Schaatsen in Purmerend

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
richard14
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Canon EOS 350D/Sigma 17-70mm/Canon 55-250 IS/ Canon EF 50mm f/1.8 II / Speedlite 430EX II/ RedGed RTT-423/ Tamrac Travel 71.
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik wil me puur richten op de foto's, want voor je die gaat omzetten, moeten die natuurlijk ook geschikt daarvoor zijn. Ik vind de foto's, op #4 na, niet zo heel goed. Foto 1 t/m 3: is het idee leuk, zo met ze drieën... maar het belangrijkste is dat je ze in hun gezicht fotografeert. Nu zie ik drie ruggen. Als je denkt: hee, dat ziet er leuk uit... alleen ik ben te laat, kijk dan naar een detail. Ik zie een hele leuke want hangen, met een hand in hand... Dat vind ik dan een leuk detail, wat zeer geschikt is voor de afwisseling van een foto-serie.

Foto 4 ziet er leuk uit, leuk gezicht zo. Als ik hierover nog wel wat mag zeggen... Hij staat wat centraal in het beeld en ik vind zijn gezicht het belangrijkste op deze foto, dus ik denk dat ik alleen een close-up had gemaakt. Een gezicht, een wollen muts en die blik in de ogen... dat moet alles zeggen.

Foto 5 is ook te centraal en niet zo scherp....

Probeer te varieren, zoek de leuke details, kijk voor een spannende en boeiende compositie en dan hoop ik dat je wat met de tips kan en ik niet te hard overkom :D Ik bedoel het goed namelijk :wink:
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

foto 1-3 Op zich best leuk idee en leuke foto. Maar had wat sterker gekund door toepassing van gulden snede of regel van derden en een wat interessantere achtergrond
foto 1 te donker en te weinig contrast voor zwart-wit (hoe denken andere hierover?)
foto 2 de beste bewerking van de 3 vind ik.
foto 3 te licht
foto 4 leuke foto, mooie kleuren. Persoon staat te centraal. probeer de regel van derden eens toe te passen.
foto 5 en 7 (waar is 6 gebleven :D ) komen de kleuren niet echte natuurlijk over.
foto 8 vind ik wel een goede zwart-wit omzetting. Maar persoon staat te centraal en heeft niet echt een interessante blik

Ik ben zelf ook nog een beginner en herken veel van de fouten, die ik zelf ook nog maak. Maar denk zo: herkennen is de helft van verbeteren.
Ik hoop dat je wat met m'n opmerkingen kunt.

groet

Peter
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Als ik eerlijk ben zie ik heel vaak dezelfde foto, waarover jij graag een mening wilt horen volgens mij. Lijkt me typisch een topic welke in de testcase thuishoort.
foto 1,2,en 3 doen me niet zo veel. Is er nagedacht over compositie?? Erg centraal, te veel scherptediepte en ik mis de uitdrukking op het gezicht van het meisje. Dit kan wel mooi werken, maar niet met deze achtergrond.
foto 4 heeft al een mooiere scherptediepte, maar ook hier persoon weer erg centraal in de foto.
foto 6,7 en 8 missen wat scherpte op de ogen.

Je vraagt een mening; Wat wil je horen? Niet nagedacht, gewoon lukraak geschoten. foto 4 is je beste.
Ik zou graag van jou horen waar je vragen over hebt. Welke instellingen heb je gebruikt?
Schiet je op automaat, TV, AV of M-stand?
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
richard14
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties en meningen. Ik heb zeker wat van jullie opgestoken en zal jullie aanwijzingen zeker proberen in praktijk te brengen.

Ik probeer zoveel mogelijk in de M stand foto's te maken, maar ik merk dat dan heel vaak de sluitertijd moet aanpassen bij snel wisselende licht omstandigheden. In de AV stand gaat dit vanzelf, wat in sommige gevallen makkelijker werkt.
Nu moet ik denk ik nog wat meer letten op de scherpte diepte afstelling.

En wat betreft de compositie dat vind ik nog wel lastig, ik merk dat ik heel vaak alles centraal vastleg, ik zal daar zeker proberen eens iets anders te doen.
Canon EOS 350D/Sigma 17-70mm/Canon 55-250 IS/ Canon EF 50mm f/1.8 II / Speedlite 430EX II/ RedGed RTT-423/ Tamrac Travel 71.
Gebruikers-avatar
Yarut
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2005 15:00

Waar in Purmerend is dit?
Peugeot 104, Nokia 6310i, Siemens Diepvriezer, Hema broodrooster en spaarlampen van de Gamma.
Gebruikers-avatar
richard14
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Yarut schreefCOLONWaar in Purmerend is dit?
Dit is op de ijsbaan
Canon EOS 350D/Sigma 17-70mm/Canon 55-250 IS/ Canon EF 50mm f/1.8 II / Speedlite 430EX II/ RedGed RTT-423/ Tamrac Travel 71.
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

richard14 schreefCOLON Ik probeer zoveel mogelijk in de M stand foto's te maken, maar ik merk dat dan heel vaak de sluitertijd moet aanpassen bij snel wisselende licht omstandigheden. In de AV stand gaat dit vanzelf, wat in sommige gevallen makkelijker werkt.
Nu moet ik denk ik nog wat meer letten op de scherpte diepte afstelling.
.
Op de AV stand heb je in ieder geval zelf altijd de controle over je scherptediepte. De camera kiest de juiste sluitertijd om de foto te laten slagen.
Ik snap allen niet zo dat je onder sterk wisselende lichtomstandigheden de sluitertijd moet aanpassen. Ik ga met je mee dat je af en toe een stop moet aanpassen, maar buiten op de ijsbaan zul je er toch niet heel veel last van hebben? Bij gelijkblijvend diafragma tenminste.

Blijven oefenen en dan wordt het resultaat vanzelf beter. Denk vooral goed na over je compositie, dat is misschien nog wel het moeilijkst van alles.
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar