eifeltoren zwart it - gespeeld met lichteffecten in photosho

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Tunderspook
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2007 21:54
WoonplaatsCOLON W-vl
CONTACTCOLON

Laatst gewijzigd door 1 op Tunderspook, in totaal 20 keer gewijzigd.
bezoek onze website www.juthosa.be

juthosa...met een oog voor fotografie
Gebruikers-avatar
corroza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 629
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2006 18:13
WoonplaatsCOLON vianen

hallo puntje 1 probeer eens om de foto in je onderwerp te plaatsen.

zo gaat dat [img]http://www08.eosdigitaal.nl/forum/album ... _id=nummer[/img] dus het nummer is dan 80933.

Het drama zie ik er niet zo in dan moet je denk ik de luchten dreigender maken en de eifeltoren lichter.
De donkere gedeelten boven onder vind ik persoonlijk te donker.

met vriendelijke groet

Cor Roza
niet de techniek maar het moment van afdrukken bepaalt de foto
fireblade

Sorry om te zeggen maar de foto is weinig aan. Inderdaad de stukken boven en onder te donker. En weinig dramatisch.

Gr. Chris :?
Gebruikers-avatar
meindertvd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Helemaal geen slechte foto hoor, maak je je zeker niet belachelijk mee. Qua compositie is de foto prima, de Eiffeltoren staat er mooi op (het is natuurlijk een veel gefotografeerd onderwerp, maar als je dat buiten beschouwing laat is er weinig mis mee). De zwart-wit omzetting is wellicht wat minder. Zoals corroza al zei: iets minder donker boven en onder en de toren wat lichter. Ik ben zelf nog niet heel ver met zwart-wit, maar een goede manier om dreigende luchten te krijgen is om als je een omzetting doet met een channelmixer of iets dergelijks doet, het blauw er zo veel mogelijk uit te halen, dus met de waarden rood: 100, groen: 0, blauw:0.

Probeer het eens, en word niet te onzeker van de kritiek, dat krijgen en geven we allemaal hier en is uiteindelijk alleen bedoeld om een betere fotograaf te worden. Succes! :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar