Tip? Gekleurd licht

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Bigsin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2008 19:00
WoonplaatsCOLON Wezep

Vandaag liep ik door de Gamma en zag een Pilips Living Colors lamp.
Deze lamp kan alle kleuren licht geven. Dit is zelf in te stellen.

Ik dacht toen ik door de Gamma liep dat dit misschien wel mooi is voor degenen die portretten maken en die veel aan het rommelen zijn met licht.

Misschien dat iemand dit al eens op dit forum gemeld heeft dat deze lamp bestaat, maar ik kon het in ieder geval niet vinden.

Kort Youtube filmpje :
http://www.youtube.com/watch?v=9VzaRjYrdgE
Canon EOS 7D + 18-55 MM IS kitlens + 55-250 MM IS + SpeedLite 430EX II + 24-105L
Gebruikers-avatar
FotoUnique
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Zundert
CONTACTCOLON

Een vriendin van me heeft deze lamp die aardig aan de prijs is en hij valt eigenlijk vies tegen.

Nu heb ik van de week in een bouwkrant, weet alleen niet meer welke, eenzelfde lamp gezien, ander merk voor meer dan de helft van het geld.
[i]You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it[/i]
MarEos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2008 13:40

Ik heb hem ook, maar hij valt mij ook erg tegen. Voor portretfotografie lijkt het me niet zo, echt veel licht geeft ie niet en als je met flitsers werkt zie je sowieso niks meer van het gekleurde licht. Ik heb em wel een keer gebruikt met het fotograferen van bloemen en dat was op zich wel aardig.
-Kijken is niet altijd zien-
EOS 30D / 28-135 1:3.5-5.6 IS USM / 50mm 1.8 / Speedlite 430EX / Linkstar LF-400A flitsset
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

als je dit soort verlichting (LED) in studio's gebruikt dan wordt dit geheel weggeflitst door de lampen, haalt niets uit, hooguit met bestaand licht een kleuraccentje aangeven, maar zelfs dan is het aan de zwakke kant.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar