Goedkoop Adobe te vertrouwen?? & Start foto-onderneming

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Goedemorgen allen,

Al een tijdje speur ik het Internet af, waarbij er alarmbelletjes zouden gaan rinkelen als ik een goedkope CS3 Master collection tegen zou komen, want deze kost normalerwijze zo'n 3000 Euro. Dit heb ik er absoluut niet voor over. In mijn zoektocht kwam ik het volgende adres tegen:
http://www.oemsoftsales.net/index.html? ... 1191582771

Adobe Creative Suite 3 Design Premium voor zo'n 270 dollar, en je download de software (geen handleiding, doos, CD-ROM, alleen images en de serials). Ik neem aan dat hier nog niemand ervaring heeft met deze site??
Tja, het klinkt eigenlijk te goed: van 1800 voor 270 dollar, kom dat zien, maar ze zeggen dat het volledige, officiële versies zijn.

Nu kan ik wel bij Adobe aankloppen met de vraag of dit te vertrouwen is, maar mocht het inderdaad legitiem zijn wordt die site daarna vrij snel uit de lucht geknald omdat het de prijzen voor Adobe software danig ondermijnt.

Wat ik zou kunnen doen is eerst een kleiner pakket aanschaffen om die vervolgens te laten controleren op echtheid (serial doorgeven of iets dergelijks). Dan minimaliseer ik het verlies.
Maar bij voorkeur zou ik dan willen betalen via Paypal, dan ben je toch beschermd??

Iets anders wat een beetje argwanend is, is dat er geen telefoonnummer te vinden is. Je kunt contact opnemen via email.

Nou, laat het maar horen.

Groeten,
Hendrik
Laatst gewijzigd door 2 op drikj, in totaal 16 keer gewijzigd.
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik weet wel dat de oem versie van vista ook stukken goedkoper was dan de andere versie.
Vraag me niet wat het verschil is hoor want heb het opgevangen van gesprekken van mensen die denken er verstand van te hebben.

Wat ik zou doen is een mail sturen met de vraag of dit bekend is bij adobe en of je van hun daar navraag kan doen omdat je al zovaak hoort dat mensen bedondert worden.
Als hun aangeven dat dit in overleg gegaan is zou ik contact opnemen met adobe.. zo niet zou ik er met mijn handen vanaf blijven.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

If it's to good to be true, it's not true.

Een veel gelezen utispraak op Amerikaanse fora. En in dit geval denk ik ook waar.

Je kunt bij Adobe trials downloaden. Deze werken 100%, maar wel voor 30 dagen. Daarna heb je een serial nodig. You do the math.

Een studentenversie van bijvoorbeeld Photoshop kost ronde de 250 euro. Dit is legaal, maar puur voor studie. Het hele pakket voor die prijs zal Adobe nooit doen. Ik denk dat wanneer je reageert, je naar je geld kunt fluiten.

Dergelijke mailtjes krijg ik ook veel, tezamen met 100 redenen waarom ik blauwe jongens zou moeten kopen (En dan? zo zonder vriendin??) of waar ik geweldige geldprijzen kan winnen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Oei, oh ja, die trial versies... Zou kunnen dat ze je die aanbieden. Alleen ze bieden een 60-dagen niet goed, geld terug garantie.

En ik snap iets niet, er zijn vast al mensen ingetrapt dan, waarom hebben die nog niet stappen ondernomen zodat die site uit de lucht gaat? Alhoewel, ik zou zelf ook niet direct weten waar ik naar toe zou moeten stappen (ja, Paypal, als ik via die had betaald, maar dan alleen om het geld terug te vragen).

En dan nog iets, ik zou zelf eigenlijk wel een website willen hebben met m'n fotografie en er zijn hier zoveel mensen die dit ook hebben, met Photoshop voor bewerkingen. Nu denk ik dat ik zelf niet meer geld over heb voor een bewerkingsprogramma dan bijvoorbeeld voor Lightroom of Paint Shop Pro moet worden betaald (of misschien 500 Euro max., want er gaat al genoeg geld op aan glas e.d.). Nu vermoed ik dat menig amateur fotograaf hetzelfde denkt, aangezien er nog geen geld mee wordt verdient.

Hoe kun je dan het beste een website en eventueel geld opleverende fotografie opstarten? Heb je aan Lightroom genoeg? Ik neem haast aan dat veel mensen gestart zijn met een illegale Photoshop versie, die later plaats heeft gemaakt voor een legale (na voldoende inkomsten uit fotografie, want die kost al zo'n 700 Euro!).

Ik kan me voorstellen dat je bij inschrijving bij de KVK en de dag dat je dus als ondernemer bezig gaat, je controles kunt verwachten. Maar goed, ik snijd hier mogelijk een heikel punt aan, dus de discussie mag wat mij betreft ook via PB.

[Edit] Even bij Adobe op de site gekeken. Een korting van 20% op de winkelprijs is nog aannemelijk. Bij meer, betreft het mogelijk nepperds of OEM-versie die met de geschikte hardware verkocht dient te worden! Die website kan ik dus in principe wel uit het hoofdje zetten. [/Edit]

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

misschien verkopen ze studenten versies door? Ik heb 260 euro betaald voor een extended CS3 die normaal 1500 kost. Weet je geen student of leraar die er een voor je kan kopen?
dragonfly4
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2007 11:47
WoonplaatsCOLON BE
CONTACTCOLON

piar-fotografie schreefCOLONmisschien verkopen ze studenten versies door? Ik heb 260 euro betaald voor een extended CS3 die normaal 1500 kost. Weet je geen student of leraar die er een voor je kan kopen?
Dan ben je volgens mij ook illegaal bezig hoor. Dacht dat die licenties niet mochten doorverkocht worden?
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ja, heb het net even nagekeken. Een studenten editie mag de hele tijd door de student worden gebruikt, mits niet voor commerciële doeleinden, maar mag niet worden doorverkocht (of worden weggegeven).

Een studenten-editie is overigens ook niet up te graden naar een officiële of nieuwere versie. Dus dat geld wat je erin steekt als student zijnde levert je eigenlijk een probeerversie op van die software zonder tijdslimiet (da's leuk als je de foto's alleen maakt om te showen aan je familie of via Internet).

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

dragonfly4 schreefCOLON
piar-fotografie schreefCOLONmisschien verkopen ze studenten versies door? Ik heb 260 euro betaald voor een extended CS3 die normaal 1500 kost. Weet je geen student of leraar die er een voor je kan kopen?
Dan ben je volgens mij ook illegaal bezig hoor. Dacht dat die licenties niet mochten doorverkocht worden?
dat denk ik ook niet dat dit mag, maar dat kan de reden zijn hoe ze aan hun versie komen.
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

drikj schreefCOLONJa, heb het net even nagekeken. Een studenten editie mag de hele tijd door de student worden gebruikt, mits niet voor commerciële doeleinden, maar mag niet worden doorverkocht (of worden weggegeven).

Een studenten-editie is overigens ook niet up te graden naar een officiële of nieuwere versie. Dus dat geld wat je erin steekt als student zijnde levert je eigenlijk een probeerversie op van die software zonder tijdslimiet (da's leuk als je de foto's alleen maakt om te showen aan je familie of via Internet).

Groeten,
Hendrik
mwahhh heb ik toch nog eens een voordeel dat ik leraar ben, mag ik hem in ieder geval tot mijn pensioen gebruiken ;-))
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Het is intussen wel duidelijk denk ik, die site KAN gewoon niet legaal bezig zijn. Maar om op je vraag terug te komen: ik denk dat je met Lightroom al zo'n 80% van de (commerciële) fotografie kunt maken; meestal is er namelijk ook haast met dergelijke opdrachten. En voor die resterende 20% kan Photoshop natuurlijk super zijn, maar ook Photoshop Elements is vaak al voldoende. En dat is legaal nog heel goed te betalen ook.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

Ik heb hier even een stukje uit de FAQ op deze site geknipt en een paar interessante opmerkingen rood gemaakt:
What do I get when I order something from you?
You get the full, downloadable version of your software. When you will download it , your software will be automatically registered to you and you will receive activation key, serial number or CD key necessary to activate your software.

Can I receive automatic updates of the programs?
Even though you are not able to register the product online you will be able to receive automatic updates of the most programs. When updates are ready to install you will see a popup window or an icon at the right bottom corner of your screen. Then you have to click on the icon and follow the instructions.
Deze software is duidelijk gekraakt. Vooral de tweede opmerking maakt dit duidelijk. Verwacht geen enkele ondersteuning of clementie van de echte fabrikant als updates niet lukken of de software gewoonweg niet eens werkt.

Oh ja, als je toch wilt proberen om hier iets te bestellen, houd dan het telefoonnummer van je creditcardmaatschappij bij de hand. Grote kans dat je onwelkome verrassingen op je afschriften tegen gaat komen...
Camera Obscura
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Tja, dat is ook waarom ik dan alleen met Paypal zou betalen. Ik heb maar luttele keren mijn credit card nummer via het Internet opgegeven en alleen bij zeer betrouwbare sites (Amazon, Lonely Planet).

Na ja, eenieder hier is dus gewaarschuwd voor deze 'te-goed-om-waar-te-zijn'-site!

En ik zal dus maar eens gaan sparen voor Lightroom, misschien Elements of Photoshop. Alhoewel ik alle producten van Adobe, oftewel de Master Collection (foto-, videobewerking en websites) erg graag zou willen hebben, laat m'n portemonnee, noch het verstand het niet toe om die 3000 Euro uit te geven.

Of hopen op het op de fles gaan van een grafisch bedrijf en er dan als de kippen bij zijn (oei, wat slecht van mij).

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
sandertjah
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2007 17:52

Er was toch een bug ofzo, dat je alleen een serial kocht en de trial download? Dat was volgens mij toch echt goedkoop, maar weet het niet zeker.
Canon 400D, kitlens 18 - 55 mm + Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM + Foto Konijnenberg tas + Nog veel meer... :)

Jongste lid van het forum (?) 13 jaar ;)
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

piar-fotografie schreefCOLON mwahhh heb ik toch nog eens een voordeel dat ik leraar ben, mag ik hem in ieder geval tot mijn pensioen gebruiken ;-))
Ja, echter niet voor commerciele doeleinden.....
Kijk dit is nu een onderschrift...
tbe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 18:48

Op de site staat ook Office 2007 voor 'n prikkie aangeboden. Dit zou OEM zijn. Deze aanbieding bewijst dat ze de zaak bedonderen met illegale software. Microsoft OEM software mag van microsoft uitsluitend bij nieuwe pc's verkocht worden. Microsoft levert OEM Office software momenteel af zonder dvd dus alleen de doos met licentie. Wil je 'n dvd hebben moet je de faktuur van je pc opsturen binnen ik meen 60 dagen.
Afblijven dus zou ik zeggen.
Toon
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar