Onderhoud objectief als ETB het niet meer doet

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Rudi68
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2005 20:30

Beste lezers,

Weet een van jullie een adres waar ik mijn objectieven in onderhoud kan geven. De firma ETB in Roosendaal neemt niet meer alle objectieven aan voor onderhoud ivm de ouderdom van sommige objectieven. Ze nemen bijvoorbeeld de type I van de 300mm/2.8 en 400/2.8 niet meer aan volgens hun website.

Wie weet een goed adres die het nog wel leuk vindt om aan mooie maar wat oudere objectieven te sleutelen en schoon te maken.

Dank alvast.

Rudi
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

ROFA (http://www.rofarepair.nl/) doet ook veel Canon-reparaties. Wellicht dat zij wat voor je kunnen betekenen bij de onderhoud van je materiaal?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Belachelijk dat ze dat niet meer doen. De twee objectieven die je noemt zijn echte objectieven voor de pro. Ze kosten namelijk een vermogen. Deze objectieven hebben ook behoorlijk wat te lijden in de hand van somige profs.

Als Canon besluit om zulke hoogwaardige producten te fabriceren, dan moeten ze ook accepteren dat ze na jaren en jaren nog steeds werken, en soms onderhoud nodig hebben.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Rudi68 schreefCOLONZe nemen bijvoorbeeld de type I van de 300mm/2.8 en 400/2.8 niet meer aan volgens hun website.
Ik heb eens op hun website zitten snuffelen, maar kan daar niets van vinden. Oke, ze staan niet in de lijst met "fixed" reparatieprijzen, maar dat wil nog niet zeggen dat die dingen ook helemaal uit onderhoud zijn. Ergo, waar heb je dat gezien dan? Heb je ze al eens gebeld?
Rudi68
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2005 20:30

Deze objectieven staan in de lange lijst onder het kopje "Irrepairables".

https://www.etbass.nl/CRP/frmMainPrices.aspx

Redmar bedankt voor de tip. Ik ga ze volgende week meteen bellen.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Da's echt belachelijk. Er staat volgens mij zelfs een model tussen wat nog steeds verkocht word (oude voorraad): de 75-300 f/4.5-5.6 II

:?
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

musicjohn schreefCOLONDa's echt belachelijk. Er staat volgens mij zelfs een model tussen wat nog steeds verkocht word (oude voorraad): de 75-300 f/4.5-5.6 II
Dat is wel een heel oude w(r)inkeldochter :lol:

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ja, en toch hebben ze hier en daar nog nieuwe exemplaren liggen (oude voorraad).

Zo kom je ook de 75-300 IS USM nog steeds splinternieuw tegen in de wat kleinere fotozaken op een achterafje.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

Op de lijst staat zelfs de EF1200 5.6 L USM, een lens die nu nog op de Canon.nl website staat :shock:
Ik heb 'm niet, maar om zo'n 100k Euro lensje in de Irrepairables lijst te zien staan :?:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Echt belachelijk dat je een lens, die een fortuin kost, niet meer kunt laten repareren als er iets is. De lenzen werden destijds ook alleen maar geproduceerd op verzoek (eerst betalen, dan maken) en dat wanneer er nu iets aan is, je een groot probleem hebt. Da's dan wel snel afschrijven.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
rooster
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007 18:38
WoonplaatsCOLON Hoorn

Mijn EF 24mm f/2.8 deden ze een jaar geleden ook al niet meer. :(
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

Het wordt natuurlijk wel een beetje moeilijk repareren als Canon geen onderdelen meer leverd voor des betreffende lens.

Tussen onderhoud en reparatie zit natuurlijk ook nog een verschil.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Niet Kennen schreefCOLONTussen onderhoud en reparatie zit natuurlijk ook nog een verschil.
Jah... ik mag toch aannemen dat je (bijv.) een front- / backfocus probleempje nog steeds kunt laten "bijstellen" bij de modellen die op die lijst staan? :idea:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar