Reiger

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rdam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2007 00:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik had al een bewerking van deze foto in het "Digital Art" forum geplaatst maar na een aantal negatieve kritieken wil ik graag weten of dit werkelijk aan de foto lag of aan de bewerking ervan. Vandaar dat ik hier de foto graag beoordeeld zou krijgen. Dit is trouwens de onbewerkte versie die alleen een standaard nabewerking heeft gehad (witbalans, kleur bijgesteld, verkleint en unsharp-mask).

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Rdam, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Volgens mij had je al een topic lopen over een reiger. Het lijkt mij dat je deze foto hierbij had kunnen plaatsen. Het is precies dezelfde foto
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Ton-Otter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1155
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 18:18
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

toch niks mis mee :?
[i] [size=75][color=blue] Greetings Ton. [/size][/color][/i]
[url=http://www.tonotter.com]Kijk ook eens op mijn [size=84][color=red][b]WEBSITE[/b][/color][/url][/size]
Gebruikers-avatar
Sasami
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2007 19:17
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

Op zich een leuke foto ik vind alleen dat je hem wel heel erg verscherpt hebt.
Lijkt erg onnatuurlijk.
"De camera is een gemakkelijke manier om die andere werkelijkheid te ontmoeten."
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Sorry maar ik kan deze niet mooi vinden.
Te veel verscherpt en de reiger lijkt nu wel een plastic vogel na die bewerkingen van je.

Op nieuw proberen dan maar?
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Ik had in je andere post al mijn mening gegeven.
Maar jij bent er toch hartstikke blij mee, wat kan jou het dan schelen wat een ander vind! :lol:
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
Gebruikers-avatar
Rdam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2007 00:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dank jullie voor de reacties, begrijp ik het weer iets beter :)

@Jen - blij ben ik zeker met deze foto, gelukkig maar (voor mij) dat ik altijd bereid ben om ook de meningen van anderen ter harte te nemen en zodoende bereid ben tot het aannemen van een algemene opinie, onderdeel van socialiteit noemen ze dat, kan ik iedereen zomaar aanraden :wink:
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Als je de reiger in een rustigere context op de plaat zou zetten dan zou hij/zij nog beter uitkomen. Probeer eens om de reiger van meerder kanten te benaderen. Misschien als je aan de andere kant was gestaan dat je bijv. een rustiger achtergrond had gehad. Dit is trouwens een tip die gejat is van Schoffie ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Yess...
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Op mijn scherm is het gras bijna lichtgevend, ben ik de enige ...

Ik zie staan
Dit is trouwens de onbewerkte versie die alleen een standaard nabewerking heeft gehad (witbalans, kleur bijgesteld, verkleint en unsharp-mask).
Wat is hier nog de onbewerkte versie aan dan ?, dat is veel meer dan ik met de meeste van mijn foto's doe ....
Waarom is de mening over het algemeen dat er aan elke digitale foto wat bewerkt moet worden, ok een tikkie scherper en verkleinen, maar als de foto niet goed is volgende keer beter toch ? voor mij is het juist de uitdaging het volgende keer beter te proberen als ik niet tevreden ben... en bewerking betekent in mijn ogen dat je niet tevreden bent ...


Sorry off topic :oops:
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Als je in RAW schiet moet je bijvoorbeeld altijd nabewerken omdat dit gewoon nog ruw materiaal is. Vergelijk het met met een negatief. En ook JPG bestanden hebben wel nabewerking nodig om bijv. witbalans goed te krijgen, kleurstelling en dergelijke. Sowieso verscherping vanwege de JPG compressie. En dat dus ook bij foto's die gelukt zijn. Maar weer ontopic inderdaad.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Rdam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2007 00:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@Digilike - Dank je voor de tip, ik ga het zeker nog eens proberen. Moet zeggen dat het in het geheel niet eenvoudig is om sommige van deze vogels er goed op te zetten, deze zat op een smalle strook gras langs de waterkant met een compleet bos achter zich en ik kon 'm niet dichter naderen dan een meter of 20. Misschien ook 'ns tijd om een converter aan te schaffen voor een paar millimeters extra.

@Yess... - Je hebt helemaal gelijk natuurlijk maar ik ben nog niet goed genoeg met de camera dat ik met iedere totaal onbewerkte foto goed uit de verf zou kunnen komen. Daarbij geloof ik niet dat je een totale purist behoeft te zijn, tenslotte lonen de digitale bestanden zich prima voor enige nabewerking en zal dit in de meeste gevallen prima tot z'n recht komen. Ik heb de bewerking schijnbaar toch overdreven, niet te wijten aan de software of de fotokwaliteit op zich, volgende keer gewoon pogen naar een beter resultaat.

Groeten, Raymond
Gebruikers-avatar
Rdam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2007 00:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Deze komt zo uit de camera rollen, heb alleen iets met curves gespeeld, de foto verkleind en gecropt.

Is dit beter of lijkt deze ook nog kunstmatig op iemands monitor ?

Afbeelding
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Dit is de beste tot nu toe.
Yess...
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Deze is beter, wel wat donker maar niet kunstmatig .....
zebra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 20:09
WoonplaatsCOLON B Limburg-Maaskant
CONTACTCOLON

Laatste is duidelijk het best, deze is veel natuurlijker en kijkt dan ook leuker;Nu kun je mss. een beetje usm toepassen (niet te veel) en een beetje lichter maken (maar dit is een kwestie van smaak).

Grt. Zebra
[url]http://www.dannybeuten.net[/url]
Gebruikers-avatar
Rdam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2007 00:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Da's goed nieuws :)

In eerste instantie wilde ik 'm wel iets lichter maken maar dat zou waarschijnlijk ook weer het 'lichtgevende' gras effect veroorzaken, zelfde geldt voor het toepassen van het usm filter. Ben in ieder geval blij dat jullie me de feedback hebben gegeven om mezelf te kunnen verbeteren.

Wederom bedankt voor de reacties Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar