People in China + update

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
rvdwetering1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 11:28

272 views en geen reacties?

Op mijn reis door China afgelopen jaar heb ik aardig wat mensen mogen fotograferen. Deze foto's stonden in het archief stof te happen en ik wil ze graag met jullie delen.
foto 1:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=98743[/img]
foto 2:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=98742[/img]
foto3:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=98749[/img]
en ja ik sta er ook bij :)
I thought the internet was something fishermen used
Michaeldw

Bekeek de onbeantwoorde berichten en zie dat deze post al meer dan een week staat en nog geen reacties heeft. Hoewel ik niet vaak in de catagorie 'mensen' reageer omdat ik er zelf (nog) niet meer bezig ben, zal ik proberen commentaar te geven op je foto's.

Wat me als eerst opvalt, is dat ik wat andere foto's had verwacht door misschien een ietwat misleidende titel. Je laat weinig van de omgeving zien, of een element wat kenmerkend is voor China. Een vage tempel of een vies marktje vaag op de achtergrond, ik noem maar wat. Maar aan de andere kant merk ik dat het een bewuste keuze is om te gaan voor een intiem portret.

Foto 1 vind ik de beste in de reeks. Ik had hem aan de bovenkant iets strakker ingekaderd, zodat iets van de bovenkant van het hoofd wegvalt en daarmee ook de opvallende gele streek bovenop meneers hoofd. Ik denk dat je dan ook meteen een intiemer portret krijgt.

Foto 2 heeft in eerste instantie eigenlijk niets met de titel te maken, echter nu ik nog een keer kijk zie ik er wel wat chinese kenmerken in te vinden zijn. Pas op voor overbelichting (met name op de pet). Daarnaast vind ik de foto te soft overkomen.

Bij foto 3 vind ik met name de weerspiegeling in haar bril te aanwezig. Verder zie ik weer niet dat kleine dingetje dat meteen de link met China legt, buiten dat zij wellicht van Chinese afkomst is.


Over het algemeen vind ik het jammer dat niets van China zie, wat dat verwacht ik namelijk wel meteen als ik je titel lees. De foto's kunnen net zo goed in een multiculturele stad gemaakt zijn. Je creeert nu een beetje valse verwachtingen en dat is misschien de reden dat nog niemand gereageerd heeft.

Foto 1 vind ik de beste, nog een beetje USM eroverheen en strakker kaderen.

Groeten,
Michael
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Ik vind de foto's redelijk soft overkomen.
Daarnaast vind ik het jammer, ik zie 3 foto's van redelijke westers uitziende chinesen. Dat terwijl er in China er genoeg fotowaardige chinesen rondlopen in een ditto mooie omgeving. Graag zie ik nog wel meer foto's, ook van de omgeving.
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
gekke_d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2008 19:45

ik vind foto 2 een beetje ingezoomt
--
Canon EOS 350D +
AFF 55-200 mm +
canon 18-55mm.
-----------------------------
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar