[Verzameltopic] ADAC Ralley Deutschland 2008

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Ik zal maar aftrappen, kijken wie volgt.

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Afbeelding
4

Afbeelding
5

Afbeelding
6

Afbeelding
7

Afbeelding
8

Afbeelding
9

Afbeelding
10

Afbeelding
11

Afbeelding
12

Commentaar is altijd welkom.

Raymond
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
weverwijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 20:01
WoonplaatsCOLON IJsselstein

Ha Raymond,

Ik vind het persoonlijk (in hoeverre commentaar niet persoonlijk kan zijn :wink: ) jammer dat er op een aantal foto's 1 of meerdere mensen uit het publiek op staan. Door het pannen heb je hier bewegingsonscherpte in gekregen en dat vind ik storend.

Verder vind ik het een hele leuke serie met veel afwisselende foto's.

gr,
Ron
HeinA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2004 23:18
WoonplaatsCOLON Elst (gld)
CONTACTCOLON

Hmm, het is een persoonlijke mening Weverwijk, maar door te pannen wil je de snelheid in de foto tot uitdrukking brengen. Daar mag in mijn ogen best publiek op staan en ook nog onscherp want ze staan per slot van rekening stil terwijl de auto beweegt.

Veel storender vindt ik dat op sommige foto's (8, Jasper vd Heuvel met de Mitsubishi en 10, Rene Kuipers met de Focus) de hoofden van het publiek afgehakt zijn door de kadering of het croppen.

Op de foto's 2, 4 en 5 mis ik wat scherpte op de auto.

Maar voor het overige een prettig kijkende serie met redelijk wat afwisseling. Ik ben mijn oogst nog aan het bekijken. Zal ook wel wat plaatsen.
just do it ....
[size=75] Steeds meer kastjes en glaswerk [/size]
Gebruikers-avatar
Lars Oosterveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2006 23:00
WoonplaatsCOLON de wijk
CONTACTCOLON

Mooie beelden waar de snelheid van af komt, goed bezig.

Mijn foto`s ga ik vanaaf uitzoeken.
[30D+BG] [12-24] [70-200] [430EX] [overige meuk] [in een Zoomiverse XL]
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Mooie foto's om naar te kijken! Te meer omdat ik er zelf ook ben geweest! :D En ja, heb ook foto's gemaakt.....moet nog even selecteren :roll:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Kamiklaasie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2005 19:28
WoonplaatsCOLON Medemblik
CONTACTCOLON

Het was weer een super mooie WRC en ook ik ben mij door de berg foto's aan het worstelen.

Je hebt een paar mooie meetrekkertjes kunnen maken, wat vaak bij rally lastig is. Helaas zijn de meesten niet super scherp. Publiek is iets wat bij een rally hoort en ik heb intussen de hoop opgegeven een foto te kunnen maken op een A locatie zonder publiek.....

Foto 2 schiet er voor mij wel bovenuit. De auto doet me niet veel, maar daar gaat het in dit geval niet om.

Binnenkort ook wat plaatjes van mijn kant.
Canon EOS 1D mkII | EOS 1D mkIII | EF 100-400 L | EF 70-200 f/2.8 IS II L | EF 24-105 L

http://www.autosport.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.formidoswiftcup.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.clio-cup.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.formule-ford.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bossgp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
HeinA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2004 23:18
WoonplaatsCOLON Elst (gld)
CONTACTCOLON

Kamiklaasie schreefCOLONPubliek is iets wat bij een rally hoort en ik heb intussen de hoop opgegeven een foto te kunnen maken op een A locatie zonder publiek.....
Toch kan het heel makkelijk hoor. Deze foto komt van Moselwein. De speakers van publiekspunt 1 tetteren nog in mijn oren.

1. Afbeelding

Bij deze stoort het publiek absoluut niet, het versterkt eerder de foto. de foto is gemaakt op Grafschaft Veldenz publiekspunt 6A + VIP arena:
2. Afbeelding

Later meer....
just do it ....
[size=75] Steeds meer kastjes en glaswerk [/size]
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Kamiklaasie schreefCOLONHet was weer een super mooie WRC en ook ik ben mij door de berg foto's aan het worstelen.

Binnenkort ook wat plaatjes van mijn kant.
Voor mij geldt precies hetzelfde, ga er vanavond "eindelijk" aan beginnen
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Allen alvast bedankt voor jullie reactie en ik zal er de volgende keer mee aan de slag gaan.

@ HeinA; ik vind het eveneens jammer van die afgehakte mensen op de foto, maar af en toe kan ik er niets meer mee.
Bij nader inzien zijn er inderdaad een paar niet helemaal scherp.(was nog een beetje moe na het vermoeiende weekend)
btw heb ik niet naast jouw gestaan tijdens de shakedown?

Raymond
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ben ook maar even door de vele, vele foto's heen geworsteld. Helemaal in m'n eentje, d.w.z. zonder te weten welke coureur ik heb geselecteerd (oké Loeb heb ik er dan wel bij.... :wink: )
Viel me op, dat het fotograferende publiek voornamelijk uit mannen bestond......ik voelde me eigenlijk maar een vreemde eend in de bijt :roll:. Maar 't was wel héél leuk!!
In ieder geval, hier is mijn aandeel:

1.
Afbeelding

Herkent iemand zichzelf misschien op de volgende foto? :wink:
2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Band verloren, maar "dóórrossen"
4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Concentratie voor de start
7.
Afbeelding

't Is duidelijk wie zijn favoriet is....
8.
Afbeelding

Nederlanders....trots op rood, wit, blauw en oranje
9.
Afbeelding
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Ina schreefCOLON Herkent iemand zichzelf misschien op de volgende foto? :wink:
2.
Afbeelding
Uh ja, mijn arm is nog net te zien, in mijn witte t-shirt links onder de achterspoiler. Mijn oom, PietV hier, zit links naast me (de man in blauw/wart shirtje uiterst links)

Wel leuk om te zien zo, vooral omdat de fotograven met hesje aan de kant gingen omdat wij daar eerst zaten :twisted:
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Hé wat grappig en leuk!! Niet verwacht natuurlijk dat ik iemand van het forum zou kieken, maar wel vaak om me heen zitten kijken naar de verschillende merken en types camera...... :wink: :D
Dan stonden wij dus tegenover jullie (dit was vrijdagmiddag, de proef die gecanceld is)
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Ina schreefCOLONHé wat grappig en leuk!! Niet verwacht natuurlijk dat ik iemand van het forum zou kieken, maar wel vaak om me heen zitten kijken naar de verschillende merken en types camera...... :wink: :D
Dan stonden wij dus tegenover jullie (dit was vrijdagmiddag, de proef die gecanceld is)
Ja dat klopt, daar baal ik nog steeds van, want dat was een heeeeeel mooi foto plekje. Ik heb er nu maar 5 goede foto's kunnen maken.

[edit] wat trouwens opvalt is dat bijna iedereen Voor het lint zit of staat[/edit]

Ik ben trouwens net klaar met het bewerken van de foto's van woensdag (komen snel op de site) De rest komt later.
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Inderdaad balen die vrijdagmiddag! Ik had me net op het hoekje genesteld en toen kwam er al redelijk snel een marshall naar me toe om te zeggen dat er geen auto's meer zouden komen, vanwege mensen elders op de baan!
Waarschijnlijk heb ik met mijn witte toeter op de camera zoveel indruk op die marshall gemaakt, dat hij dacht dat ik een 'echie' was....ha, ha en ik droeg die dag ook nog wel een wítte broek....dus helemaal geen kledij voor een 'proffie' :P :lol:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Ina schreefCOLONInderdaad balen die vrijdagmiddag! Ik had me net op het hoekje genesteld en toen kwam er al redelijk snel een marshall naar me toe om te zeggen dat er geen auto's meer zouden komen, vanwege mensen elders op de baan!
Waarschijnlijk heb ik met mijn witte toeter op de camera zoveel indruk op die marshall gemaakt, dat hij dacht dat ik een 'echie' was....ha, ha en ik droeg die dag ook nog wel een wítte broek....dus helemaal geen kledij voor een 'proffie' :P :lol:
Jullie zaten dan op KP6, ik zat op KP5 en die werd ook na 12 autos geneutraliseerd i.v.m. de klapper van Galli.

Raymond
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Gebruikers-avatar
Lars Oosterveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2006 23:00
WoonplaatsCOLON de wijk
CONTACTCOLON

@Hein: Erg leuk heb je meer?

@Ina: Erg mooie beelden mooi scherp mooie beweging erin.
#1 Is men favoriet
#3 Vind ik een beetje buiten de serie vallen, ivm de achtergrond en de auto an sich.
#5 Mis ik wat contrast/scherpte (lijkt een waas overheen te zitten)
#6 Ook erg mooi scherp
#7 Mooi portret (Sordo? (voor de kenners???))
#8 Leuk sfeerbeeld van de franse fans.
[30D+BG] [12-24] [70-200] [430EX] [overige meuk] [in een Zoomiverse XL]
Gebruikers-avatar
Lars Oosterveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2006 23:00
WoonplaatsCOLON de wijk
CONTACTCOLON

K stond dus ook op KP6........ klotezooi.
Dit heb ik geschoten.

#1
Afbeelding


#2
Afbeelding


#3
Afbeelding


#4
Afbeelding


#5
Afbeelding


#6
Afbeelding


#7
Afbeelding


#8
Afbeelding


#9
Afbeelding


#10
Afbeelding
[30D+BG] [12-24] [70-200] [430EX] [overige meuk] [in een Zoomiverse XL]
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

@lars-saxo:
Leuke serie om naar te kijken :D Je hebt de snelheid hier en daar lekker te pakken!
Foto 3 is die van zaterdagmiddag? Op het hoekje daar waar de auto's over een recht stuk aan kwamen rijden en dan via een heerlijk korte bocht naar beneden gingen? Ik meen op die foto de boom met de dode tak te herkennen :roll: :roll: , wij stonden daar nl tegenover.
Als mijn veronderstelling klopt, moet jij op mijn foto 8 de franse 'Loeb-fan' herkennen; hij stond tegenover jullie.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Michaeldw

Na het zien van al deze foto's krijg ik echt weer zin om eens naar een rally te gaan!

Wazig publiek maakt toch niets uit, publiek hoort nu eenmaal bij rally.

Geef toch wat meer voorkeur aan de wat meer groothoekfoto's, omdat deze wat meer van de omgeving laten zien ipv tele waar vaak alleen een close-up van de auto wordt gemaakt. Nummertje 2 van HeinA is erg gaaf!

Ben vorig jaar naar de rally in Hellendoorn en de rally in Hengelo geweest, maar vond de publiekspunten nu niet echt superspectaculair (veel asfalt).

Staan jullie altijd op de officiele publiekspunten of bestuderen jullie vooraf de verschillende routes en kiezen jullie zelf punten uit.
Gebruikers-avatar
Lars Oosterveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2006 23:00
WoonplaatsCOLON de wijk
CONTACTCOLON

#3 was van KP 11 op de zaterdagmiddag (14.57)
(2e keer dat ze daar doorkwamen).
[30D+BG] [12-24] [70-200] [430EX] [overige meuk] [in een Zoomiverse XL]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar