Voetballer vrijstaand maken

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopeter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2004 08:11
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

IK wil graag deze voetballer + bal helemaal vrijstaand maken maar ondanks diverse pogingen met photoshop elements 5 lukt het mij niet om dit voor elkaar te krijgen, kan iemand hiermee helpen ?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=86794[/img]

bedankt alvast

FotoPeter
Canon user
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Wil je hem eruit knippen of wat is de bedoeling? In Photoshop Elemens heb je een toverstafje waarmee je redelijk snel een selectie kunt maken.
In Photoshop CS3 is er een zelfde soort toverstafje en dat werkt helemaal snel. Die versie heb ik en ik kan wel ff voor je kijken.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
fotopeter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2004 08:11
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Je ziet wel eens in kranten e.d. dat er spelers volledig uitgesneden zijn en dit wordt dan tussen over tekst heen geplakt , zoiets moet ht worden, als het lukt wil ik natuurlijk wel graag weten hoe het nu precies werkt.
Canon user
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Je hebt verschillende manieren om selecties te maken. Als je geen versie hebt die beschikt over zo'n toverstafje dan kun je denk ik het best een lasso nemen om de selectie te maken. Met een lasso klik je op meerdere punten van de rand van de speler tot je helemaal rond bent. Dan kun je de speler eruit knippen, een nieuwe laag aanmaken en de speler daarin plakken. De laag waar hij uitkwam maak je dan onzichtbaar (in het venster lagen op het oogje klikken) en dan het bestand opslaan.

Dat is hoe ik het net heb gedaan. Alleen heb ik geen lasso gebruikt voor de selectie, maar het toverstafje. Daarmee kun je over de speler heengaan en dan maakt het programma zelf al een heel behoorlijke selectie. Als je over het randje van de speler heengaat heb je de optie om de selectie kleiner te maken (dus in feite het teveel weg te poetsen) en als je te weinig van de speler hebt dan kun heb je een optie om de selectie verder uit te breiden.

Ik ben er nog niet zo'n kei in en beschik niet over heel goede middelen want moet met een mousepad werken. Een muis - of beter - een pen met tekentablet heb ik nog niet. De randjes van de selectie zijn wat rafelig geworden doordat er iets teveel is geselecteerd. Als ik er meer mee had gewild dan had ik dat ook nog ff beter afgewerkt.

Maar dit is een poging:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=86796[/img]

Voor nog nadere uitleg raad ik je aan de zoekfunctie van het forum te gebruiken :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

O ja, ik heb dit als jpg opgeslagen maar volgens mij is het zo dat als je het plaatje in gif opslaat dat de achtergrond dan transparant wordt. En dat is natuurlijk handig in het gebruik van websites en teksten.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Sonny
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

't Is heel simpel....

Ik zal het proberen uit te leggen:

Afbeelding

- Selecteer de laag in het lagenpalet waar de afbeelding in staat welke vrijstaand gemaakt moet worden. Check even of die laag niet vergrendeld is. In een nieuw document (met alleen de 1e laag) even dubbelklikken en de laag hernoemen. Nu is deze ook niet meer vergrendeld.

- Klik op het maskertooltje (1)

- Zorg dat je masker is geselecteerd (2) en niet de afbeelding zelf!

- Selecteer het gummetje (3). Je kan nu heel secuur de omgeving weggummen. Beetje spelen met de diameter van de gum bij moeilijkere plekken.
Bij lange rechte stukken één keer klikken en daarna elders nog een keer klikken met de shift ingedrukt maakt rechte lijnen. ;)

- Maar nu komt het mooie....wanneer je teveel hebt weggegumd klik je op het kleine icoontje 'voorgrond/achtergrond wisselen' (4). Nu kan je het teveel weggegumde gedeelten weer tevoorschijn toveren. :D Als het ware gum je nu de gegumde gedeelten weer weg.


Succes en veel plezier!
Laatst gewijzigd door 2 op Sonny, in totaal 11 keer gewijzigd.
[size=75]Canon EOS 30D + BG-E2| EF 100mm f/2.8 Macro USM | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/2.8 L IS USM | EF 2.0x II | Speedlite 580EX II + omnibounce | Manfrotto 676B + 234RC| Manfrotto 055XDB + 804RC2 | Lowepro Rolling CompuTrekker AW[/size]
hfdhfd
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2007 23:03
WoonplaatsCOLON Oost Groningen

Hoi,

Ik heb een poging gewaagd in photoshop cs2 en wel met het filter extraheren, daarna afbeelding bijgewerkt met het historie penseel en het gummetje. Daarna nog ene blauw achtergrondje genomen.

Ik ben ook nog maar een beginner, maar ik heb een aantal boeken van Scott Kelby gekocht voor photoshop cs2 en nu blijkt dat foto's bewerken helemaal niet zo moeilijk is. Hij heeft ook het boek "Het beste van Photoshop Elements 5" geschreven en ik denk dat daarin precies staat hoe je het 1 en ander in elements kunt aanpakken.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=86827[/img]
Canon EOS 350D | Kitlens EFS 18-55mm | Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM | Canon 24-105mm f/4 L IS USM |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar