij Schoffie ga ik in ieder geval de latijnse namen opzoeken, of ik ze onthou is nog maar de vraag.
Mischien geen topfoto's maar de zachtheid en het kleurgebruik van moeder natuur komt zo mooi naar boven.

Een larve van een Coccinellidae (LHBeestje)
1[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=80175[/img]

Ishnura Elegans oftewel Juffer
2[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=80174[/img]
Laatst gewijzigd door 1 op Closeshooter, in totaal 8 keer gewijzigd.
Fotograferen is kijken niet klikken.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Dankzij Schoffie ga ik in ieder geval de latijnse namen opzoeken
Snap ik niet, is het nou echt zo moeilijk om voor je publiek een ZINVOLLE titel te verzinnen? Wetenschappelijke namen gebruiken (nee, het is geen latijn), is voor de meeste mensen hier erg nietszeggend.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

als we zo gaan beginnen hoeft het voor mij ook niet meer zeg.
Fotograferen is kijken niet klikken.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

och, ik vind het juist wel leuk. Beestjes op de foto zetten is één ding maar op een gegeven moment wil je juist ook weten wat je op de foto zet en ga je opzoeken...

laat ik het zo zeggen... als iemand latijnse namen erop heeft gezet wil ik juist weten wat voor afgrijselijk dier er in dat topic staat :mrgreen:

(vind het zelf een heel stuk beter dan... "wat macro's van vandaag..." :mrgreen:)

wat mij betreft (alsof ik hier op dit forum ook maar iets in de melk te brokkelen heb) prima!
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Twee mooie foto's .. dat op de eerste plaats!

Dit is natuurlijk ieder zijn eigen mening maar voor mij hoeven die Latijnse namen dus ook niet. Dit lijkt mij toch een fotoforum en niet een soort determinatieforum .... alhoewel dit laatste wel kan als je bv. een heel vreemde "snuiter" tegenkomt.

Maar goed ik respecteer iedereen zijn eigen mening hieromtrent dus laat maar lopen. :D

Groet,
Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
fireblade

Closeshooter,

Ik vindt die namen juist wel wat hebben. Leer ik nog eens wat van :mrgreen: . En het is juist goed om de namen op te zoeken leer je ook meer van het verspreidingsgebied en welke insecten je ook kan tegenkomen.
En de foto's zijn weer mooi.

Gr. Chris :D
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

gaat het nu om de titel of om de foto, het staat er ook in de gebruikelijke naam bij () althans bij de foto's
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Het zijn weer twee mooie foto's met mooie en rustige compo's, goede kleuren en dof.
Leuk die druppel boven de larve...goed gezien. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Mooie foto's, maar waarom Latijnse namen? Waarom geen Spaanse/Duitse/Italiaanse/etc namen?
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Ik vind dit topic een hele flauwe wending krijgen. Schoffie heeft getracht aan te geven wat meer inspirerende titles te gebruiken, niets meer en niets minder. Laten we vooral de foto's in het oog houden en niet de nadruk gaan leggen op hoe mooi en sprekend de titels zouden moeten kunnen zijn. En vooral niet daarop maar door te borduren in iemands topic. Sprekend of niet sprekend er zullen altijd mensen zijn die het wel en niet aanspreken.
Ik denk dat het doel van Schoffie's opmerking was om er voor te zorgen dat je zoveel mogelijk kijkers trekt voor je foto's die je plaatst.
Aan jezelf de keus of je dat wilt!
Closeshooter: ga vooral door, want ik kijk altijd weer met bewondering naar je mooie foto's. Ook deze weer, waarbij ik de eerste het sterkst vind. Mooi genomen met die waterdruppel voor z'n snuit.

Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Foto 2 is erg fraai ! Mooie dof ! Misschien een ietsje centraal.

Verder vind ik, als er Latijnse namen gebruikt worden, schrijf dan eerst de Nederlandse naam met daarachter tussen haakjes de Latijnse naam. Zo weet iedereen waar we het over hebben.
Wij wonen tenslotte nog altijd in Nederland en spreken ook nog altijd Nederlands.

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Knappe foto's weer.
De 1e vind ik de mooiste , lekker rustig , mooie kleuren ,en beide goed scherp.

Groeten,
Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

even voor alleduidelijkheid, ik bedoel er niets mee ten opzichte van Schoffie, integendeel, vind het zelf ook goed dat ik eindelijk eens de moeite neem om de beestjes bij de juiste naam te noemen. Bij mij even in het verkeerde EOSoog dat ik commentaar kreeg op de titel, stuur dan een PBtje en leef je uit. Nu krijgt een plaatsing een beetje een wending die ik niet wil hebben.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Promise
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 22:41
WoonplaatsCOLON Bergentheim
CONTACTCOLON

Mooie serie, mooi van kleur en mooi scherp.
Ik vind de Latijnse namen wel mooi en geweldig, je leert er tenminste weer wat bij, altijd leuk en interessant.
Zins dat ik hier op het forum kom heb ik aardig wat bij geleerd, over insecten dieren, en ook benamingen, altijd prettig om je horizon te verbreden en meer kennis op te doen!
Nu alleen nog leren uitspreken :lol: :lol: :lol:
EOS 70D en 700D - Canon 24-105mm L 1:4 - Canon EF 28-80mm L 1:2.8 - Canon 40mm 1:2.8 Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM -Tamron 90mm macro - LowePro Slingshot 300AW
Kami
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 17:47
WoonplaatsCOLON Arum

Mooie foto's dat hoop dat ik ze ook ooit zo zal maken :wink:

En die latijnse namen maken mij altijd wel nieuwschierig. Dus houden zo zeg ik. Hoe meer hoe beter

Mvg

Klaas :P
Canon EOS 400D, Canon 18-55 mm, 24-105 mm, 50mm F1.8 wat tusssenringen
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

De tweede foto vind ik beduidend beter dan de eerste. Dat komt vooral door de compositie. De tweede had voor mij wel iets mogen worden gecropt zodat de compo ists mindercentraal wordt. De DOF is prima.

De overige gespreksthema´s in dit topic vind ik bijzaak en ga ik me niet in mengen.
Het gaat om de foto´s

Groet,
Bolwerk
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar