Dit is ook spotten !!!

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Rene Br.

Dit is voor mij ook spotten hoor !!
Vanavond om 2210 landde Willem en Maxima op Schiphol, ik zag ze het Nederlandse luchtruim binnenvliegen rond 2145 uur vanuit Duitsland, op de terugweg uit Midden Oosten (Oman)

Dit zijn wat screenshots van de radar....let op het toestel PH-KBX....welke naam eronder staat....hahahahahah

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=126219[/img]

en hier vlak voor Schiphol.......

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=126220[/img]

Zou Alberto Stegeman er ook ingezeten hebben ?? :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op Rene Br., in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Flyinghigh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2008 17:27

Aparte aanvliegroute trouwens. Zijn ze geland op het "oostbaantje" of op 36L?
Canon 40D, 17-85mm IS USM, 70-200 f4 IS USM
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Flyinghigh schreefCOLONAparte aanvliegroute trouwens. Zijn ze geland op het "oostbaantje" of op 36L?
Leuk! Waar heb jij zo toegang tot dit soort beelden???
gr Sarpa
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Sarpa schreefCOLON
Flyinghigh schreefCOLONAparte aanvliegroute trouwens. Zijn ze geland op het "oostbaantje" of op 36L?
Leuk! Waar heb jij zo toegang tot dit soort beelden???
gr Sarpa
Ben ik ook wel benieuwd naar...
Is dit soort beelden publiekelijk of moet je daarvoor echt ook in een toren zitten met een cam in de aanslag (of cockpit)
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Tellen met plaatjes??? :wink:
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
flyer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 16:01
WoonplaatsCOLON amersfoort

Modbreak --> Gumpje: even de overbodige quotes weggeknipt :evil: 8)

Zo te zien zijn ze gewoon geland op de Polderbaan (18R).

Dit is een screenshot van de Air Traffic Control-radar.
Check www.ATCbox.com
Daar kan je gewoon op meekijken, mits je eerst een soort Goldmembership-account aanmaakt. Dat kost eenmalig €10.

Dan kan je zo ongeveer alle radarbeelden van heel midden en west-Europa meekijken.
Tevens kan je (gedeeltelijk) de radarcommunicatie meeluisteren, alhoewel dat geluid niet altijd klopt met wat je ziet :?
Beetje "contrail-spotters"( spotters die hoog overvliegende kisten spotten en op deze manier achter registraties en vluchtnummers kunnen komen) maken er ook veel gebruik van.

gr,
Freek
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=33458">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!

-------------------------------------------------------
Canon EOS 40D, Sigma 17-70 f/2,8-4,5 , Canon L f/4 70-200 USM
Rene Br.

Flyinghigh schreefCOLONAparte aanvliegroute trouwens. Zijn ze geland op het "oostbaantje" of op 36L?
Oost.........taxi zal wel klaargestaan hebben, en kon de KBX direkt weer naar binnen. :lol:
Rene Br.

Nee Flyer, op "Oostbaantje" :wink:
Enuh 10 euro !!! laat Daan het maar niet lezen !

Ik heb zelf ook zo 'n SBS gevalletje....leuk speelgoed.
http://www.kinetic-avionics.co.uk/sbs-1.php
Gebruikers-avatar
flyer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 16:01
WoonplaatsCOLON amersfoort

Rene Br. schreefCOLON Nee Flyer, op "Oostbaantje" :wink:
Enuh 10 euro !!! laat Daan het maar niet lezen !

Ik heb zelf ook zo 'n SBS gevalletje....leuk speelgoed.
http://www.kinetic-avionics.co.uk/sbs-1.php
Je hebt gelijk.

"oostbaantje'. ik kijk verkeerd. :oops: :oops:

En ik denk dat een SBS-box wel iets meer mogelijkheden bied, dan meekijken op ATCbox.com :wink: :D

gr,
Freek

Freek
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=33458">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!

-------------------------------------------------------
Canon EOS 40D, Sigma 17-70 f/2,8-4,5 , Canon L f/4 70-200 USM
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Alle Radiosignalen die door de lucht gaan zijn te ontvangen.
Je hebt een ontvanger pc en software nodig en je kan al naar gelang het programma dat je gebruikt van alles ontvangen.

Schepen Vliegtuigen enz.

Duik maar eens in de wereld van de Zendamateur.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Flyinghigh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2008 17:27

Toch eigenlijk wel apart dat dit soort informatie (met name de aanvliegroute + vliegtuigregistraties) op de banen vrij toegankelijk is voor iedereen. Mensen met verkeerde gedachten zouden hier best wel eens misbruik van kunnen maken. Bij een van de foto's staat zelfs aangegeven dat het om het toestel van Oranjes gaat. (Royal Family Aircraft). Hoe makkelijk kun je het maken?

Soms begrijp ik de veiligheidsmaatregelen van Schiphol echt niet. Op sommige fronten is de beveiliging op Schiphol tegen het belachelijke aan.Dat maakt het voor de medewerkers die er dagelijks mee te maken hebben vaak zo frustrerend.
Canon 40D, 17-85mm IS USM, 70-200 f4 IS USM
Rene Br.

Flyinghigh schreefCOLON Bij een van de foto's staat zelfs aangegeven dat het om het toestel van Oranjes gaat. (Royal Family Aircraft). Hoe makkelijk kun je het maken
Daar ging het ook even om, lees maar wat er boven de screens staat, maar wat zou je willen/kunnen, als je weet dat dit, of een ander toestel eraan komt ?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar