Mijn deel Ratz en Hummingbirds

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Ook ik was op de cd presentatie van Ratz.
Hierbij mijn bijdrage.

Ratz
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

The Hummingbirds
7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding



Zo, dat was het wel geloof ik.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
interjrs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2007 21:28
WoonplaatsCOLON Stramproy
CONTACTCOLON

EUhm, ik kan je helaas niet als eerste een positieve reactie geven. Mijn idee van deze serie is dat ze allemaal erg veel pijn lijden daar op 't podium.
Verder veel ruis (of extreme versterking?) zichtbaar die ik toch te erg vind.
Enige foto's in de serie die ik wel aardig vind: nummer 8 en 9, ook daar vreemde blik en ruis maar ze hebben wel wat. (beter kan ik dat laatste niet verwoorden, helaas)
[ meestal lachen ze als ik schiet ]
[ EOS400D, 18-55mm EF-s, EF 75-300 4-5.6, 28-105 EF 4-5.6, EF 50mm 1.8, Tamron 2.8 28-75, 430EX II alles in een microtasje]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Pijn is fijn :wink:
maar Wendy, die #7 spettert werkelijk mijn scherm af, dat vind ik echt een superfoto.
Ruis vind ik niet zo erg, dat hoort er voor mij wel een beetje bij. Rock en roll is niet clean en strak :D
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Babs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2006 14:44
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Hoi Wendy

Ga ook voor nummer 7 maar vindt de rest van de foto's ook wel ok.
De ruis vindt ik helemaal niet hinderlijk aanwezig :lol:

Groetjes,
Babs
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Dank jullie wel voor de reacties.

De ruis, ik vind het erbij horen en heb mijn best gedaan om de ruis zo miniem mogelijk te houden.
Het was een ruige sfeer en daar hoort dus ruis bij.
De blikken. Het waren beide bands die enorm fotogeniek waren en beide bands sporen voor geen meter, dus vandaar die "maffe" blikken.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
JeroenvanW
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2009 10:36
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik sluit me bij de voorgangers aan. #7 vind ik de mooiste. Ik vraag me trouwens af waar die groene lamp van foto 3 verstopt is. In de mond van de gitarist???
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

JeroenvanW schreefCOLON Ik vraag me trouwens af waar die groene lamp van foto 3 verstopt is. In de mond van de gitarist???
Hij stond op een lichtbak met groen licht. Het licht kwam dus van onder :wink:
Toen hij voor het eerst erop ging staan had ik al zoiets van, Yeah, The Hulk! dat wilde ik vastleggen, is me gelukt :wink:

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Hi wendy,
mag ik mijn gedachten over deze foto's hier neerschrijven?
:)

#1: Gewoon een goede foto.
#2: Mooi moment, maar de scherpte ligt niet op het gezicht. Het licht is daar ook erg hard vergeleken met de hand. Dat verschil is opvallend en jammer.
#3: de hulk. Inderdaad. Wist alleen niet dat die zo'n lang haar had. Een apart effect, doch de scherpte ligt op de gitaar en niet op het gezicht / de haren. Dat zou mooier zijn geweest.
#4: Let op de lampen op de achtergrond. Nu steekt deze net over de schouder heen. Kleine puntjes van aandacht. De foto an sich is prima in orde met een mooi licht van onderen. Geeft een mooi effect.
#5: Super. Helemaal goed. Mooi in compositie en perfect wat scherpte betreft.
#6: onscherp. De gezichtsuitdrukking maakt het niet goed.
#7: Helemaal goed.
#8: een beetje grijs. de zw bewerking is niet optimaal. Prachtige kop maar iets meer drums was een toevoeging geweest.
#9: Slechte zwartwit omzetting. Er is ontzettend veel posterisatie opgetreden (arm van de linker persoon) Er is geen contrast waardoor alles grijs is geworden.
#10: Grappig, die blik. Let op de positie van de lampen op de achtergrond. Vooral hier is het opvallend (mede door zwartwit) en wordt het zelfs storend.

@interjrs: pijn leiden? Eerder opgaan in de muziek en plezier utistralen. Dit zijn nu net de momenten die het leuk maken. Alleen maar statische portretten zijn saai. Dit leeft.

Ruis heb ik niet echt kunnen terugvinden. Niets extreems in ieder geval.

Een goede serie, Wendy, met een paar negatieve uitschieters (#6 en #9)
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Dank je Nando voor jouw feedback.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Tja,

Ook hier is alweer veel over de foto's gezegd. Een piepkleine aanvulling mijnerzijds:

Jammer dat het hoofd van muzikant laatste foto overloopt in de spot daarboven. Wellicht had die door een ander camerastandpunt mooi kunnen verdwijnen achter z'n hoofd.
Vind dit eerlijk gezegd niet je allerbeste serie Wendy. Jij kan beter dat heb je al bewezen.

grz.
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hey Wen,

Ik heb de meeste platen al met je besproken... toch ok hier maar even een reactie. Blijf erbij dat het het gaaf is dat je de juiste schuiven hebt weten te vinden! Met name voor de kleuren plaatjes.
Wat #9 betreft, Daar heeft Nando natuurlijk helemaal gelijk. Ik heb het ook voor je geprobeerd, maar het overbelichte op de arm blijft helaas een drama....

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar