garantie = altijd 2 jaar?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
najtrebla
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2005 14:00
WoonplaatsCOLON Utereg

Hoi,
ik kan voor 550 Eurootjes een 2e hands 300D body kopen van 11 maanden oud.
Mijn vraag: volgens de (particuliere) verkoper heeft deze 1 jaar garantie, maar klopt dat wel? Heb je niet standaard 2 jaar canon-garantie?
En de prijs... hoe wordt dat ervaren hier in 300d-land?

Twijfel nogal, omdat de prijs van een nieuwe camera er niet ver vanaf ligt. Aan de andere kant, is het natuurlijk toch een mooie prijs, voordat je in Nederland voor die prijs een body kan kopen, ben je toch zeker weer maanden verder...

Wat denken jullie?
80D - 18-135 EFS nano-USM - Tamron 17-55 2.8 - Canon 50mm 1.8 - Canon 60mm 2.8 Macro EFS
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Het is maar net wat je wilt...

Canon heeft standaard 1 jaar garantie, maar in Europa geldt officieel dat je 2 jaar garantie hebt op electronische apparatuur. Probleem gaat overigens pas op als je na meer dan een jaar gaat reclameren c.q. garantie gaat claimen. Canon stuurt je dan het bos in omdat zij aangeven slechts 1 jaar garantie geven. Dan moet je dus vaak externe hulp inschakelen om je gelijk te krijgen en dat kan kostbaar zijn. Ik heb o.a. daarom een rechtsbijstandverzekering, maar dat heeft niet iedereen.

Wil je op zeker spelen, dan zou ik voor iets meer een kit kopen die nieuw is. Voor alleen een body vind ik 550 euro aan de hoge kant. Kijk trouwens ook eens hoeveel foto's er al gemaakt zijn met de camera die je wilt kopen.
Gebruikers-avatar
willemth
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 16:03
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Je kan bij www.kamera-express.nl de canon eos 300d (imp) bulk + ef-s 18-55 - aktie - € 695,00 kopen.

imp) "bulk" = import model in blanco verpakking, zelfde accessoires en garantie!

Dus ja wat is wijsheid!!
Groetjes Willem
Gebruikers-avatar
najtrebla
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2005 14:00
WoonplaatsCOLON Utereg

Klopt... wat is wijsheid,
ik heb 'm ook al voor 662 euro's gezien, zonder kitlens (die wil ik nl. toch niet...), dus dan heb je voor 100 euro's meer een nieuwe camera, inclusief volledige garantie.
Maar goed, ik kan toch weer 100 euro's besparen...

lastig lastig lastig allemaal,
in ieder geval bedankt voor alle tips.

groet'n,
80D - 18-135 EFS nano-USM - Tamron 17-55 2.8 - Canon 50mm 1.8 - Canon 60mm 2.8 Macro EFS
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Garantie is wettelijk geregeld. Canon kan roepen één jaar, maar de garantie geldt zolang de verwachtte levensduur geldt. Ok je mag naar de rechter om je gelijk te halen, maar volgens mij is de verwachtte levensduur van een digicam 3 jaar. Maar als een camera het een jaar uithoudt, dan zal er ook niet snel iets stuk gaan bij normaal gebruik. In ieder geval geen kinderziekten ofzo.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

maced schreefCOLONGarantie is wettelijk geregeld. Canon kan roepen één jaar, maar de garantie geldt zolang de verwachtte levensduur geldt. Ok je mag naar de rechter om je gelijk te halen, maar volgens mij is de verwachtte levensduur van een digicam 3 jaar. Maar als een camera het een jaar uithoudt, dan zal er ook niet snel iets stuk gaan bij normaal gebruik. In ieder geval geen kinderziekten ofzo.
Als je cam het eerste jaar overleeft, dan kan je er inderdaad vanuit gaan dat je cam het over 3 jaar ook doet...
En anders kan je het inderdaad nog verhalen bij de rechter, weet alleen niet of het het waard is (allerlei kosten die je dan moet maken).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar