Dagje Juffers en Libellen spotten + update 5a

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Gisteren een dagje juffers en libellen gedaan.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

5a
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op joboris, in totaal 19 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Dat dagje heeft z,n vruchten afgeworpen mooie serie hoor.ik vind de 1e en de laatste het mooist

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Carolina165
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 09:44
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

ik ben het helemaal met Ruud eens! :D
Gebruikers-avatar
dr_la
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 00:13
WoonplaatsCOLON Leiden

Ik vind #4 het mooiste, mooi scherp en mooi van compositie, met een prachtige symmetrische vleugelspreiding. De achtergrond is iets drukker dan #1 maar niet erg storend vind ik. Op de tweede plaats komt #1, daarna #5.

De rest is ex-equo imho. De Bruine winterjuffer in #3 had je misschien iets meer loodrecht op de zijkant moeten nemen zodat het hele lijf scherp is, maar ik weet hoe lastig het is.

Tot zover mijn 2 eurocts (ben zelf nog een beginneling....)

Fraaie plaatjes! :)
Canon EOS 60D + Tamron Di II AF 17-50/2.8 + EF 100/2.8 Macro USM + EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM + EF 24/2.8 + EF 2.0/35mm + EF 50/2.5 Macro + Samyang 1.4/85 Aspherical IF + Samyang 3.5/8mm + Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 + Celestron C6
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een geslaagde serie Joboris, ze staan er alle prima op en de koppies zijn mooi scherp.
Als ik een voorkeur uit mag spreken dan gaat die denk ik naar de laatste....die is toch weer net iets anders dan de andere. :wink:

Heb je deze bij de Overasseltse vennen geschoten ?

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

@Bart. Was idd bij de Overasseltse vennen, leuk gebied.
@dr_la. Dank voor je reactie. Ik vind het iid ook jammer dat ik de bruine winterjuffer niet van kop tot kont scherp heb, zo vaak kom je hem niet tegen. Ik heb van 5 nog wel een iets andere versie, iets meer kijkruimte aan de linkerkant.
Bacovuikie en Carolina, dank voor jullie reactie.
Gebruikers-avatar
Tsuyu
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2008 17:01
WoonplaatsCOLON Middelburg

Wow, wat een prachtige serie van prachtige beestjes.
Mijn voorkeur gaat uit de naar de 1e maar de overigen mogen er ook zeker wezen :)
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Bij de eerste zou je een vierkante uitsnede kunnen overwegen, waarbij je links er een stuk afsnijd. Die ruimte daar heeft geen meerwaarde in mijn ogen. Verder vind ik sommige composities te centraal (2,5,6,7), het zijn nu hele mooie registraties, maar mis wel wat spanning in de foto.
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Geert, je hebt helemaal gelijk wat betreft composities, ik heb daar nogal wat moeite mee, zeker met de waterjuffers. Zou je mij kunnen vertellen hoe jij dat aangepakt zou hebben, bij #6 bijvoorbeeld.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mooie reeks hoor!

Misschien een domme vraag, maar wat is er centraal aan de compo in foto 2 en 5? :roll:
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Je zou een staand formaat kunnen proberen, waarbij je de breedte zo aanhoud maar flink wat ruimte geeft aan de bovenkant. Echt gewaagd is recht over de rug, exact centraal en op de ogen scherpstellen. En ik zal de laatste zijn die gaat zeggen dat het makkelijk is, maar maakt het dat niet juist net zo leuk :P
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

@Digilike, bedankt voor je reactie. Wat betreft de spanning in de compositie ben ik het met geert eens, blijf het lastig vinden met die langwerpige juffers.

@geert h, bedoel je met recht over de rug het onderwerp kaarsrecht van voren fotograferen zodat alleen de ogen scherp zijn?

Van foto5 plaats ik zo nog even een andere versie, iets meer kijkruimte aan de linkerkant.
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Hele fraaie serie, met voor nr 7 als uitschieter.
Maar ze mogen er allemaal zijn hoor, hoop ze zo ook nog eens te maken.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
karsw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2007 08:12
CONTACTCOLON

Ik vind ze allemaal mooi en lekker scherp op t koppie. Het varieert wat qua rust in de achtergrond, maar iets drukker vind ik ook niet zo erg. De beestjes zitten zelden in de middle of nowhere in de leegte tenslotte. Als ze maar lekker geïsoleerd in beeld komen door DOF, standpunt etc.
Eos 60D - 17-55mm F2.8 IS USM - 50mm F1.8 II - 70-300mm IS USM - Tamron SP AF90mm F/2.8 Di Macro - Speedlite 430EX

http://www.myspace.com/karsmusicaloutlet
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik ben benieuwd naar de update van 5. Met over de rug bedoel ik recht van achteren, en dat enkel de ogen scherp zijn die dan net boven een wazig lichaam hangen. Maar ik zou zeggen, gewoon proberen, dat kan heel verrassend zijn. Elke situatie is weer anders, dus vooraf zeggen wat mogelijk is, is vrij moeilijk. Daarbij komt dat sommige juffers zich uitsteken laten benaderen, en andere al weg zijn wanneer je nog bijna een meter afstand hebt.
Rien.H
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2007 16:38
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Mooie foto's vooral die zwarte heide libel staat er heel mooi op ....prima serie hoor :wink:
Canon 40D . en 400D
grt Rien
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Zie nu de update pas. Er mag van 5a eventueel onder en rechts nog een beetje af, dan vind ik het al een verbetering ten opzichten van 5.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar