Beter laat dan helemaal niet: Kleine Brogel OIE'07

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
EOS20D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2005 07:29

Na hier al een tijdje te hebben rondgekeken naar het fotomateriaal wat hier van de militaire luchtvaart voorbij komt maar eens een paar platen van mezelf posten.
Zoals zovelen een paar weekjes terug op Kleine Brogel, België geweest om daar de Operational Integration Exercise bij te wonen.
Alle opnames zijn gemaakt met m'n Canon EOS20D, Canon 28-80mm en de bekende Canon 100-400mm:

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.[/IMG]
Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

Hope you'll like 'em!

Greetz, Edwin Schimmel
Gebruikers-avatar
Andras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 18:12
WoonplaatsCOLON Zandvoort
CONTACTCOLON

Ok, here goes..

Allereerst;

Over het algemeen vind ik de kleuren helemaal niet goed, foto 5 t/m 10 daarvan is de witbalans echt de weg kwijt. Op de grond zijn je foto's een stuk beter van kleur. Ik denk dat de felle zon daar zowiezo een part in speelt. Heb je je foto's nog nabewerkt?

Ten tweede, je vliegende foto's lijken wat scherpte te missen, niet veel maar toch genoeg. Je Rafale vind ik de mooiste, de rest komt een beetje saai over, wat zeker te maken heeft met het feit dat ze wat scherpte missen.

Je hebt zeker oog voor detail en goede momenten maar ik denk dat je apparatuur je hier een beetje in de steek heeft gelaten, de 100-400 van Canon kan nog veel mooiere shots maken voor je... Heb je wellicht een defect aan je lens geconstateerd?
Greetz

Andras

http://www.afterburnerphotography.com
Canon gear and lots of rental
EOS20D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2005 07:29

Hoi Andras,

Bedankt voor je opbouwende kritieken. Dat de kleuren van de opnames op de grond beter zijn dan ´t take off werk ben ik volledig met je eens, heeft met de zonstand en heiigheid te maken. Naberwerken van de foto´s doe ik nauwelijks of niet, foto´s zijn zoals het was en ik ga er geen blauwe(re) luchten achter maken, zaken wegretoucheren of wat dan ook (puur personelijke reden). Dat de foto´s wat onscherp overkomen bij je vind ik vreemd, bij mij zijn ze lekker scherp (monitorinstelling?) Dat enkele opnames saai overkomen maar dat dat dan weer te maken kan hebben met de scherpte, die volg ik niet (compositie heeft op zich weinig met scherpte te maken). Verder sta je paralel zoveel meter van de baan, heb je zoveel milimeter ter beschikking en daar moet je t mee doen. Helaas heb je niet de vrijheid van een exclusief bezoek waarbij je tot soms op de baan kunt komen om zo vanuit diverse hoeken/posities take-off shots te maken, waardoor ´t misschien niet het meest afwisselende fotomateriaal is, dat begrijp ik.
Thanks anyway for having a look en je commentaar!

Greetz, Edwin
Gebruikers-avatar
Andras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 18:12
WoonplaatsCOLON Zandvoort
CONTACTCOLON

Ah!, je foto's van static zijn prima qua scherpte, vliegend minder, voor mij zijn jet foto's saai als ze onscherp zijn omdat de details dan verloren gaan, of je nou een goede compositie hebt of niet. Toch lijkt het me nog steeds dat je camera een beetje de weg kwijt was. Heb je na die dag alweer gefotografeerd? Zo ja, kun je dan wat posten?
Greetz

Andras

http://www.afterburnerphotography.com
Canon gear and lots of rental
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar