Hondaclub

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
JorDinhO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2008 19:40
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Na lang meegekijk word dit word me eerste topic wat ik open op EOSdigitaal :lol: .
Ik bezoek veel auto meetings (vaak ook samen met een ander nieuw lid van dit forum 'Kiwietje') en dit was er een van.

Een aantal fotos.


1.
Afbeelding


2.
Afbeelding


3.
Afbeelding


4.
Afbeelding


5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Lars Oosterveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2006 23:00
WoonplaatsCOLON de wijk
CONTACTCOLON

#1 Leuk effect zo met de kleuren, maar denk dat die sticker op de paal, kentekenplaten en kleding gewoon Z/W moesten zijn.

#2 Erg mooi beeld van de motor icl een mooie kleur op t spruitstuk! Erg mooi!

#3 Poging tot HDR? niet meer doen op deze manier. +dat het beeld te druk is. Die halve vlag en die mensen.

#4 Wel aardig ok, maar voor mijn smaak te veel achterover.

#5 Zit een waas over de foto heen..... en t beeld doet me niet veeel (maar voor een meetingfoto is die wel goed gelukt).

#6 Wel weer leuk gespeeld met de kleur, maaar hij valt van de foto af....


Al met al zitten er leuke foto`s bij (omdat het toch meetingfoto`s zijn en die zijn altijd erg lastig om strak te krijgen).
[30D+BG] [12-24] [70-200] [430EX] [overige meuk] [in een Zoomiverse XL]
JorDinhO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2008 19:40
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Hmm.. 248 bekeken en maar 1 reactie. Beetje karig..

Lars, bedankt voor je input..


#1. Idd de kleine puntjes op de I, die ik vergeten ben.
#3. Geen poging tot HDR, erg veel geschuif in PS. Vond hem ook niet echt denderend, wou hem wel delen en weten wat er voor commentaar op kwam.
#4. Hoe bedoel je achterover ?
#5. Ik heb de saturatie wat teruggedraait en de recovery (te) hoog gezet.. Wat meer kleur zou de plaat goed doen denkik idd.
#6. Beter als ik de auto wat rechter zet ipv het achteroverhellend, zoals het nu lijkt?
Erilanda
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 17:28

#1; Het effect is leuk, maar ik zou het zelf bij 1 kleur houden.

#2; Iets te licht naar mijn mening. Zou hem net iets donkerder maken. Tevens de stenen op de grond waar het licht opvalt zwart-wit maken.

#3; Het eerste wat opvalt als ik naar de foto kijk is de nummerborden. Lijkt net of hiervoor het contrast verhoogd is en bij de rest van de foto het contrast verlaagd is.

#4; Misschien dichterbij nemen, zodat alleen het wieltje en het honda-logo te zien zijn?

#5; Lijkt alsof enkel het midden van de foto contrast verhoogd is en naarmate je bij de randen van de foto komt vervaagd de kleur. Weet natuurlijk wat je precies in photoshop hebt gedaan, maar zou het wel zo doen dat de hele auto "dezelfde" bewerking heeft.

#6; Foto vindt ik zelf te scheef. En ook hier 1 kleur behouden in de foto. Stenen voegen hier niets toe aan de foto...
Gebruikers-avatar
Lars Oosterveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2006 23:00
WoonplaatsCOLON de wijk
CONTACTCOLON

#4 Helt de auto naar achter zegmaar. Je camera misschien horizontaler houden.

#6 inderdaad rechter doen en ook de stenen in ZW/W
[30D+BG] [12-24] [70-200] [430EX] [overige meuk] [in een Zoomiverse XL]
JorDinhO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2008 19:40
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Erik en Lars.. Bedankt voor de tips.. Hier heb ik wat aan voor de volgende meetings..


:lol:
cobaltjeh
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 19:55

Zozo dit is echt mooi!

Zelf probeer ik ook zulke dingen te maken, zie dat ik nog genoeg te leren heb :).

Vooral foto 4 en 6 spreken me aan.

Het effect met de stenen op foto 6 vind ik juist wel appart. Wel vind ik dat de foto net iets wijder had gemogen hij valt een beetje uit het beeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar