De eosdigitaal fotoketting, deel VI, het resultaat

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Zal ik maar niemand meer langer in spanning houden, en bij deze maar het resultaat presenteren van:

Dé eosdigitaal fotoketting, deel VI

De foto waarmee ik de ketting begon:

Afbeelding

Bagtjuh:
Hoe ik er op kwam?
Ik zie een trein en die rijd op rails en is afhankelijk van stroom.
Rails en stroomdraden zie je hier als lijnen.

Spinnen zijn ook afhankelijk van lijnen

Beide zijn eigenlijk levenslijnen.
Afbeelding

C@sp@r:
Ik kreeg van Bagtjuh een foto van een prachtige spinnen web.
Mij eerste gedachte was direct al iets met "web" te doen maar daarbij denkende aan WWW.
Zo makkelijk was het niet totdat ik even achter mijn computer(s) keek.
Een wirwar van draden, die zorgen dat ik contact krijg, met het World Wide Web.
Hoe georganiseerd een spin zijn web maakt, en hoe mijn web er uit ziet, om contact te krijgen met het World Wide WEB.
Hier mag de volgende kandidaat het mee doen.
Afbeelding

Gumpje:
Ik ontving een foto met daarop een door menigeen gekend fenomeen van rommelige snoerenbrei; electriciteit, internet, router, stekkerdoos... ik dacht aan energie, contact, en bleef steken bij het woord 'verbinding'. Het één kan niet zonder het ander. Ik wilde in mijn beeld het thema verbinding nadrukkelijk thematiseren. Waar ga je dan heen? Dacht eerst aan een electriciteitscentrale, maar bedacht toen dat de sterrenwacht niet erg ver weg ligt. Bij uitstek een middel om 'ons' te verbinden met de realiteit aan 'gene zijde' van ons kennen... Ietwat ver gezocht, maarja, je moet toch wat :oops:
Afbeelding

rob . R.J.K:
Door de vorige foto dacht ik aan; een verbinding maken en zag daarin ook iets van een radar.
Daarom ben ik naar het semafor gereden waar een grote radar op zit.
Op dat moment zag ik dat de verbinding naar engeland moeite had om de haven binnen te varen.
2 Slepers waren verbonden aan het grote schip om hem te begeleiden.
De weersomstandigheden waren hetzelfde als de vorige foto, alleen nu met daglicht.
Ik vind het een spectaculair stukje verbinding tussen dat grote schip en 't kleine slepertje zo met de storm en zware windstoten.
Afbeelding

Hatseflats:
Toen ik de foto van Rob kreeg zag ik een cruise-boot en een boot dat hard aan het gevaarte zat te trekken. Ik vond het geen gemakklijke foto.
Ik moest denken aan groot en klein maar ook aan kracht. Idee 1 (groot & klein) viel jammer genoeg in het water (letterlijk) dus een switch naar idee 2.

Vlakbij het centrum van Utrecht, achter de Jaarbeurs (veilinghavenkade) liggen een aantal zeilboten. Ben naar iets opzoek gegaan wat kracht uit zou stralen en het moest een detail-achtig iets worden. Dit aangezien de onderwerpen op de foto van Rob erg groot zijn. Vandaar onderstaande foto, mechaniek om met de hand...( :? tja zeg het maar :oops: ) Het kost in ieder geval kracht :wink: :mrgreen:
Afbeelding

Kiran:
ik ontvang een lier. Dat is voor mij 1) middeleeuws muziekinstrument 2) hijswerktuig op een boot. Omdat ik geen middeleeuwse muziekinstrumenten hebt, en ook zo gauw niet weet waar je die vind, ben ik doorgegaan op nr 2. In mijn gedachten staat de lier die ik ontving op de boot, en de kabel volgend kom je vanzelf aan de andere zijde van de boot. En die heb ik getracht in beeld te brengen. De lier was ook al niet meer splinternieuw, dus ik heb een oude roestige boot gezocht en die zo fraai mogelijk getracht weer te geven. In de lier zitten veel ronde vormen, die heb ik juist getracht te vervangen door een driehoekig lijnenspel.
Afbeelding

Builder:
Ik zag in de foto van mijn voorganger een kruis (de mast) en een schip. Deze twee dingen komen voor mij samen in een kerkgebouw. Het kruis als symbool van het geloof, het schip als fysiek onderdeel van een kerkgebouw. Omdat het schip er oud uitziet, gekozen voor een oud kerkgebouw.
Verder heb ik twee facetten van de voorgaande foto "meegenomen" naar mijn foto: het lage standpunt en de centrale plaatsing.
Afbeelding

FotoUnique:
In de voorgaande foto zag ik geloof en dat heb ik meegenomen in mijn (zelf)portret.
Afbeelding

dccm:

Tja, hoe kwam ik aan mijn keuze? In de foto van FotoUnique zag ik een eenzame vrouw die met een kruisje aan het bidden is. Dat kruisje gaf mij de inspiratie om naar een kerk te gaan. In de kerk hingen een boot, de ark van Noah. Die eenzame man met al zijn dieren, tegen een achtergrond van een mooie glas-in-lood raam.
Afbeelding

MaestroNL:
Ik kreeg de foto van mijn voorganger binnen en ik had werkelijk geen idee wat er met deze foto bedoeld werd. Op de achtergrond een glas-in-lood met kerkelijke taferelen, waarschijnlijk uit een kerk in Amsterdam want het wapen van Amsterdam komt een aantal maal in voor. Verder een lege boot met als mast een soort tak waar een soort spinnenwebben aan hangen.

Het gaf mij een "kerkelijk" gevoel, in samenhang met de lege boot vroeg ik mij af waar de perso(o)n(en) in die boot zijn gebleven. Dat gevoel bracht mij naar bidden, vergankelijkheid en graven. Op het Fort Vijfhuizen loopt een voor Nederland uniek project van kunstenaar Hans van Houwelingen genaamd "Sluipweg" waar grafstenen van geruimde graven worden gebruikt om een weg aan te leggen.
(zie ook: http://www.kunstfort.nl/content/view/135/154/ )

Een paar van deze grafstenen op ik op mijn manier "vereeuwigd" wat de circel rond maakt.
Afbeelding

Ina:
Van MaestroNL kreeg ik ruim voor de tijdslimiet de foto doorgestuurd, dat was wel fijn.
Tsjonge jonge, wat een mistroostige foto was dat (niet kwalitatief, want ik vind het een mooie plaat!); het regende buiten op dat moment ook nog, daar werd ik dus niet meteen vrolijk van!

De foto van MaestroNL deed me meteen denken aan de vorige keer toen ik meedeed aan de fotoketting. Toen kreeg ik een foto van een blinde muur.
Die muur, toen, betekende voor mij 'einde' en ik wil juist vrijheid, open, léven!!
De foto van MaestroNL met daarop een grafzerk brengt, naar mijn idee zelfs de dood in beeld.
Natuurlijk is dit onlosmakelijk verbonden aan ons leven, hoe verdrietig ook en we krijgen er allemaal van tijd tot tijd mee te maken.
Maar gelukkig gaat het leven altijd door; elk leven begint bij de geboorte.
Dat wilde ik d.m.v. deze foto uitbeelden.

Ik heb overwogen om een babyhandje of babyvoetje te fotograferen. Maar dat idee heb ik laten varen omdat op de foto van MaestroNL geen personen te zien zijn. Door gebruik te maken van mijn verzameling geboortekaartjes (bijna alle kaartjes die bij ons in 27 jaar zijn binnengekomen :wink: ) breng ik ook geen persoon in beeld, maar hopenlijk wél het idee dat er iedere dag nieuw leven geboren wordt!
Afbeelding

DJ41:
Ik kreeg van Ina een foto van een prachtig geboortekaartje/geboorteboek. Nu heb ik 6 weken geleden een dochter gekregen, dus een en ander lag voor de hand, maar dat vond ik iets te makkelijk, ik vond dat ik minimaal de deur uit moest. Als ik aan baby's denk, dan denk ik aan een slaapliedje. Slaap Kindje, slaap. Daar buiten loopt een.....
Afbeelding

dennis vrooland:

Ik kreeg een foto met een weiland vol met schapen. 1 was er net iets meer uitgelicht.

Alle schapen stonden op een kluitje, was 1 wirwar van schapen. Zag een massa schapen, moest gelijk denken aan massa's mensen. Heb de link gelegd met mensen. Ook mensen hebben de neiging om samen op een kluitje te gaan zitten, samen maar toch ook weer op zichzelf. Ik heb ervoor gekozen om een plek op te zoeken waar veel mensen samen op een kluitje wonen, ieder voor zich maar toch onder 1 dak. Heb daarvoor een flatgebouw gekozen, daarin zie je allemaal schotels die ik zie in plaats van schapen. Dus eigenlijk 2 betekenissen in 1, de flat met veel mensen op 1 kluitje en de hoeveelheid schotels. Maar ook als er 1 schaap over de dam is volgen er meer, en dan doel ik op de schotels!
Afbeelding

JvdH:
Wat moet je nu met een flat in de blauwe lucht? Hoe kan je hierop door gaan?
Eerste gedachte was om presies het tegenovergeselde te gaan doen dus een boederij in een weiland in het donker.
Ik heb het geprobeerd, maar kon geen mooi plaatje krijgen dat naar mijn zin was.

Toen ik vanmiddag met de hele familie in dierenpark Ouwehandsliep wist ik het:
De schotelantennes aan de flat!!!! De afwas met alleen maar schoteltjes.
Ik heb gekozen voor z/w, omdat dat een beetje het moeder gevoel geeft (en ik kreeg de kleuren versie niet naar mijn zin Wink )
Afbeelding

hb100:
Zaterdagavond was het dan zover, ik ontving de foto van JvdH. Op de foto zag ik een ouderwetse afwas staan. In zwart/ wit. Een gevoel van nostalgie kwam bij me op. Zo ging het waarschijnlijk ;) voor het vaatwasmachine tijdperk. Nostalgie in combinatie met water en de kraan, bracht op het thema waterpomp, nog meer nostalgie.

Het eindresultaat:
Nostalgie anno 2008; oud en modern op één plaat.

Afbeelding

jeannettebo:
In de foto van mijn voorganger zag ik een oude waterpomp. deze brengt dus water omhoog.
Ik ben verder gegaan met het water en het omhoog brengen van water, een fontein. tevens heb ik zwart-wit gebruikt.

Afbeelding
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

ik vind hem heel erg gaaf geworden :D
een tas vol fotospul
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

jeetje... lachen al die wendingen... En wat een prachtige foto van FotoUnique!!!
Gebruikers-avatar
hb100
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2008 20:38

wauw, wat gaaf om te zien en wat een mooie platen zitten erbij!
[url]http://www.jm-foto.nl[/url]
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Er zitten werkelijk prachtplaten tussen, en de wendingen zijn erg verrassend! Het is/was weer een avontuur, Geert bedankt voor jouw inzet weer!!!
dennis vrooland
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Heel erg leuk om hier aan mee te doen. Ik moest heel lang denken wat ik nu met de gekregen foto van de schapen moest doen.

Ik vind er mooie foto's tussen zitten. Waaronder het zelfportret, maar ook de foto van die oude boot. Eigenlijk vind ik ze allemaal wel mooi.

gr Dennis

Toch zit in alle foto's toch wel het thema beweging.
Canon 5D mk 1 en grip, 350D, battery grip, canon 50mm 1.8, Canon, EF 24-70 2.8 L, Metz 48 AF, Super Takumar 135mm 3.5 (m42).
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Bedankt Geert!!! Nu kunnen we allemaal lekker slapen vannacht :D
Ik ga de ketting nog een paar keer bekijken en lezen voordat ik er commentaar op geef. :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Eerst, een paar dagen, een paar keer kijken en dan mijn commentaar.

Maar mijn eerste indruk is.....Heel leuk zo!!

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Inderdaad.... Geert, enorm bedankt voor het initiatief, de begeleiding en het plaatsen :wink: Afbeelding
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ook namens mij: een welgemeend dank je voor Geert. :D
Ik vind het een geslaagde ketting geworden, met verrassende wendingen, fraaie foto's en nog mooiere gedachtenkronkelingen. 8)
En het was ook nog eens een hele leerzame ervaring voor mij om mee te doen.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

ik ben ook heel benieuwd naar jullie commentaar :wink:
een tas vol fotospul
rob .R.J.K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2008 08:09
WoonplaatsCOLON IJMUIDEN

Wow wat leuk om al die creatieve foto's te zien met uitleg.
Dit was de eerste keer, ik vond het inspirerend en leuk om mee te doen.
Doe volgende keer graag weer mee.
Mvg, Rob
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Wat een leuke serie weer, het nam toch weer diverse wendingen aan, leuk.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Allereerst veel dank aan Geert, zonder wie er geen ketting zou zijn!!
Schitterende overgangen, interpretaties, invallen en verrassingen...
Net als Caspar kom ik er nog op terug !!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
FotoUnique
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Zundert
CONTACTCOLON

Hatseflats schreefCOLONjeetje... lachen al die wendingen... En wat een prachtige foto van FotoUnique!!!
Dank, ik vond het echt een opgave. Had er best schrik voor dat mijn foto niet showcase waardig zou zijn.

Verder vind ik het super om te zien wat er voor en na mij gebeurde.

Wanneer is de volgende :lol:

enne;
In de foto van FotoUnique zag ik een eenzame vrouw die met een kruisje aan het bidden is
Haha misschien was ik wel aan het bidden voor een ontzettende leuke vent ;-)
[i]You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it[/i]
Gebruikers-avatar
leovee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2007 09:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

If a picture paints a thousand words.......

Maar deze fotografen bewijzen behalve met beelden ook met woorden heel goed uit de voeten te kunnen! Woord en beeld tezamen is de kracht van deze reeks. Complimenten!
Doosjes, buisjes, glaasjes, pootjes, lichtjes, tank voor mijn image, website en 2 ogen
"It is all in the eye of the beholder...."
Whitebalance kills 'couleur locale'!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Dank je!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Hoe je van een trein bij een fontein komt...

Veel verrassende wendingen...

Eerst nog maar eens rustig op me in laten werken, nog een keer bekijken... (misschien nog een keer)

Voordat ik uitgebreider ga/kan reageren.
Leuk om te zien en er aan mee te doen.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Vooral leuk om er aan mee te doen ook, omdat je zelf maar zo'n klein deeltje van de schakel bent... Je gaat zelf aan de loop met een thema, maar anderen doen dat ook.. Je moet je steeds afvragen wat de uitgangspunten van de ontvanger zijn; net als in het 'echte' leven... :lol:
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Het is weer een super ketting.

En net als caspar ga ik hem eerst eens een paar keer bekijken voordat ik reageer.




En caspar.......hoe kom jij aan die draden troep?

Met een MAC heb je toch juist minder.

Toch?
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar