Britse korthaar kittens 6 weken oud

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Michaeldw

Hallo allemaal,

Ben een tijdje niet echt zo actief meer geweest op dit forum, maar wil nu graag weer een serie plaatsen.

Eergisteren bij een cattery geweest om daar foto's te maken van hun 7e nestje (G-nestje). Het is een nestje van 6 Britse korthaar kittens.

Graag jullie opbouwende kritiek.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Nu ik er toch was, kon mama ook op de foto.
Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,
Michael
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Om maar met het gebruikelijke te beginnen:
"OmG, wat een schatjes!" :lol:

Maar goed. Fotografisch vind ik vooral #1 en #3 een schot in de roos. Wel zou ik wat aan de reflecties in die vazen gedaan hebben want dat leidt toch wel wat af.

#2 is wat dat betreft een stuk beter geslaagd, maar de "pose" van de kat vind ik niet mooi. Wel lekker krap gesneden waardoor het een heel intiem portretje had kunnen zijn.

#4: fantastische blik, maar te soft en de witbalans helpt de sfeer om zeep.

#5 is ook lekker krap, dat mag ik wel. Jammer van z'n broertje of zusje (?) in de achtergrond.

#6: die poot naar voren ziet er zo onnatuurlijk uit... alsof'ie uitgeknipt is. Dat zal wel niet, maar zo komt het over.

Leuk serietje, de cattery zal er wel blij mee zijn denk ik!
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

:oops: ik begin ook eerst met : AAAAAAAAH wat een schatjes!!!!

ik vind de foto's met de vaasjes wel heel erg leuk, alsof ze ondeugend over tafel lopen en geeft lekker kleur aan de foto's

ik vind de serie geslaagd en de foto's met de vaasjes echt eruit springen
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

het aah schatjes gehalte is hier hoog ;)

Ikzelf begon er ook al meteen mee :lol:
foto nr. 1 & 5 springen er voor mij uit.
Foto 6 is jammer van het pootje, maar dat is al gezegd.
greetings stephan
Jascha_400D
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1394
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2007 19:58
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Zijn inderdaad schattige beestjes :D

Vind die serie met de vaasjes ook het mooist.
En de laaste vind ik ook erg mooi, alleen jammer dat de staart er net niet helemaal op staat.
eos 5D mk2

http://www.lost-in-time-ue.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

leuk gedaan, maak er maar een Kalender van.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

JÁ VERKOCHT!! Alle zeven, aan mij; zeg maar wanneer ik ze kan komen halen?? :wink: :wink:
2 en 4 zijn mijn favorieten; hoe heb je dit op de foto gekregen?
Ik ben echt benieuwd daarnaar, hoor. Hadden laatst zelf kittens en ben (natuurlijk) ook bezig geweest om ze mooi te fotograferen, maar ze zitten echt geen moment stil :roll: :roll:
Deze sessie moet je veel tijd hebben gekost..... :)
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

begin spontaan te glimlachen dus zullen ze wel goed zijn, ben niet zo een kattenpersoon, maar na het zien van deze platen zou ik zo kunnen worden.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Michaeldw

Tot dusver bedankt voor jullie reacties!

@jeveos. Hartelijk dank voor je uitgebreide beoordeling. Ik ga nog eens kijken wat ik tegen de reflecties kan doen, of eigenlijk, ik ga het proberen want meestal zijn mijn clone-resultaten niet echt optimaal.

Bij nummer 4 ga ik de witbalans nog eens bijstellen. Ik had het van tevoren met een grijskaart gedaan, maar deze compositie is toch even net wat anders dan die van de rest.

Nummer 6: er is niets aan geknipt, ik heb er nog wel één met een andere pose, zonder dat pootje. Plaats ik wel in de update, samen met de aangepaste witbalans van nr 4 en misschien de reflecties van de vazen.
Nogmaals bedankt voor je reactie!

@RenateG, bedankt voor je reactie. Ik was daar een aantal dagen van tevoren om de kittens te bekijken en zag die vaasjes staan. Leek me meteen leuk om de kittens daar tussen, achter, voor etc te zetten.

@sup-man: bedankt voor je reactie, bij nummer 5 vind ik het alleen jammer van het broertje op de achtergrond, zoals jeveos al zei.

@Jascha_400D, bedankt voor je reactie. Ik kan mezelf niet echt storen dat bepaalde delen er niet opstaan, zoals de staart op nr6, het achterwerk van nr 5 en de pootjes en staart op nummer 2. Maar dat is persoonlijk. Bedankt voor je reactie.

@bouk, misschien maak ik er een kalender van, heb meerdere foto's gemaakt van deze cattery, wellicht een keer als stille hint naar de cattery ;) . Bedankt voor de tip

@Ina: het zijn er 6 ;) Hoe ik ze op de foto heb gekregen. haha, ja die kleintjes zitten echt niet stil nee. Ben ongeveer 1,5 uur bezig geweest en in totaal bijna 200 foto's. De foto's zijn gewoon binnen gemaakt, in de woonkamer. Eerst op een klein tafeltje met op de achtergrond op ongeveer 1 meter afstand 2 omgedraaide stoelen met een wit laken eroverheen. Foto 4, 5 en 6 zijn gemaakt op de bank met een wit laken over de bank.

Heb gebruik gemaakt van de externe flitser, naar het plafond gericht. Ik heb wel de infrarood focus (weet niet hoe het heet) uitgezet. Kwam erachter dat ze steeds willen grijpen naar de rode lijnen die van de flitser komen om te focussen.

Verder heb stond er nog iemand bij de kittens met een hengeltje met daaraan een speelgoed visje om de kittens af te leiden. haha.

@ Closeshooter. Bedankt voor je reactie. Stiekem ben ik ook niet zo'n kattenpersoon, maar die kleintjes zijn wel erg leuk hoor en zet ze met plezier op de foto.
Gebruikers-avatar
Wietse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2006 23:10
WoonplaatsCOLON Emmeloord

Erg leuke foto's waarvan foto 5 mijn favoriet is. Gewoon lekker eigenwijs. :D
Canon EOS 400D + div. speeltjes / [url=http://www.flickr.com/photos/sjaool/]Flickr Gallery[/url] / [url=http://gallery.zoom.nl/user/19924/sjaool/myimages/]Zoom Gallery[/url]
Zeabiscuit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 14:12
CONTACTCOLON

Wat een leukerds. Ik vind het jammer dat ze op sommige foto's zo naar boven kijken. Was daar het hengeltje? :lol:
www.full-focus.nl
Leeuwtje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2006 19:57

Hmm jammer dat ze net iets te donker zijn.

Maar echt wat een SCHATJES :D :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar