WIPje

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
mano1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 177
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 15:49
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Aangezien ik geen Testcase kon vinden op het forum, dus maar hier...

Ik zou graag commentaar hebben op het photoshoppen. Hieronder het ervoor (origineel) en erna

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85994[/img]
How often do you see the world illuminated by light, emanating from your head?
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Links is zoals de dame echt is, rechts is voor een magazine, maar niet natuurlijk meer.
Bewerking op zich is erg mooi gedaan, maar het is en blijft kunstmatige schoonheid.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

@rsvb.. die foto geeft me een intiem gevoel.. net alsof je door de ogen van haar vriendje kijkt... zit veel sfeer in de foto terwijl hij niet uitzonderlijk scherp of kleurrijk is.
Beetje analoog sfeertje.

@Mano1979.. ik vind de bewerking wel geslaagd..
de foto ziet er scherper uit .. soort van glossie/glamour
Misschien leuk om te vermelden hoe je de bewerking hebt gedaan?

@bracom
Kunstmatige schoonheid is toch niet erg als je het over dit soort fotografie hebt.
Ik vind het wel een prestatie!!
Maar ik ben het met je eens dat het niet bij elke tak van deze hobby past.
www.hamond.nl
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

@rsvb; wat is die lichte vlek aan de (voor kijkers) linkerzijde van het gelaat van je model ?
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
mano1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 177
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 15:49
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

De witte vlek is van de flitser. Heb getracht het weg te werken maar dat werd er niet mooier op.

Ik heb de layer gecopieerd en de onderste geblurred. Toen met de eraser op de bovenste layer de huid licht verwijderd.
How often do you see the world illuminated by light, emanating from your head?
rsvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 12:01

Wheely schreefCOLON@rsvb; wat is die lichte vlek aan de (voor kijkers) linkerzijde van het gelaat van je model ?
Er schenen daar her en der halogeen lampjes, zal wel lichtschijnsel zijn van zo'n lampje.
rsvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 12:01

@Mano : ik zou niet erasen maar brushen op een laag masker. Via opacity kan je je bewerking dan fine-tunen. Ik vind 'm iets ott.
Gebruikers-avatar
newbie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2006 15:41

mano

ik vind het eigenlijk zonde dat je zoveel energie in photoshop steekt terwijl je zo weinig aandacht hebt besteed op het moment van de foto zelf
ik vind de achtergrond heel erg afleiden namelijk.( bovenkant van het doek en ook de flitsvlek.)

zou ik gewoon nog eens doen. Wat je shopwerk betreft; ik vind het knap gedaan. geen opvallende randen of slordigheden. ik las dat je met lagen werkt. wellicht kan je de originele iets meer terug halen zodat de wat mij betreft mooie bewerking nog iets subtieler wordt?
mooi model trouwens
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

mano 1979

Helemaal niet storend de rechtse foto. Komt toch natuurlijk over. Zodra de huid extreem glad wordt en je veel gaat werken aan ogen etc kan het wat minder natuurlijk overkomen, maar dat kan ook weer aantrekkelijk zijn. Het lijkt wel alsof de rechtse foto meer ruis in de achtergrond heeft dan de linkse. Of misschien zie ik dit verkeerd of kan het liggen aan het verkleinen van de foto...

T.
Eos 5D / 35L / 85L
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Mano,

Goede bewerking, maar ik vind de ogen een beetje te fel. Ze trekken iets teveel de aandacht. Ik zou die layer een paar procentjes lager zetten.
Verders goede doortekening in het zwart!
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
mano1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 177
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 15:49
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

newbie schreefCOLONmano

ik vind het eigenlijk zonde dat je zoveel energie in photoshop steekt terwijl je zo weinig aandacht hebt besteed op het moment van de foto zelf
ik vind de achtergrond heel erg afleiden namelijk.( bovenkant van het doek en ook de flitsvlek.)

zou ik gewoon nog eens doen. Wat je shopwerk betreft; ik vind het knap gedaan. geen opvallende randen of slordigheden. ik las dat je met lagen werkt. wellicht kan je de originele iets meer terug halen zodat de wat mij betreft mooie bewerking nog iets subtieler wordt?
mooi model trouwens
Bedankt voor je commentaar. Ik kan het niet overdoen omdat het een opdracht is en ik dit model niet meer kan fotograferen. Er is geen doek op de achtergrond. Het is een woonkamer. Op de volledige foto kun je dat beter zien en is het dus ook niet meer zo storend als het nu lijkt. Er zit inderdaad wat meer ruis in de rechtse foto. Dat komt door de smart sharpen.
How often do you see the world illuminated by light, emanating from your head?
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Hoort dit niet in W.I.P. thuis??

/EDIT -> maar gesplitst vanaf andere topic en in W.I.P. gezet!]
Laatst gewijzigd door 1 op BasZ, in totaal 6 keer gewijzigd.
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar