Wie heeft er ervaring met Lightroom v1.1

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Roland
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Lierop
CONTACTCOLON

Ik kreeg de melding van Lightroom dat versie 1.1 beschikbaar is.
Maar als update aan klik gaat hij naar de algemene pagina van Lightroom.
Weet iemand hoe de update werkt?
Groetjes, Roland

Canon EOS | Panasonic Lumix
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

yup klopt en daar ergens staat een nieuws bericht dat er een update is. Klik op de mac of win optie (is maar net wat je draait) en je kan hem downloaden en installeren.

Rene
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
@iMen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2006 15:45

Damn... Bij mij staan alle foto's vanaf 10-03-2007 niet meer in de libary, alles opnieuw importeren dus en bewerken!

Er zijn wel wat dingen veranderd, in positieve zin, zoals verscherpen enz...

Ik zou nog even wachten als ik jou was.
[url=http://www.flickr.com/photos/mennovanwinden/]Foto's[/url]
[url=http://web.mac.com/mvanwinden]blog[/url]
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Ik heb hm hier al draaien de 1.1 update.. en geen problemen hoor.... verscherping is eindelijk wat ik verwacht van verscherping. Voor de rest nog niet echt spectaculaire wijzigingen in de interface gezien. wel een nieuwe optie clarity (nog even bekijken wat dat is) en lightroom is behoorlijk wat rapper geworden :D
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
Roland
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Lierop
CONTACTCOLON

@iMen schreefCOLONDamn... Bij mij staan alle foto's vanaf 10-03-2007 niet meer in de libary, alles opnieuw importeren dus en bewerken!

Er zijn wel wat dingen veranderd, in positieve zin, zoals verscherpen enz...

Ik zou nog even wachten als ik jou was.
Ik had je raad denk ik toch moet opvolgen. Tot op heden heb ik 0 foto's in mijn libary :cry:

Moet nog even kijken hoe ik dat ga hetstellen. Wel vreemd overigens de upgrade verliep gewoon vlot.


PS tips zijn welkom
Groetjes, Roland

Canon EOS | Panasonic Lumix
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

LOL... denk dat ik wel weet wat er bij jullie aan de hand is.. Je moet gewoon je oude library opnieuw selecteren ;) had ik ook.... Hij start nl. met een nieuwe database. Versie 1.1 is net als een nieuwe installatie.

Als je met opstarten van lightroom even de control toets of (mac de apple toets) inhoud dan krijg je een database schermpje :D hier kan je of een andere database aanmaken of gewoon je oude laden :D

Hier vooralsnog nog niets weg!

Rene

P.S. meer nieuwe opties zijn: Export as catalog en import (handig als je op meerdere machines zit te werken). Ik vind dit handig omdat ik in het veld met mijn laptop zit... en vervolgens een export import kan draaien en alle foto's inclusief alle instellingen op mijn PC heb staan :D in mijn bestaande catalog. Ook zijn nu de filters aangepast.. Je kan ook zien hoeveel foto's je met welke ISO en Sluitertijden hebt geschoten. De selecties op basis van Exif is uitgebreid.
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

De update afgerond en al de foto's zijn er nog. Wel even moeten controleren of de juiste database werd geconverteerd.
Adobe geeft niet voor niets aan een backup te maken :roll:

Nu nog de veranderingen bekijken.

Peter
Gebruikers-avatar
Roland
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Lierop
CONTACTCOLON

@myrddin ik ben er niet 100% zeker van of ik tijdens de upgrade de juiste plek heb aangegeven van de library. Je zou dus best gelijk kunnen hebben.
Ik had de library gewoon op de standaard plaats staan zoals deze wordt neergezet bij de installatie. Maar op een of andere manier verliep de vertaal slag van een library naar catalog niet zo geweldig.

Maar gelukkig maak ik elke dag een backup. De meest recente, die van vandaag, geopend in 1.1 en dat ging wel goed, duurde ook beduidend langer dan tijdens de upgrade.

Probleem dus op gelost :D :D
Groetjes, Roland

Canon EOS | Panasonic Lumix
Gebruikers-avatar
aramir
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam

OOk de update "gedaan" en de meeste foto's zijn nog in de database..Alleen mis ik wel de history van alle bewerkingen(bewerkingen op zich staan nog gewoon in de foto's..), zijn sommige tags "verwijderd", miste ik wat metadata gegegevens en waren een paar foto's wel uit de database.Had vantevoren de database gecontroleerd en back up gemaakt.Al met al wel even een half uurtje werk maar nu is alles wel weer ongeveer zoals het was.Wel een zo te zien uitgebreide update!!
Verbeterde verscherpingsmogelijkheden; radius, detailverscherping en masking zijn nu toegevoegd.Maar dat is echt niet het enige...
Weer even studeren.. :lol:
Een Canon camera....
Gebruikers-avatar
Hans Reurings
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 09:54
WoonplaatsCOLON Heiloo
CONTACTCOLON

Het lukte mij maar niet om de udate te downloaden met mijn standaard internet browser Mozilla Firefox.
Met Explorer van Microsoft lukte het wel.
Voor de rest geen problemen.
Database opzoeken en alles lijkt erin te staan.
Ik moest alleen het selectie filter uitschakelen om al de foto's te zien.
Deze staat kennelijk automatisch aan bij de update.
Mvgr, Hans.
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Ik heb 'm van de week ook geupdate. Geen enkel probleem met downloaden/installeren/converteren van de database. Zelfs de bewerkingsgeschiedenis zit er nog in. Ik ben tevreden ;)
Gebruikers-avatar
Etienne Jong
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 10:14
WoonplaatsCOLON 't Zand (NH)
CONTACTCOLON

Het programma is bij mij een stuk sneller en stabieler geworden. Vooral de snelheid van het laden van de database (>40.000 foto's) bij het opstarten van Lightroom is enorm verbeterd.
http://www.airliners.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
rsmt
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2005 19:34
CONTACTCOLON

Voor de Lightroom liefhebbers!

Linkje naar video tutorial (13 min) over de nieuwe verscherpfunctie:
http://www.adobe.com/designcenter/light ... ening.html (Overigens ALT/OPT werkt op alle schuifjes!)

Linkje naar alle wijzigingen t.o.v. 1.0: http://www.photoshopservices.co.uk/ligh ... atsnew.htm De opmerking hierboven dat er niet zoveel is veranderd valt dus wel mee 8)

De nieuwe Clarity funtie is een soort van "de-fog" filter en werkt het best met wat "mistige" foto's.

Groet,
Ron
"[b]A smile is the shortest distance between two people[/b]" - Victor Borge

[size=75][b][color=blue]EOS 50D[/color][/b] | BG-E2N | Canon 17-55 F2.8 | Sigma 70-200 F2.8 | Sigma Converter 1.4 EX | EF 50 f/1.8 II | Speedlite 580 EX II |[/size]
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik vind de RAW converter ook veel beter ook de ruis en sharp functie grot verbeteringen. Bedankt voor de tutor tip.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar