Nadine ... +update

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Ik wil even polsen of onderstaande foto en de bewerking met name, in uw smaak valt. Zo ja, laat het weten, zo nee, vertel er dan ook bij w'rom nie ;)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=99967[/img]
Laatst gewijzigd door 1 op Wheely, in totaal 1 keer gewijzigd.
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik vind hem wel ok hoor, het maakt de sfeer en het model erg teder en het contrast met haar witte huid en het rode haar is erg subtiel.

Heb je er nog meer in deze serie?
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Raw files heb ik er een heleboel ja... :D.

Dit is de tweede bewerking die ik op een foto uit deze shoot heb gedaan. De vorige is, in een ander forum, nogal benaderd als zijnde "te licht van kleur en licht" ... deze is al ietwat gecorrigeerd... :oops:

Ik wil echter nog wat meer meningen horen, zodat ik weet hoe ik de definitieve toning het beste kan zetten..
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Mij spreekt hij niet aan... waarom niet is een moeilijke haha.
Ik vind het lichaam wel mooi overkomen inderdaad mooi zacht, alleen haar gezicht valt weg lijkt het.
Haar ogen ogen flets (in mijn optiek en op mijn scherm dan) en er zit een vreemde gloed over haar frons.
Ik had hem mooier gevonden als der gezicht iets meer uitgesproken was want volgends mij zit er best een karakteristiek hoofd op alleen valt dat nu een beetje weg.
Ik hoop dat ik mijn mening zo goed weergegeven heb?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Wheely schreefCOLON......... De vorige is, in een ander forum, nogal benaderd als zijnde "te licht van kleur en licht" ... deze is al ietwat gecorrigeerd... :oops:

Ik wil echter nog wat meer meningen horen, zodat ik weet hoe ik de definitieve toning het beste kan zetten..
Hey Wheely,
ik vind de toon heel erg prettig in deze foto. Ik zie niet alleen een aangenaam plaatje, ik zie ook enorme vooruitgang! Vooruitgang wat de fotograaf betreft dan he? :wink:
Maar ehhh.......... wie bepaalt er hoe jij een foto bewerkt? Jij zelf toch zeker :!: Andere forumleden moeten niet gaan vertellen wat voor sfeer jij in een foto moet gaan stoppen, dat is volgens mij nou net het privilege van de maker van het geheel.
Trek je eigen plan makker, doe wat jou goed dunkt.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ik vind 't een zeer geslaagde plaat/bewerking. Beetje tegen het high-key aan, maar eigenlijk prettiger om naar te kijken!
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Ik heb ondertussen deze foto op dit forum via een tft monitor bekeken.
Thuis heb ik nog steeds een crt monitor. Dáár zie ik niet wat ik hier zie... met name het "reliëf" in het voorhoofd is hier op de tft duidelijk zichtbaar en dit dus niet thuis.

Om nu te weten of het zinvol is, een callibratiesystem aan te schaffen, zou ik, indien mogelijk, dit eerst eens uit willen proberen. Is er een van u, die in de omgeving Breda woont, en in het bezit is van een dergelijk systeem om mij hier één keer mee te helpen ?
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Hey,
Ik vind em mooi. Zou alleen met niveau's nog even het zwart in de foto iets omhoog halen. Ik geloof dat dat wel moet lukken.
Ik ben jaloers op je, want ik wil heel graag weten hoe je high key foto's maakt.
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Renate en Joyce:
Ik vermoed dat jullie, ieder in eigen woorden, het zelfde verwoorden. Ik ga daarom nog aan de slag met de tip die Joyce geeft.

Voor Joyce:
Ik had in principe helemaal geen high key achtig uitgangspunt voor ogen.
Ik moet zelfs tot mijn schande bekennen dat ik vergeten was dat ik bij een wit doek, een lamp er op moet richten, omdat ik anders foute zaken krijg. Nu was ik, uit oogpunt van experiment, de foto eens gaan bewerken om te zien of ik in elk geval een witter doek zou krijgen.
Lightroomschuifjes en PS brachten mij uiteindelijk bij onderstaand, onbedoeld resultaat.
Licht, contrast, levels en curves...
Wel had ik inderdaad mijn lampen al wel vrij hoog in flitsvermogen afgesteld. Moet jou dus ook kunnen lukken....

Marnel een bak thee geven onder de lampen... en schieten maar .. ;)

Aan alle overige mede forummers in dit topic.. DANK voor uw reakties !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Hey Wheely,

Lekker plaatje, lijkt wel iets weg te hebben van een bepaalde stijl, ik zou de ogen, wenkbrauwen en andere sprekende zaken wat aanzetten met wat zwart middels een maskertje. De armen zou ik ontdoen van de vlekjes om zo een nog cleaner beeld te krijgen.

Je hebt een apparte maar mooie lichtsituatie gecreerd die inderdaad wat highkey achtig aandoet.

grtz. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Top Fotograaf
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 18:13
WoonplaatsCOLON Schiedam

Vind de belichting mooi, maar niet bij de poze passen....
Vind haar uitsraling hier redelijk hard..... Als ze hier vriendelijk de camera in had gekeken, je de ogen en haar haar wat meer gesatureerd had. Zou die wat mij betreft perfect zijn :lol:
Isse erg persoonlijk tuurlijk :D
Canon 350D (kit lens) sigma 70-300 4-5.6 apo dg macro, sigma ef-500 dg super, canon 50mm 1.8 II, lumiquest promax 80-20, 2x 1GB mkinkston elite pro.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

@Jan en Top:
Isse persoonlijk inderdaad.. maar WEL BEDANKT voor jullie inzichten. Maar er is allemaal wél iets over te zeggen. Nou had ik zelf in elk geval niet het idee iets aan de (moeder)vlekjes op haar armen te doen. Dit ligt in de categorie "ik zit in een rolstoel; zou die ook moeten worden weggeshopt ?". Ik bedoel, dit is zoals ik haar ken.. w'rom zou ik dat wegpoetsen...
Maar, zoals terecht gesteld.... "Isse persoonlijk".
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

ik vind het sfeertje in de foto erg lekker, mooi dat witte, zacht

doet me aan schilderij van het melkmeisje denken, zacht, wit, fris
ook beetje rubens achtig met de satijnen doek

ja ik vind hem mooi!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Hehe .. EINDELIJK iemand die het ZIET :D:D:D
RenateG schreefCOLONik vind het sfeertje in de foto erg lekker, mooi dat witte, zacht

doet me aan schilderij van het melkmeisje denken, zacht, wit, fris
ook beetje rubens achtig met de satijnen doek

ja ik vind hem mooi!
Hierbij een heel ANDERE type foto... uit dezelfde shoot.. Dit alles was écht wat mij betreft om te freestylen en dingen uit te proberen.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=100265[/img]
.. ik ben benieuwd wat DIT oproept !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Nou wheely, dit roept om hele andere reacties! :wink:

In ieder geval de vraag of jij schone handen had tijdens de shoot :wink:

Even zonder dollen, dit is even heel wat anders zeg, niet echt mijn ding maar zeer zeker gewaagd en apart (zeker in vergelijking tot de eerste).

De shoot heeft duidelijk een hoop contrasten gehad en het maakt me wel nieuwsgierig welke thema's jullie verder hebben aangepakt...
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Wheely de eerste foto spreekt me zeer aan, het zachte van de foto kan ik zeer waarderen zo ook je bewerking.
Heb net al even achter de schermen met je gesproken :wink:
De tweede...is iets totaal anders en die spreekt me minder aan. Zowel de foto zelf als de bewerking.
Ik eh..scroll liever weer terug naar de eerste :wink:
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind beide platen een feest om naar te kijken. In beide gevallen voegt de "extreme" bewerking absoloot wat toe voor mijn gevoel. Bij de eerste plaat komen de woorden "serene rust" bij me op bij de tweede jonge ondeugd. (O.i.d. altijd lastig een gevoel onder woorden te brengen :? ).

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar