Kappers kopjes

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Lute
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2005 14:35
WoonplaatsCOLON Assen / Roden
CONTACTCOLON

Hoi,

Enige tijd geleden heb ik twee modellen mogen fotograferen voor een kappers wedstrijd. Het was mijn eerste keer en vond het erg leuk om te doen. Graag jullie opmerkingen!

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding
groet, Roelof
www.studiorl.nl
1Ds MKII, 20D, met HR ++ glas en nog wat
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik vind ze beide goed belicht en mooi qua pose met een voorkeur voor foto #1 omdat het kapsel mij aanspreekt en van de 2de foto niet zo. Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak en het gaat hier natuurlijk om verschillende type kapsels.

Minpuntjes van foto #1 vind ik wel de zwarte vlek links tussen de haarlijn en de wenkbrauw, is dat make-up of ????. Haar ogen zijn ook beide niet gelijkmatig dicht/open wat een raar beeld voor mij opleverd.

Bij foto #2 vind ik dat haar hand die in haar zij geplaatst is op een rare manier loopt door de donkere vlek. Misschien is dat minder zichtbaar als je de foto groter bekijkt.

Hopelijk heb je er wat aan want verder vind ik het goed gedaan.

Groet van Marco
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Jeetje, 731 mensen hebben deze foto's bekeken en maar eentje die reageert.
De rest was waarschijnlijk sprakeloos :wink:
En ik heb ook niet veel te zeggen over de foto's, ik vind ze gewoon errug mooi! Vooral die tweede,dat is echt 'stuff that fashionphotographers dream of' Ik vind je uitsnede erg mooi, net dat handje afgesneden, net die knie in beeld. Zo krijgt de foto net dat tikkie meer.
Gaaf hoor.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Ik vind foto 1 een lekkere sfeer uitstralen. De kaders vind ik niet storend

Foto 2 heeft een mooie pose. Ik denk zelf dat ik het handje er toch op gezet zou hebben al is dit ook niet echt storend.

Foto 1 is mijn favoriet al is 2 ook erg mooi.

Gr,
Bolwerk
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Ik vind foto 2 super!! :D en 1 spreekt mij juist helemaal niet aan..
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met MartinPhili :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Lute
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2005 14:35
WoonplaatsCOLON Assen / Roden
CONTACTCOLON

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Met afsnijden van handen of andere ledematen heb ik geen probleem :lol:

Over de houding van de hand in de zij, dit is bewust zo gekozen omdat als de vingers naar voren zouden staan de vingers door de druk te "wit" zouden worden en er veel kleur verschil te zien zou zijn.

@MGP de "zwarte" plek bij haar ogen op foto1 bij haar ogen komt idd door haar visagie.
groet, Roelof
www.studiorl.nl
1Ds MKII, 20D, met HR ++ glas en nog wat
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar