Prijsverschil wel erg groot?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Laatst heb ik een Canon Speedlite 580EX (I) "gekocht" bij de Mediamarkt. Even later zag ik precies dezelfde flitser, bij Konijnenberg voor maar liefst 45 euro goedkoper, 415 euro (komt dan nog wel verzendkosten bij margoed).

Dit verschil vond ik wel een beetje erg veel, dus ik terug naar de Mediamarkt. Hier wilden ze dus compleet helemaal niks weten van het terugbetalen van het verschil, of zelfs een deel daarvan. Want zeggen ze, wij hebben een laagste prijs garantie voor een straal van 15 kilometer. Aangezien ik in Almere woon ligt Den Ham niet op 15 km afstand.

Wat ik toen heb gedaan is gewoon de flistser weer ingeleverd en mn geld teruggevraagd.


Maar nu wordt het nog erger. De 580EXII. Deze flitser kost bij broer Konijn 495 euries. Ik eens vragen wat deze bij de Mediamarkt kost..... Toen viel mn mond echt wagenweid open.... 619 euries! Scheelt dus gewoon 125 euro met Konijnenberg... Lijkt me niet helemaal gezond geloof ik. Ook hier, nadat ik ze verteld had wat hij bij Konijnenberg kost, en ze het zelf op de website hadden gezien, wilden ze niks aan de prijs doen. Ik hoop echt niet dat er al mensen geweest zijn die die flitser daar hebben gekocht voor die prijs!
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Robbert1978 schreefCOLONLaatst heb ik een Canon Speedlite 580EX (I) "gekocht" bij de Mediamarkt. Even later zag ik precies dezelfde flitser, bij Konijnenberg voor maar liefst 45 euro goedkoper, 415 euro (komt dan nog wel verzendkosten bij margoed).
Dat heet achteraf prijzen vergelijken :lol:
Een beetje consument doet dat toch vooraf?

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
Robbert1978 schreefCOLONLaatst heb ik een Canon Speedlite 580EX (I) "gekocht" bij de Mediamarkt. Even later zag ik precies dezelfde flitser, bij Konijnenberg voor maar liefst 45 euro goedkoper, 415 euro (komt dan nog wel verzendkosten bij margoed).
Dat heet achteraf prijzen vergelijken :lol:
Een beetje consument doet dat toch vooraf?

Jan
Hahahaha ja daar heb je gelijk in haha. Maargoed, prijsverschil, zeker van de 580EX(II) lijkt me niet bepaald gezond
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Robbert1978 schreefCOLONMaargoed, prijsverschil, zeker van de 580EX(II) lijkt me niet bepaald gezond
Ergens op de (duitse?) Canon-site staan adviesprijzen; geeft een aardig schrikeffect :lol:

De hoge prijs van de 580 is toch echt heel gezond voor de ondernemer.
Het is aan de consument om te bepalen of 'ie er op in gaat.

Een redelijk prijsverschil wil ik overigens best ophoesten als dat me een reis van uren bespaart (omdat ik, als ik dat zou willen, in die tijd meer kan verdienen) :wink:

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
paulvandijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Nijmegen
CONTACTCOLON

" Een beetje consument doet dat toch vooraf"

de gemiddelde consument nog steeds veel te weinig, dus zaken als de mediamarkt hoeven nog steeds niet zo heel erg bang te zijn, mensen zijn lui in hoe ze hun geld uitgeven.

(bovendien, ik gok dat in het brede publiek 90% de mediamarkt kent, en max 5% foto konijnenberg)
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Maar dan vraag ik me dus af, waar komt dat enorme prijsverschil vandaan. Foto konijnenberg is dan wel hoofdzakelijk een internetwinkel, maar ze hebben ook gewoon een winkelpand (en wat voor een...), het is dus niet zo dat ze producten goedkoper kunnen aanbieden omdat ze geen kosten aan een pand hebben.

Kijk, al was het prijsverschil 2 tientjes geweest oke, maar dit...

Ben voorlopig echt ff genezen van die zaak. Vroeger toen ze bijna alleen nog maar in Amsterdam zaten was het een goedkope toko, maar nu....
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
mumin-troll
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2005 13:06
WoonplaatsCOLON zweden

MediaMarkt, ik ben toch niet gek?
Canon 20D. 10-22. 24-105 L IS USM. 580 EX
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Robbert1978 schreefCOLON....het is dus niet zo dat ze producten goedkoper kunnen aanbieden omdat ze geen kosten aan een pand hebben.
Dat pand zou in de randstad zeker 10 keer zoveel kosten.
Huurprijzen van bedrijfsruimte lopen nogal uit een: van €15 tot €500 per vierkante meter per jaar.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
fireblade

Mediamarkt is helemaal niet goedkoop alleen de echte aanbiedingen en dan nog moet je goed vergelijken met anderen. Ik weet niet of je flitser al hebt maar gewoon lekker voor de oude 580EX versie 1 gaan bij Konijnenberg die is echt goedkoop.

Gr. Chris :wink:
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Heb het al vaker gehad bij media markt, koop er geen fotospullen, dat deze duur zijn. Toch als je de naam Konijnenberg laat vallen dat komt meestal al de verdediging, daar kunnen wij niet tegenop.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

fireblade schreefCOLONIk weet niet of je flitser al hebt maar gewoon lekker voor de oude 580EX versie 1 gaan bij Konijnenberg die is echt goedkoop.
bij redcoon.nl hebben ze 'm voor 399,=
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ik heb er 399 voor betaald bij digimaxx maand of 3 geleden
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Mediamarkt? De fotoboer op de hoek is goedkoper.

Allemaal marktstrategie.
In het begin een half jaar lang goedkoop doen en iedereen lekker maken en daarna de volle mep betalen.
Dat is Mediamarkt.
Heb je die website wel eens bekeken?

Koop daar nooit en ga van te voren een prijsvergelijking doen.

Kamera-express is vergelijkbaar met Konijn en woon daar wat dichter in de buurt.
Daar kan je ook met een gerust hart gaan shoppen.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Meestal is een prijsvergelijk op www.tweakers.net voldoende om het goedkoopste adres te vinden. Mediamarkt is idd eigenlijk alleen scherp als ze aanbiedingen hebben. Voor de rest zijn ze een stuk duurder..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Tiergarten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005 17:12
WoonplaatsCOLON Aalsmeer
CONTACTCOLON

Wat ik altijd vind opvallen bij de mediamarkt is dat ze qua bodies best goeie prijzen hebben, maar zodra je de lenzen gaat bekijken schrik je het apelazerus. Die zijn echt stukken duurder dan waar dan ook!

Gewoon eerst naar de pricewatch van tweakers, dat scheelt altijd!
Canon Eos 20D * 18-55mm IS 3.5-5.6 * 50mm 1.8 * 70-200 F4L USM * Kenko Teleplus Pro 300 DG 1.4x * Tamrac Expedition 3
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Het is toch algemeen bekend dat MediaMarkt goed qua prijs zijn met acties... maar voor de rest even duur / duurder dan de concurrentie...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Tiergarten schreefCOLONWat ik altijd vind opvallen bij de mediamarkt is dat ze qua bodies best goeie prijzen hebben, maar zodra je de lenzen gaat bekijken schrik je het apelazerus. Die zijn echt stukken duurder dan waar dan ook!

Gewoon eerst naar de pricewatch van tweakers, dat scheelt altijd!
Qua body goede prijs vind ik ook wel tegenvallen. Mijn 30D bijvoorbeeld, bij konijn toen ik hem kocht 1200 volgens mij, bij Mediamarkt 100 euro duurder.

Maargoed, wat al eerder gezegd is, voor fotografie zijn ze gewoon niet bepaald de goedkoopste, andere dingen valt wel mee
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Voor ik iets koop kijk ik altijd eventjes op kieskeurig.nl

kieskeurig.nl
Jay
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2005 15:45

de MM in rotterdam is al een paar keer goedkoper geweest dan bijv. Konijnenberg.
mijn 350D met kitlens was er 50 E goedkoper
mijn 70 - 200 F4 was er 75 E goedkoper.
en mijn statief/ballhead was er een 10 E goedkoper.

toch al weer 135 E bespaart totaal!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar