Downloaden

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
himmes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2008 21:08

Ik heb een probleempje met het downloaden van foto's naar de laptop.
Als ik foto's naar de gewone PC wil downloaden en ik steek de kabel in de camera en de PC vraagt de camera via zijn lcd scherm of ik alle beelden of enkel de nieuwe beelden wil downloaden naar de PC

Op de laptop vraagt hij dat echter niet en ondanks de installatie van de meegeleverde software werkt ook de utility niet.

Wat doe ik verkeerd ?
canon eos 400 D, kitlens 18-55mm,EF-S 17-85mm IS USM; EF-S 55-250mm IS, EF 50mm f1.8 II, Kenko UV-filters, statief
MarEos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2008 13:40

Hier heb ik ook last van gehad en het enige wat bij mij hielp is werken met de kaart in een cardreader. Maar misschien is er nog een andere oplossing?
-Kijken is niet altijd zien-
EOS 30D / 28-135 1:3.5-5.6 IS USM / 50mm 1.8 / Speedlite 430EX / Linkstar LF-400A flitsset
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Ik doe het altijd via de verkenner, want windows ziet de camera (lees je schijfje in de camera), als deze aan staat, als een extra harde schijf.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Blue Sky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 17:37

Probeer de soft te deinstalleren en na een herstart opnieuw installeren. Waar draait je lap op? Vista?
Volkswagen Passat TDI
Gebruikers-avatar
edskie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2007 14:52
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Werkt andere usb apparatuur wel? Zo nee dan klinkt het naar een driver probleem of een usb poort die disabled staat in de setup van de laptop.
5D MK II, 24-105 L F4 IS USM, 50 II F1.8, 70-200 L 4.0 USM
himmes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2008 21:08

Blue Sky schreefCOLONProbeer de soft te deinstalleren en na een herstart opnieuw installeren. Waar draait je lap op? Vista?
Draait idd op vista , de pc op windows xp
andere usb apparaten werken wel
canon eos 400 D, kitlens 18-55mm,EF-S 17-85mm IS USM; EF-S 55-250mm IS, EF 50mm f1.8 II, Kenko UV-filters, statief
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Vista zoekt zelf naar een USB-driver, wel even de Canon Codec installeren om de CR2's te kunnen zien.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
MRFKEMP
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2007 11:55
WoonplaatsCOLON Utrecht

Sluit je de kabel wel aan op de usb poort waar je bij installatie de camera aangesloten had? De canon software installeert zich namelijk voor 1 bepaalde poort en wordt niet automatisch (zoals bij bijvoorbeeld een externe usb muis) op een andere poort geinstalleerd.
EOS 40D/EOS 350D/EF70-200L2.8IS USM/EF24-105F/4.0/EF-S17-85F/4.0-5.6/EF100F2.8USM Marco/EF100-400F/4.5-5.6LIS USM/TC EF1.4xL II/Tussenring set/BGrip-E3/Manfrotto monopod/Manfrotto 3poot/B&W filters/580EX-II/ElinchromRX600
Gebruikers-avatar
klein-fotografie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 17:16
CONTACTCOLON

heb dit ook gehad op laptop met vista, updates van de canon site installeren en dan werkt alles gewoon. werkt bij mij in ieder geval perfect.
eos 400d, bg-e3, 18-55 kitlens, 28-105 sigma, 55 f1.8, ex430 speedlite en nog wat oude rommel.
himmes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2008 21:08

Ik heb nu ondertussen de updates geinstalleerd : geen resultaat
Alles eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd : geen resultaat
Alle usb poorten afzonderlijk uitgeprobeerd : geen resultaat

Enig idee welke oplossing er nog kan zijn
Telkens als ik nu foto's op de laptop wil zetten, zet hij alles wat op de CF kaart staat over op de laptop.

Alvast bedankt
canon eos 400 D, kitlens 18-55mm,EF-S 17-85mm IS USM; EF-S 55-250mm IS, EF 50mm f1.8 II, Kenko UV-filters, statief
Gebruikers-avatar
rjoosen
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2008 09:54
WoonplaatsCOLON Prinsenbeek

En als je zelf de EOS utility opstart? Kun je dan wel de foto's van de camera halen? Misschien kun je daar eens door de instellingen lopen?

Het zou ook kunnen dat je een keer de AutoStart functie hebt uitgeschakeld voor deze kaart, maar hoe je die weer aan kunt zetten, je zou verwachten dat dat gebeurt bij het opnieuw installeren van alle spullen.
Canon EOS 450D + Canon 18-55 IS + Canon 55-255 EF/S IS
NieuwZuid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 07:48
WoonplaatsCOLON thuis

Meestal moet je eerst je camera als extra schijf aangeven.
Al doende leert men.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

NieuwZuid schreefCOLONMeestal moet je eerst je camera als extra schijf aangeven.
Dat geeft problemen als je indexering aan hebt staan.

De TS doet er goed aan om de Canon software te installeren :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
himmes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2008 21:08

tjonge tjonge nu heb ik alles van de laptop afgegooid en opnieuw geinstalleerd samen met die update.
Nu herkend hij zelfs de camera niet meer geeft hij aan.
Ik doe dus wssk wel degelijk iets fout maar ik kan het niet vinden

Ik heb al het bovenstaande geprobeerd maar zonder resultaat.

Nog iemand idee's ?

alvast bedankt
canon eos 400 D, kitlens 18-55mm,EF-S 17-85mm IS USM; EF-S 55-250mm IS, EF 50mm f1.8 II, Kenko UV-filters, statief
Gebruikers-avatar
Blue Sky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 17:37

Als je de cam aansluit, geeft vista dan ook een nieuwe hardware melding? Probeer een ander kabeltje tussen de cam en de lap.

Heb je de zoombrowser ook installed?

Wordt je cam wel op een andere pc herkend?
Volkswagen Passat TDI
himmes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2008 21:08

Blue Sky schreefCOLONAls je de cam aansluit, geeft vista dan ook een nieuwe hardware melding? Probeer een ander kabeltje tussen de cam en de lap.

Heb je de zoombrowser ook installed?

Wordt je cam wel op een andere pc herkend?
De andere pc kent de camera wel. met hetzelfde kabeltje.
Ook zijn er op beide pc's dezelfde software opgezet.

Zeer vreemd ...
Ik zit nu ondertussen op vakantie en moet nu telkens al men foto's met de windows verkenner erop zetten en dat duurt nogal lang en ik moet ook de foto's telkens op de kaart wissen omdat hij anders alle foto's van de dag ervoor ook weer mee op de laptop zet.
Op zich niet zo erg maar als ze op de kaart zouden kunnen blijven staan zou ik een extra backup hebben van de foto's.
canon eos 400 D, kitlens 18-55mm,EF-S 17-85mm IS USM; EF-S 55-250mm IS, EF 50mm f1.8 II, Kenko UV-filters, statief
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Himmes,
Had tijd geleden ook probleem na installeren van een update.
Toen alles gedeinstalleerd enkele keren rebooten en toen ALLEEN de eerste Cd er op gezet en GEEN UPDATE. Toen ineens deed hij het weer.

Het blijft een probleem die usb poorten (vind ik)
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar