Shoot met Nieky

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

In mijn vorige topics kreeg ik wel eens te horen dat mijn belichting soms wat vlak is. Daarnaast nog een paar opmerkingen die ik toch eens onder de loep heb genomen. En hieronder dan het resultaat van dit experimenteren.

Nu wil ik hier niet mee zeggen dat ik mijn hele manier van fotograferen ga omgooien, want een paar collega-fotografen zegt dat ik vast moet houden aan mijn eigen stijl. Toch is experimenteren leuk en ik probeer er voor mij de interessante dingen uit te halen.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

En bij deze laatste twijfel ik over welke bewerking ik zelf mooier vind:

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Mooie serie! Mooi model ook! Die laatste valt er een beetje buiten vanwege de blauwe sfeer, maar ik zie dat dat een bewerking is :)

Heb je trouwens een flitser achter 't model? Of hoe kom je aan die oplichtende achtergrond?
Laatst gewijzigd door 1 op Jazzman, in totaal 17 keer gewijzigd.
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Jazzman schreefCOLONMooie serie! Mooi model ook! Die laatste valt er een beetje buiten vanwege de blauwe sfeer, maar ik zie dat dat een bewerking is :)

Heb je trouwens een fliter achter 't model? Of hoe kom je aan die oplichtende achtergrond?
Ik gebruik een flitskop met barndoors, blauwfilter en grid om een soort wazige "vlek" op de achtergrond te creëren. Vind ik soms nét iets mooier dan helemaal zwart. De je dit zonder blauwfilter dan krijg je een grijze vlek, kan ook heel mooi zijn.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Erggg mooie reeks Marius en model behalve de laatste vind ik niet mooi
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
rsvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 12:01

Mooie serie, reflecties in de ogen lopen wat te veel uit de hand.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mooi belichte reeks waarvan ik foto 1 het mooist vind. De laatste vind ik te "blauw". :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Lute
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2005 14:35
WoonplaatsCOLON Assen / Roden
CONTACTCOLON

Erg mooie reeks, behalve de laatste twee die zijn door de bewerking m.i. beduidend minder.

Op de laatste twee zit een soort halo rond het model, misschien iets te veel geblurt?
groet, Roelof
www.studiorl.nl
1Ds MKII, 20D, met HR ++ glas en nog wat
Gebruikers-avatar
nieuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 14:41
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

2 en 6 vindt ik persoonlijk geweldig, top :D
De rest ook maar meer standaard imo.

Mvg,
Marco
400D+grip+24-105 L IS USM+kit+50 1.8II+polar+580EXll.
Ik moet van mijn vriendin vragen of jullie ook eens op haar online speelgoedwinkel willen kijken http://farena.nl bij deze dan ;)
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Dit is zo'n serie waar ik bijna niet op zou reageren omdat ze allemaal op hun eigen manier super zijn. Wat moet je er over zeggen?
Ze heeft een hele mooie uitstraling en die is wat mij betreft enorm goed vastgelegd.
Die oplichtende achtergrond geeft inderdaad een heel mooi effect en de belichting aan de binnenkant van haar been maakt foto 2 extra sexy.
Van de laatste 2 vind ik 7 de beste. 8 Is wat erg hard verzadigd, maar dat is vooral het hemdje. Misschien als je die kleur apart wat terugzet is ie beter als 7. Want de rest van de kleuren op de foto zijn erg mooi.

Wat mij betreft een hele mooie serie!
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Leuk om te zien dat je wat aan het experimenteren bent Marius, en het gaat je goed af zie ik !

nr 2 vind ik echt super. Heel mooi met dat blauwe licht en ook stoer dat je de flitskop in beeld hebt staan.
Geweldige blik ook van haar trouwens !
nr 6 vind ik de topper uit de serie ! Echt heel mooi lichtgebruik waarvan ik me wel een beetje afvraag waar je de flitskoppen had staan. Kzie dat je een softbox rechtsboven had? Maar verder nog meer?

Van die laatste bewerkingen vind ik de eerste het mooist. De 2e heeft iets teveel blauwtinten in haar huid.

Topserie Marius !
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

PetraHolland schreefCOLONLeuk om te zien dat je wat aan het experimenteren bent Marius, en het gaat je goed af zie ik !

nr 2 vind ik echt super. Heel mooi met dat blauwe licht en ook stoer dat je de flitskop in beeld hebt staan.
Geweldige blik ook van haar trouwens !
nr 6 vind ik de topper uit de serie ! Echt heel mooi lichtgebruik waarvan ik me wel een beetje afvraag waar je de flitskoppen had staan. Kzie dat je een softbox rechtsboven had? Maar verder nog meer?

Van die laatste bewerkingen vind ik de eerste het mooist. De 2e heeft iets teveel blauwtinten in haar huid.

Topserie Marius !
Hoi Petra,

Goed gezien!! Een octobox van rechtsboven, en dan nog een beautydish van linksachter. Of dit normaal is weet ik niet, maar je probeert gewoon wat. :wink:
En ik had hier dus nog een lamp met grid en blauwfilter op de achtergrond, die in dit geval een heel klein effect heeft rechtsonder op de foto.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Metin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 15:28
WoonplaatsCOLON Hengelo
CONTACTCOLON

Hmm, haar ogen "ogen" bijna allemaal onscherp. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Verder lijken ze technisch aardig goed. Op dit moment heb ik even geen commentaar. :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar