Imagetank

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
superjohn
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 250
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON beesd

Ik wil graag voor de vakantie nog een imagetank aanschaffen (omdat dit jaar m'n laptop niet mee gaat).

Wat ik hier op het forum heb kunnen vinden is al weer wat ouder en ik ben zelf helemaal niet op de hoogte dus:

Wat is de leukste, beste, uitgebreidste, hipste Imagetank met de beste prijs/kwaliteit verhouding van dit moment??

Groet, John.
netwerken is net werken
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

superjohn schreefCOLONWat is de leukste, beste, uitgebreidste, hipste Imagetank met de beste prijs/kwaliteit verhouding van dit moment??
ik vrees dat die twee niet goed samengaan.

de aantrekkelijkste is momenteel volgens mij nog steeds de pd70x, als je geen foto's wilt terugkijken.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

eos4all was me inderdaad voor...

Denk dat heel veel mensen deze optie gaan aangeven.

Lekker goedkoop en snel!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ik zou persoonlijk de PD70X niet doen...

leuk ding..

maar hip?

na, no way...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Hip : IPOD video 30 GB, met een adapter kun je de foto's probleemloos overzetten in elk gewenst formaat RAW, JPEG etc, leuke van dit dingetje is dat hij automatisch een thumbnailtje extra aanmaakt, zodat je de foto's terug kunt zien. Tevens kun je ook nog ens naar muziek luisteren of een DVDtje bekijken.
En niet geheel onbelangrijk een Wit hoofdtelefoontje zodat iedereen kan zien dat je met de meute mee holt :wink:
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

Mijn Digimate III 40 GB gekocht voor € 79,95. Nog steeds een goed apparaat en via USB op te laden. Ben er nog steeds erg tevreden over.
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik heb een Archos AV500, en daar is nu ook een nieuwe versie van. Met beeldscherm, aan TV te koppelen, videorecorder functie, films afdraaien, of gedownloade afleveringen van 24, Heroes, of elke andere serie, foto's bekijken (helaas geen Canon RAW, misschien is er al een firmware update voor mij?), 100GB. Echt geinig ding, ook voor de verveelde uurtjes in het vliegtuig of auto, maar na een film van zo'n 3 of 4 uur is hij wel leeg denk ik.

Maar dat kostte ook behoorlijk wat, maar de hebbedingetjes-zucht had het gewonnen: zo'n 500 Euro.
Ermee joggen kan overigens niet echt... Een harde schijf kan daar nog steeds slecht tegen.

Maar goed, prijs/kwaliteit? Tja, hij doet wat meer dan alleen foto's opslaan en als het je alleen om die functie gaat, dan is het te duur.

Groeten,
Hendrik

Afbeelding Twee generaties oudere versie van mij links, en nieuwe versie tot 160GB hieronder Afbeelding
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
superjohn
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 250
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON beesd

netwerken is net werken
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ik zou voor de eerste gaan... die heeft meer IKL's
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

superjohn schreefCOLONDeze http://www.mp3shop.nl/product/43822/arc ... 60-gb.html

en deze http://www.mp3shop.nl/product/30963/app ... 5g%29.html

behoren tot nu toe toe mijn favorieten :D
Nou dan zou ik toch eerder voor deze gaan : link hiermee kan je ook nog RAW foto's bekijken.

Heb zelf daarnaast nog 2 Archos media players maar deze ondersteunen alleen JPG :cry:
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

Mag ik de vraag aanvullen om nog een post te voorkomen? (als het lastig is, open ik een eigen post)

Mijn wensenlijstje is:
- een imagetank
- hoef geen foto's terug te kijken (mag wel)
- moet ook mp3's af kunnen spelen
- niet te groot
- hip mag best, geen must

De links die hierboven staan, gaan over "terugkijk"-imagetanks. Formaatje iPod is natuurlijk geweldig t.o.v. iets als Vosonic. Maar speelt zo'n Vosonic MP3's af? En is de geluidkwaliteit dan een beetje behoorlijk?

En de iPod:
Closeshooter schreefCOLON...met een adapter kun je de foto's probleemloos overzetten in elk gewenst formaat RAW
Wat is dat voor ding en wat kost dat?

[edit] O ja, mijn belangrijkste eis: rechtstreeks laden vanaf CF-kaart, want ik heb geen laptop... en er moet RAW in[/edit]
Laatst gewijzigd door 4 op Zorgeleos, in totaal 12 keer gewijzigd.
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
Gebruikers-avatar
superjohn
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 250
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON beesd

ik vind die archos er veel strakker uitzien...
netwerken is net werken
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Zorgeleos schreefCOLON Maar speelt zo'n Vosonic MP3's af? En is de geluidkwaliteit dan een beetje behoorlijk?
O ja, mijn belangrijkste eis: rechtstreeks laden vanaf CF-kaart, want ik heb geen laptop..
MP3's , Video's alles kan er op de vosonic afgespeeld worden, kwaliteitsverschil van de mp3's tegenover mijn 2 archos en mijn Ipod hoor ik niet zo.

Met de vosonic kan vanaf de CF kaart foto's bekeken worden zonder ze op de tank te zetten, maar er kan uiteraard via 1 knop op het popup menu een kopie opdracht gedaan worden van de CF naar de tank.

Heb zelf getwijfeld tussen Epson 5000(80 Gb), Vosonic 8360 (160Gb) of wachten voor de Canon (80Gb) imagetank.
Uiteindelijk voor de vosonic gekozen vanwege de upgrade mogelijkheden en de vele bestandsformaten waaronder ook Tif bestanden.
Kiekje66
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 21:55

Ik heb ook over een imagetank nagedacht. Maar ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik ga investeren in geheugenkaartjes. Deze zijn op dit moment relatief goedkoop. En.... kom je tekort. Ze zijn bij elke fotozaak/computerzaak verkrijgbaar. Voor mij is dit een goedkopere oplossing en neemt minder ruimte dan een imagetank.

Groetjes Kiek
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

schoffie schreefCOLONik zou voor de eerste gaan... die heeft meer IKL's
wat zijn IKL's?

(eos4all is niet hip.... :? )
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Je moet er een IPOD stekkertje bij kopen (walgelijk duur dat wel 29,95)
IPOD fotoadapter heet het, hierna kun je moeiteloos je USB stekker van je camera aansluiten en overzetten 1 op 1.
Als dit niet hip is dan weet ik het niet meer.
Fotograferen is kijken niet klikken.
jeroen_B
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2007 21:40

Nieuwe digimate 3 met 40 GB worden aangeboden voor 70 euro op marktpaats. Zit een ingebouwde cardreader bij in die automatisch de kaart copieert word gesteld in de advertentie. Lijkt me ideaal om zoiets te hebben en iedere keer als je kaart vol zit dit op de digimate over te pompen. Goedkoper als meerdere CF kaarten kopen in ieder geval en veel meer ruimte.

Ipod's komen er bij mij niet meer in. Ellende dingen die alleen door eigen software van apple fatsoenlijk bediend kan worden. Synchronisatie problemen was aan de orde van de dag met de ipod.
canon 300D kit
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ja, maar is tie Hip ?
Fotograferen is kijken niet klikken.
jeroen_B
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2007 21:40

Ik vind het ding er wel cool uit zien :D
Hipper als een ipod die de halve wereld aan zijn broekriem heeft hangen in ieder geval.
canon 300D kit
Gebruikers-avatar
Ronplaza
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2006 01:53
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik heb bij Kamera Express toevallig eergisteren een SmartDisk FlashTrax XT 80GB met 3.8" LCD gekocht voor € 395,--. Is normaalgesproken bijna € 700,--.
Ik heb 'm uitvoerig uitgeprobeerd en ik moet zeggen: toppertje!

Gaat me een hoop lol (lees: extra foto's) opleveren deze zomervakantie...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar