Wat doe je met een tweede toestel ?

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Vraag is simpel, wat doe je met een tweede toestel?
Bij mij ligt het stof te happen, bij jouw ?
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Hier hapt het stof, is mijn back-up
Wil het binnenkort wel gaan gebruiken bij voetbal e.d. achter de goal met een afstandbediening.

Al mijn andere toestellen worden af en toe wel aans gebruikt maar dat zijn geen digitale slr's
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

xxx
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Mijn 10D gebruik ik nog heel regelmatig. Op karwei ben ik vaak met twee toestellen bezig, mijn 5D met het primaire objectief waar ik voor die toepassing het liefst mee werk en op de 10D een zoom alternatief (meestal iets in het verlengde van de 5D configuratie).
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Bij mij hapt hij zeker geen stof.

Op de 40D is de 300 L F4 met 1.4 extender geparkeert en op de 30D wissel ik veel met de groothoek of de 70-200.
Zo ben ik altijd klaar als ik iets zie wat snelle actie verlangt.


En dan is de kans groot dat de 30D de komende zomer ingewisselt gaat worden voor een 5D of de opvolger daarvan.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Ik heb geen 2e body..... :cry:
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Als ik met macro bezig ben, heb ik de 30d + 100mm macro en de 350d + 50mm (en tussenringen) bij me, en als ik gewoon aan het frutten ben, dan heb ik de 30d + 17-55mm en de 350d + 50mm bij me. Voor het frutwerk ben ik op zoek naar een vervanger voor de 50mm. Dit wordt óf een 10-22mm óf de 24-105, afhankelijk van mijn kortetermijn voorkeur voor groothoek of 'casual'. Maar ze zullen er uiteindelijk allebei komen.
Dus geen stof hier.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

krijg toch leuke ideen nu, stond op het punt de 30 te verkopen, maar denk dat ik hem nog aanhou.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

bobeldijk schreefCOLONIk heb geen 2e body..... :cry:
Precies... ik heb de 300d.... DE DRIEHONDERD DEE ja.... :twisted:

... als enige body.... ik geloof toch echt dat ik tot de dino's behoor hier....
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Hee broeder Dino. :mrgreen:

De enige tweede body die ik heb is een 300-zonder-Dee, een analoge dus. Hij ligt wel stofvrij, maar anders was hij zeker aan het happen. :lol:
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Ik hoor hier een luxe probleem :lol: :wink:
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik heb nog geen tweede body.

Wel plannen voor een nieuwe camera, maar dan gaat de oude 350D zolang die nog goed werkt echt niet weg! Handig bij bepaalde opdrachten om te kunnen switchen..van cam met 17-50/28-75 naar cam met 70-200

Dus wie weet some day wel een tweede body...

Groet,

erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Jelte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 371
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2007 06:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Mijn afgelopen safari in Kenia en Tanzania had ik mijn 30D uitgerust met 300mm + 1,4x extender en mijn 300D met de 70-200mm. Die combinatie beviel mij uitstekend in een omgeving waar je niet wilt wisselen van lens. En de resultaten was ik ook niet ontevreden over :-)
NieuwZuid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 07:48
WoonplaatsCOLON thuis

Morgen krijg ik m'n 2e camera.
De Mark III gebruik ik dan met de 300 (eventueel met extender) en op de Mark IIn komt dan de 70-200.
Dit bij sportwedstrijden.
Al doende leert men.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

De 30D voor portretfotografie en met vakanties
De 300D voor wat "gevaarlijker" opdrachten, zoals in de disco en de op schoolfeesten. Waarbij ik moet noemen dat ik van school sinds gisteren een 400D met 430EX heb voor bij de schoolfeesten e.d., zodat ik m'n eigen spul niet meer hoef te gebruiken. Maar die 400D is dan ook niet exclusief voor mij.
De 50e om te experimenteren met dia...

Eeehhhmmm ja... ik ben dus 3 eigen camera's in gebruik en een 4e in bruikleen 8)
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

ik bel er ook mee en kijk er af en toe een filmpje op maakt nog aardige foto`en filmpjes 5mp (nokia n95)

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Sinds 5 december, dat heeft overigens niets met sinterklaas te maken, heb ik een 2e body. (overigens begin dit jaar 1 maand 2x 300D gehad) Een EOS 30.

Die heb ik gekocht ivm echte mm en het schieten van Z/W fotografie en ISO 50 Velvia Kleur en omdat zo'n camera bij een bui ook overlijd maar een stuk goedkoper is om te vervangen :) dan een Digitale. Daarnaast kan ik zonder extrapolatie met goede film grotere afdrukken krijgen op canvas ed dan met mijn 6.3Mp 10D.

Voor 50 euro heb je zo weer een mooie EOS en die Kata beschermzak is wel goed maar redelijk complex plaatsen ed. en dus alleen een alternatief wanneer er veel tijd is. Daarom vind ik ff wachten op een ontwikkel sessie wel de moeite waard en durf ik wel risico te lopen. Daarbij als backup zonder batterij problemen.....

Ik gebruik hem nu pas 3 weken en heb pas 3 rolletjes geschoten maar voorlopig ligt hij dus niet stof te happen. Sterker nog een EOS 30 met een 50mm f/1.8 is echt briljant als reporter camera, alleen het wachten op het ontwikkelen is vervelend en je moet je bedwingen om niet zomaar te schieten om het rolletje vol te krijgen.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
eew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2007 21:35

Ik weet niet wat er met de 350D gaat gebeuren, maar ik vermoed dat hij vastgeroest aan zijn 18-200 tamron objectief veel gebruikt gaat worden door mijn moeder als we op vakantie zijn.
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Niks,want ik heb geen 2e toestel :wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Nou... beide body's krijgen de kans niet om stof te happen. Naar de meeste reportages gaan ze beiden mee, meestal met de 24-105 op de 40D en de 70-200 f/2.8 op de 30D

Twee van die zware krengen om je nek is al erg genoeg, maar soms betrap ik mezelf op de wens om er nog een derde bij te hangen, met een 10-22 erop. :lol:

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar