Chelsea

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Mijn eerste plaatjes hier!

Ik blijf het moeilijk vinden om dingen als scherptediepte en belichting goed onder de knie krijgen maar ik doe mijn best en oefen geduldig….
Dit stralende engeltje (eigenlijk meer een bengeltje, maar dat terzijde) poseert gelukkig graag als ik het weer ‘op m’n heupen krijg’ en dringend een ´onderwerp´ nodig heb.
Ik ben dol op Sepia vanwege de nostalgische ‘look’ en gebruik deze tint graag.
Foto’s zijn onbewerkt. Opmerkingen zijn heel erg welkom!

groetjes,
Carla


1. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93231[/img]


2. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93232[/img]
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Carla,

Ik ben niet van de portretfotro's, dus ik zal je weinig feedback geven over die technieken.
Ze spreken mij zeker aan, haar koppie staat er goed op met die sprekende ogen en ook het sepia ziet er netjes uit.

Je border is netjes op één ding na, de g van jouw naam valt er gedeeltlijk af. Zonde !
Kijk dit is nu een onderschrift...
meneercactus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2005 07:03
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Heel mooi. Vooral nummer 1.. mooi scherp! Ga zo door.
Ik ben een fototaal beginner, maar doe mijn best. Kijk [url=http://www.robfeberfotografie.nl/]maar....[/url]
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

niet veel meer aan doen zou ik zeggen
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Vind 2 echt een mooie foto. De sepia omzetting past mooi bij het plaatje.
Blik lekker neutraal. En voor iemand met weinig idee van scherptediepte heb je het hier voor mij mooi toegepast. Kleine scherptediepte.
Kan je je instellingen erbij vermelden? Die zijn in de foto helaas niet meer te vinden.

gr Rob
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
reneF
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2005 20:18
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Jeetje Carla wat mooi. Vooral de 2e foto die indringende blik. Enne scherptediepte is mooi zo hoor. Ben benieuwd hoe ze er in kleur uit zien???
pas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2007 12:19

hi,

hele mooie foto's.
Welke instellingen heb je gebruikt?


Gr Pascal
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Wat een leuke reacties :oops:

@ Chris Tettero:
Je hebt helemaal gelijk met die 'g'.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dat moet wijzigen.
Ik heb bordermaker net ontdekt (n.a.v. een tip hier op het forum) en ben er nog mee aan het 'stoeien'.
Misschien kan ik het font wat kleiner maken, want ik heb nog niet ontdekt hoe ik de tekst evt. 'iets' kan opschuiven...

@ veldje63:
Ik moet bekennen dat ik af en toe maar wat aan modder... in de hoop het eens door te krijgen en uiteindelijk de juiste instellingen redelijk weet in te schatten... maar vooralsnog is het dus 'oefenen' en moet ik even zoeken naar de instellingen.
Helaas is m'n Canon Zoom Browser EX programma waar ik dat altijd goed op kon zien niet meer in orde (zo verschijnt er op mijn pc steeds de volgende tekst: "in Zb Module is een fout opgetreden en moet worden afgesloten" -help ik heb geen idee wat dat betekend- maar goed, gelukkig blijkt nu dat ik het ook kan terugvinden via het Digital Photo Professional programma van Canon.
Dit waren de instellingen:
Foto 1. 1/60 sec. Av 2.2 ISO 200 50mm Pict. Style Monochrome, Sepia Toning Effect.
Foto 2. 1/80 sec. Av 2.5 ISO 200 50mm Pict. Style Monochrome, Sepia Toning Effect.

@ reneF:
Ik heb ze niet in kleur geschoten, maar direct via de instellingen Monochrome/Sepia.

Bedankt,
Carla
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Met sepia worden foto's al gauw saai, omdat er een hoop contrast verloren gaat. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze in kleur zijn ;)

EDIT: Sorry, had er overheen gelezen dat je ze in sepia hebt geschoten ;) Volgende keer gewoon in kleur, en later omzetten zou ik zeggen :)
Laatst gewijzigd door 1 op Jazzman, in totaal 24 keer gewijzigd.
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

~
Laatst gewijzigd door 1 op Daniel|leinaD, in totaal 22 keer gewijzigd.
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ter illustratie wat we bedoelen met meer contrast:

Afbeelding

Afbeelding
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind deze foto's met méér contrast niet mooi.
Geef mij maar die eerste van de topicstarter !
Zeker bij sepia vind ik het veel zachter en mooier over komen op dat prachtig koppie ! Maar ja, wie ben ik !

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Rabbit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2007 22:43
WoonplaatsCOLON Maastricht

Ik ga volledig mee met wat petuut zegt, originele posting is veel mooier.
Canon EOS 50D/350D | Canon EF 17-40 f/4L USM | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR Di | Canon EF 70-200 f/4L USM | Canon 430EX
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Ik ga meer mee met Jazzman. Al vind ik zijn bewerking net iets over de top, maar kijkt wel lekkerder dan de allereerste versie van de topicstarter. Foto's overigens erg leuk, en volgens mij een ondeugend ''boefie'' !!!.
Toch maar weer fijn, dat er verchillende meningen zijn overigens. Dat houdt eosdigitaal.nl lekker afwisselend.

Groet,
Arnnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

't Is trouwens niet mijn bedoeling geweest om Fotograag te verbeteren, maar om mijn "smaak" te verbeelden. Ik heb die bewerking dan ook ff vlug gedaan (vandaar misschien over de top). Sepia's worden vaak zo flets. Gelukkig heeft iedereen een andere smaak ;) Overigens is 't natuurlijk niet alleen de kleur of 't contrast wat de foto maakt. De portretten zijn gewoon goed :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Mooie fotos ! mijn favoriet is 1.

Beetje contrast zou niet misstaan nee.
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Contrast en dergelijke kan ik nog niet toevoegen vanwege het gebrek aan Photoshop-kennis.
Ben van plan daar binnenkort verandering in te brengen :D dus dan hoop ik dat mijn foto’s er beter op zullen worden.
Vooralsnog maar even richten tot de ‘simpele’ :? dingen zoals compositie, belichting en scherptediepte…
Bedankt in ieder geval voor de reacties!

Groetjes,
Carla
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Als je beginner bent, probeer eens Photoshop Lightroom! Ideaal pakket om de basiszaken als witbalans, contrast en kleur in te stellen! Ook het rechtzetten van horizons en croppen gaat prima hiermee! :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Het fotoshoppen gaat er binnenkort vast wel van komen, al ben ik altijd bang dat het me zonder cursus of hulp niet meteen zal lukken, ik wil liever eerst zien hoe het werkt (helaas was dit programma tijdens de Zoom Experience zo idioot druk dat ik hier met een grote boog omheen ben gelopen helaas).
Maar bedankt voor de tip, misschien is Lightroom wel veel gebruiksvriendelijk dan ik dacht (kreeg al meer positieve berichten hierover) en kan een leek als ik er misschien wel makkelijk mee uit de voeten...

Groetjes,
Carla
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Technisch zouden ze misschien beter kunnen.

Probeer de volgende keer eens in de M stand te fotograferen.
F rond de 4 voor dit soort foto's, als het mogelijk is ook een snellere sluitertijd (kinderen zijn vaak nogal bewegelijk).
Sowieso zou ik zelf niet zo snel de pict.style instellen met mn camera maar de foto later bewerken in bijvoorbeeld photoshop.

Maar dit allemaal terzijde want ik vind het erg leuke fotos van een super mooie meisje, die ogen!
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar