Wat ben ik moe(poging tot portret)

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Wat kan ik hier mee, foto gemaakt van onze dochter zonder dat ze er van wist.kan ik er nog wat van maken ik ben niet zo op de hoogte van portret fotogafie , die vermoeide uitdrukking is wel wat om even vast te leggen :?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=103401[/img]
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Niemand van 129 kijkers die wat heeft(snapshots niet gelieft om te bekijken?) :oops:
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

nou ik wil wel een poging wagen, alleen ik kan niet echt advies geven wat je ermee zou willen doen...
kijk, voor mij is dit een mislukte foto, althans, ik zou hem niet als eerste willen bewerken.
voor jou is dit natuurlijk een ander geval... het is jou dochter met een gevoelsuitdrukking die jij wil laten uitkomen op een foto waarschijnlijk...
je zou het misschien kunnen benadrukken door de achtergrond flink waziger te maken en de foto te croppen...
je mag dan gerust de schouders weghalen zodat je het bandje niet meer ziet op de schouders...
en ook de stoel links moet weg, dit soort dingen storen een beetje....
je zou kunnen proberen hoe het gezicht overkomt in sepia of zwart-wit, je zult versteld zijn over het resultaat soms..

ja, ik hoop dat je het resultaat bereikt die jou een goed gevoel geeft bij het terugzien van de foto...

hij is goed scherp dus je kan er goed mee werken....

plezier...
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

huppekees schreefCOLONnou ik wil wel een poging wagen, alleen ik kan niet echt advies geven wat je ermee zou willen doen...
kijk, voor mij is dit een mislukte foto, althans, ik zou hem niet als eerste willen bewerken.
voor jou is dit natuurlijk een ander geval... het is jou dochter met een gevoelsuitdrukking die jij wil laten uitkomen op een foto waarschijnlijk...
je zou het misschien kunnen benadrukken door de achtergrond flink waziger te maken en de foto te croppen...
je mag dan gerust de schouders weghalen zodat je het bandje niet meer ziet op de schouders...
en ook de stoel links moet weg, dit soort dingen storen een beetje....
je zou kunnen proberen hoe het gezicht overkomt in sepia of zwart-wit, je zult versteld zijn over het resultaat soms..

ja, ik hoop dat je het resultaat bereikt die jou een goed gevoel geeft bij het terugzien van de foto...

hij is goed scherp dus je kan er goed mee werken....

plezier...
Kijk als je geduld heb komt er wel iemand, dank je wel.
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

na het weer lezen van mijn berichtje kom ik tot de ontdekking dat ik mij wat ongevoelig heb uitgedrukt....
ik wilde duidelijk maken met mislukt, dat het niet echt een portretfoto voor mij is...
het is een nette snapshot die het natuurlijk prima doet in het familie album
met een goed portret kiekje is het toch belangrijk dat de kracht uit de gemaakte pose wordt gehaald.. gemaakt door het moment of de situatie welke je voor ogen hebt.... althans zo ervaar ik dat..
zo kan ik niet beoordelen of het dan voor jou zo is....

correct me if i'm wrong...

en inderdaad, geduld is een schone zaak....

er komen er vast wel meer met wat meldingen..

plezier...
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
rvdwetering1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 11:28

huppekees schreefCOLONhet is een nette snapshot die het natuurlijk prima doet in het familie album
met een goed portret kiekje is het toch belangrijk dat de kracht uit de gemaakte pose wordt gehaald.. gemaakt door het moment of de situatie welke je voor ogen hebt.... althans zo ervaar ik dat..
zo kan ik niet beoordelen of het dan voor jou zo is....
Huppekees heeft gelijk als het gaat om de bewerking die je zou kunnen gebruiken. Tips over wat je wel en niet meeneemt in een compositie staan er legio op de site. Daarbij komen natuurlijk de puntjes op de i als het gaat om pose en afwerking. Vergeet nooit waarom je een foto maakt. Waarom is ze dan zo moe? Dat geeft de foto meer zeggingskracht. Je candid aanpak kan mooie resultaten opleveren.
Wachten, wachten en kijken, op het moment dat ze ECHT laat zien dat ze zo moe is, druk je af. Ze zal dat op verschillende manieren tonen denk ik.
Nu is het nog een snapshot, zie dit als een prima startpunt. Zoek naar verdieping, jij kent je dochter als geen ander.
Kijk goed rond op het forum en je zal er een aantal meesters vinden, die die momenten prima kunnen pakken.
Succes en ben benieuwd naar je ontwikkeling!

Ik hoop dat je er mee verder gaat!
I thought the internet was something fishermen used
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar