Mastbos Breda

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Flying-Dutch
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2007 09:47
WoonplaatsCOLON Maassluis

Hoi allemaal,

Laatst ben ik een dagje naar het Mastbos gegaan in Breda met vrouw en kinderen. Een paar leuke plaatsjes gemaakt. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Het was wel bewolkt dus iso op 400 en 800. Als het goed is zit er exif in de foto's.

.:1:.
Afbeelding


.:2:.
Afbeelding


.:3:.
Afbeelding


.:4:.
Afbeelding
[color=red]The only thing that Microsoft makes that does not suck is a vacuumcleaner![/color]
Gebruikers-avatar
GLM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2008 14:09
WoonplaatsCOLON Kapellen (Antwerpen)
CONTACTCOLON

Een mooie reeks.

1 vind ik een mooi zicht, maar jammer van het bewolkte weer. Ik vraag me af hoe het er daar uitziet als het mooi zonnig is.

2. De boomstam is mooi scherp en het water is zijdezacht. Ik zie geen EXIF, maar ik neem aan dat dit op langere sluitertijd is genomen?

3. is m'n favoriet. Je zet daar een heel aparte, geheimzinnige sfeer neer doordat de voorste takken erg donker zijn en verderop een lichte plaats ligt. Het dorre boompje vormt een mooi kleurencontrast met al dat groene en grauwe.

4. lijken me erg leuke kindjes. Ik heb de indruk dat er een ietsje onscherpte is, maar niet storend. Leuke pose, zo allebei op de grond.

MVG

GLM
EOS5 (1998) / EOS30D (2007) / EF24-105L IS USM / EF28-135 IS USM / EF28-80 / 75-300 / Speedlite 540EZ / Speedlite 580EXII / Kenko 25mm tussenringen / nog wat accessoires.
www.guy-lian-photo.be / www.guy-lian-music.be
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dat heb je mooi gedaan!

Alleen vind ik foto 3(ik neem aan door bewerking) te Anton Pieck-achtig!

groetjes,

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Codacs
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2007 13:28
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

#1: voor mij te donker. Ik mis details en kleur. Op zich wel een leuke compositie, en inderdaad vraagt dit om een foto bij beter licht (vroeg op een zomeravond of -ochtend.
#2 mooie reflectie in het water. Ik vraag me alleen wel af of het inderdaad een lange slutiertijd is of dat je geblurred hebt in PS?
#3 leuke doorkijk. Had voor mij nog iets meer kleur in gemogen om hem nog wat sprankelender te maken.
#4 valt buiten de serie, maar is een leuk portret. Leuke compo en kleuren lijken mij ook prima in orde. De wangen lekker rood van de buitenlucht. Ik hou hier wel van!! De leukste van de serie voor mij!!
Akumal

1.
Ik ben het met mijn voorganger eens. Misschien beter 1 stopje overbelichten. Kan helaas geen EXIF info vinden.
2.
Boomstam is mooi scherp, het water kijkt jammer genoeg niet zo lekker.
3.
Ziet er technisch prima uit maar niet zo'n spannende foto.
4.
Leuke foto/compo.

rob.
Gebruikers-avatar
Flying-Dutch
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2007 09:47
WoonplaatsCOLON Maassluis

Bedankt voor jullie reacties. Ik snap echt niet dat die exif er niet in staat. Ik gebruik PS Elements 5.0 en daarna verklein en kader ik met bordermaker. Ik heb net gekeken en op mijn eigen pc zie ik op de versie na bordermaker inderdaad geen exif terug? HELP?

Ik zal gelijk even de tweede foto toelichten. Ik heb niet geblurred in PS volgens mij is dit de dof en ook geen lange sluitertijd. De enige reden waarom ik deze foto heb gemaakt is vanwege de weerspiegeling van de boomstam in het water. Hier bij ook nog eens de exif van de boomstam foto:

[Camera]
Exposure Time = 1/40"
F Number = F5.6
Exposure Program = Normal program
ISO Speed Ratings = 200
Exif Version = Version 2.21
Date Time Original = 2008-01-27 14:09:42
Date Time Digitized = 2008-01-27 14:09:42
Shutter Speed Value = 5.32 TV
Aperture Value = 4.97 AV
Exposure Bias Value = ±0EV
Metering Mode = Pattern
Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode
Focal Length = 235mm
Flashpix Version = Version 1.0
Color Space = sRGB
Exif Image Width = 3888
Exif Image Height = 2592
Custom Rendered = Normal process
Exposure Mode = Auto exposure
White Balance = Manual white balance
Scene Capture Type = Normal
[color=red]The only thing that Microsoft makes that does not suck is a vacuumcleaner![/color]
Akumal

Nog even qua EXIF verhaal in Bordermaker. Bij Commando moet volgens mij een bepaald commando/iets staan, waardoor EXIF info behouden blijft.
Moet je ff zoeken op het forum.

rob.
Gebruikers-avatar
Flying-Dutch
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2007 09:47
WoonplaatsCOLON Maassluis

Akumal schreefCOLONNog even qua EXIF verhaal in Bordermaker. Bij Commando moet volgens mij een bepaald commando/iets staan, waardoor EXIF info behouden blijft.
Moet je ff zoeken op het forum.

rob.
zal ik even doen! bedankt Rob,

Rob :lol:

edit: heb het al gevonden, ff vakje aankruisen op tabblad commando en klaar!

Volgende uploads ben ik er nu zeker van dat er exif in zit, nogmaals bedankt!
[color=red]The only thing that Microsoft makes that does not suck is a vacuumcleaner![/color]
Gebruikers-avatar
Voske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 235
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2006 19:34
WoonplaatsCOLON omgeving rotterdam

Schitterende reeks!
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hoi,

Wat opbouwend bedoelde kritiek.

#1 Het kan aan mijn scherm liggen, maar bij foto 1 heb ik de indruk dat er een erg blauwe zweem over zit. Met name in de lucht is dit storend. Verder is ie wat donker. De compo is niet onaardig, misschien de horizon wat minder centraal de volgende keer?

#2 stronk is lekker scherp en gelukkig zit er een blaadje op, anders was ie wel erg saai geworden. DOF vind ik ook ok.

#3 Hier zou ik de stron een prominentere plaats gegeven hebben denk ik. Door die bomen wordt het allemaal wat donker en druk.

#4 Gewoon een erg leuke plaat. een beetje te soft misschien.

Ik hoop dat je er iets mee kunt,

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar