United States Airforce C-17

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Kreeg een tip dat er een mooi/apart vliegtuig zou aankomen op Eindhoven Airport, en dus snel in de auto gesprongen om voor de 1e keer een vliegtuig op de foto te zetten..

Achteraf bleek dat het een vliegtuig van het Amerikaans Leger was, een zogenaamde USAF C-17.. Volgens de kenners een leuke "om mee te beginnen".. Ik heb er echt weinig verstand van, maar was wel onder de indruk van de imposante verschijning..!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Benieuwd naar wat jullie er van vinden, ik vind het zelf wel ok maar niet echt bijzonder.. Ik hou "normaal" meer van wat creatievere fotografie, terwijl dit voor mij eigenlijk alleen het vastleggen van een object is.. ( wil niemand tegen de schenen schoppen maar zo zie ik het ) Ga het wel vaker proberen in ieder geval!

Benieuwd naar jullie mening :-) en alle feedback is welkom...!
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Leuk hoor die Globemaster, eerste foto is wat minder, te klein vliegtuig, wat struiken en bomen in zicht. Tweede is wel een goede eerste spot foto :D (heb je usm toegepast? lijkt wel of ie nog wat scherper kan)
Laatst gewijzigd door 1 op dexter, in totaal 25 keer gewijzigd.
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Jazzs schreefCOLON
Benieuwd naar wat jullie er van vinden, ik vind het zelf wel ok maar niet echt bijzonder.. Ik hou "normaal" meer van wat creatievere fotografie, terwijl dit voor mij eigenlijk alleen het vastleggen van een object is..

Benieuwd naar jullie mening :-) en alle feedback is welkom...!
Nou ben het daar wel over eens... Het zijn twee plaatjes van dezelfde kist in de landing. Technisch niets mis mee maar de foto's hebben hierdoor niet de beste uitstraling.

Maar goed, oefenen doet wonderen, nog een paar keer en je bent klaar voor een vliegshow waar het er heel wat spectaculairder aan toe gaat :!:
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dit is natuurlijk een operationele vlucht, dus je hebt 1 kans.
Als je niet vaak vliegtuigen schiet, dan is dat wat anders als normaal.
Ik merk dat creativiteit pas komt als je een bepaalde basis onder de knie hebt.
Dit soort foto's zijn basis.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Vincent20666
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2007 02:08
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Als je foto 2 als panoramafoto zou bijsnijden denk ik dat 'ie al heel erg
fijn is om naar te kijken.
*** The Future is where you will spend the rest of your life ***
Niels Bennink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2007 17:38

Vincent20666 schreefCOLONAls je foto 2 als panoramafoto zou bijsnijden denk ik dat 'ie al heel erg
fijn is om naar te kijken.
Persoonlijk ben ik niet zo weg van panoramafoto's. Ik denk dat je hem het beste zo kan laten, ziet er eigelijk best wel mooi uit met die bomen in de voorgrond.

Dit is natuurlijk ook maar mijn mening :D
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik denk dat het ook vooral komt doordat ik niet als vliegtuig-liefhebber fotografeer, maar fotograferen leuk vind en altijd op zoek ben naar nieuwe onderwerpen en zo bij vliegtuigen terecht ben gekomen.. Merkte dat bij veel spotters eerst de "liefde" voor de vliegtuigen komt, en daaruit de foto's van de vliegtuigen voortkomen.. Bij mij is het andersom en daarom wellicht het gevoel van alleen statisch vastleggen..

Anyway, de panorama lijkt me wel wat, zal eens kijken of ik er een alsnog kan croppen. Qua 1e foto, de bomen etc heb ik bewust in de foto gelaten, omdat ik persoonlijk de nauwe crop die je vaak ziet bij vliegtuigen niet zo mooi vind. Ik zou het mooier vinden als er een referentiekader is waardoor je ook de grootte van het vliegtuig kan zien, maar helaas was dat niet mogelijk deze keer. Denk dat de bomen op de voorgrond een kwestie van smaak is..?

Heb de 2e idd niet verscherpt, alleen gecropt omdat ik vond dat de lijnen anders wat "kartelig" werden, maar wellicht was een beetje verscherpen wel mooier geweest.

Thanks voor de tips / comments iedereen!
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar