Vliegen macro's.

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

na een hele tijd door omstandigheden weinig met fotografie bezig geweest te zijn, heb ik eindelijk de camera weer eens ter hand kunnen nemen om weer eens een paar macro's te schieten, volgens mij zijn ze prima gelukt, maar jullie commentaren zijn uiteraard welkom.

foto 1 macro van vliegje op de stampers van een rodondenderon.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=105578[/img]

foto 2 macro van een vliegje dat een heerlijk zacht bedje had gevonden in een donsen veertje, tja wie slaapt er nu niet graag zacht ;)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=105579[/img]

beide foto's zijn gemaakt met de Canon EOS 40D en een Canon 100mm 1:2.8 usm macro lens.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Foto 1 vind ik mooi scherp + goede scherptediepte. Compo vind ik ook in orde. Foto 2 is m.i. geweldig door de omgeving van de vlieg. Heel apart en dit heb ik nog nooit zo gezien! 8)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Bij foto 1 staat de vlieg er mooi scherp op, qua compo had ie misschien iets naar rechts gemogen, maar dat is mierenne..... :wink:
Foto 2 is heel apart.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Tsuyu
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2008 17:01
WoonplaatsCOLON Middelburg

Mooie foto's. Vooral nummer 2 is erg apart en mooi met die kleuren in de vleugels.
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Ik vind ook beide foto`s erg goed geslaagd waarbij mijn voorkeur uitgaat naar foto 1

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar