hond en herten

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

ik heb bij deze opnamen gespeeld met de knoppen, en dit waren naar mijn idee het beste. de 1e vind ik al vrij mooi. hoe krijg ik bv nr 3 scherper. en hoe kunnen de anderen verbeterd worden

1 1/30, 8.0, iso 100, FL 55.0 mm
Afbeelding

2 1/40, 8.0, iso 100, fl 55 mm
Afbeelding

3 1/80, 7.1, iso 100, fl 55 mm
Afbeelding
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

De allerbeste tip die ik je voorlopig kan geven is:
Probeer snellere sluitertijden te gebruiken!
Je had in alle drie de gevallen voor een iets groter diafragma en een hogere isowaarde kunnen kiezen om de sluitertijd(in de AVstand) sneller te maken!
Slechts onbeweeglijke objecten kunnen met deze sluitertijden(en dan ook nog eens met statief) geschoten worden. Nu heb je alleen maar last van bewegingsonscherpte. En dat kunnen jouw camerabewegingen zijn!
De hond poseert mooi, maar kijk eens naar zijn ogen? Die kunnen zeker nog wat scherper! Bij foto 2 heb ik zelfs het idee dat je op zijn neus gefocussed hebt!
Als je bij foto 3 een groter diafragma kiest, komen de dieren meer los van de achtergrond, omdat deze dan onscherper wordt. Ook dit maakt je foto interessanter.
Jeannette ik hoop dat je er wat mee kunt!


Groetjes,

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

j.jennekens schreefCOLONDe allerbeste tip die ik je voorlopig kan geven is:
Probeer snellere sluitertijden te gebruiken!
Je had in alle drie de gevallen voor een iets groter diafragma en een hogere isowaarde kunnen kiezen om de sluitertijd(in de AVstand) sneller te maken!
Slechts onbeweeglijke objecten kunnen met deze sluitertijden(en dan ook nog eens met statief) geschoten worden. Nu heb je alleen maar last van bewegingsonscherpte. En dat kunnen jouw camerabewegingen zijn!
De hond poseert mooi, maar kijk eens naar zijn ogen? Die kunnen zeker nog wat scherper! Bij foto 2 heb ik zelfs het idee dat je op zijn neus gefocussed hebt!
Als je bij foto 3 een groter diafragma kiest, komen de dieren meer los van de achtergrond, omdat deze dan onscherper wordt. Ook dit maakt je foto interessanter.


Groetjes,

Jo
ok thanx ga het zo snel mogelijk proberen :D
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

ok thanx ga het zo snel mogelijk proberen :D[/quote]

Nog één opmerking:
Probeer je objecten niet altijd pats in het midden te plaatsen.
Trek de aandacht van de kijker door hem van een bepaalde richting naar een bepaalde richting te laten kijken.
Bijvoorbeeld de tweede foto van je hond:
Als deze zijn koppie nog iets meer naar rechts had gedraaid en je had hem voor de kijker aan de rechterkant van de foto geplaatst, dan keek de hond "in de foto" en dat trekt meteen de aandacht van de kijker.
Het kijkt zgn lekkerder weg!

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

j.jennekens schreefCOLONok thanx ga het zo snel mogelijk proberen :D
Nog één opmerking:
Probeer je objecten niet altijd pats in het midden te plaatsen.
Trek de aandacht van de kijker door hem van een bepaalde richting naar een bepaalde richting te laten kijken.
Bijvoorbeeld de tweede foto van je hond:
Als deze zijn koppie nog iets meer naar rechts had gedraaid en je had hem voor de kijker aan de rechterkant van de foto geplaatst, dan keek de hond "in de foto" en dat trekt meteen de aandacht van de kijker.
Het kijkt zgn lekkerder weg!

Jo[/quote]
ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar