Wat is een reele prijs voor een 350D?

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

Bij een bepaalde fotozaak staat een 2de hands 40D te koop voor 550,-

Nou wil ik die wel graag hebben maar dan moet ik eerst mijn 350D met grip verkopen..(plus 6 accu's en een 2 afstandsbedieningen).

Op marktplaats zie ik vraagprijzen van 180,- tot +/- 350,- staan voor alleen een body.

De bg-e3 grip gaat voor zo'n 100,- euro weg..

Wat is nu een reele prijs voor mijn setje.

Ik dacht zelf aan 400,- voor de hele set.. :roll: Dan kan ik voor 150,- de 40D kopen. :)

Samenvattend: wat kan ik er ongeveer voor vragen, zonder dat ik hard word uitgelachen.:(


jeroen
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Dat blijft een kwestie van vraag en aanbod. Als jij teveel vraagt, raak je'm nie kwijt en heb je geen geld. Als je te weinig vraagt raak je'm snel kwijt, en heb je minder geld dan je had kunnen hebben.

Camera's raken snel hun waarde kwijt; zuur maar waar. Kijk maar naar de prijs van een 40d en voor hoeveel men 'm nieuw kocht!!

Ik zag jouw advertentie en dacht: 'dat is een veel te hoge vraagprijs'. Maar het blijft wikken en wegen; wat de gek er voor geeft, kan je denken. Grip voor €100,- lijkt me sterk. Totaalprijs komt mijns inziens niet boven de €250,-/€300,- uit.

Maarre, als jij 'm kwijtraakt voor 400, wil jij de mijne dan ook verkopen? :lol: Krijg jij 12,5% :wink:
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
silitek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2008 09:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Vraagprijs is behoorlijk. Hoop het voor je maar denk dat je tussen de 250/300 max blijf hangen.

Kopers zijn niet gek en denken net als jij 150 erbij voor een 40D of een nieuwe 450D ect, ect



:wink:
[color=red]Canon EOS[/color] 450D+ [size=75]Ansmann C450 Grip EF-S 18-55mm IS| EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM[/size]
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

400,- was ook maar om wat reactie uit te lokken :wink:

maar 300,- wil er toch minimaal voor hebben. anders moet ik er teveel bij leggen voor de 40 D.

de vrouw snapt het begrip "afschrijving" niet zo..

Ik heb hem toch gekocht voor 900,-? hoezo is hij dan nog maar 200 waard.. :roll:

hoogste bod op een losse grip wat ik zo kon vinden was 80,- euro's

maar ik wacht nog wel een paar dagen. ik moet hem toch eerst verkopen voor een nette prijs voordat ik een nieuwe mag :(

jeroen
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
fvanloon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2006 11:57
WoonplaatsCOLON BoZ
CONTACTCOLON

Mijn 350D+grip is vorig jaar dec voor €300,- van eigenaar gewisseld.

nog met de kitlens, extra batterij erbij.
Inruil was 200,- , via MP dus maar verkocht.

Het blijft inderdaad een spel van vragen en bieden. Je gedachte van € 300,- is een reeël bedrag.
Grtz,
Francois

[size=75]Canon 40D || BG-E2 || EF 50 1.8 || EF 24-105 F/4 L IS USM || EF 70-200 F/4 L IS USM || 580EXII || Omni-Bounce || nog wat CF kaarten[/size]
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Heb onlangs mijn 400D met grip en 4 batt. verkocht voor 375,= was een paar maanden geleden al begonnen met 500,=

Nu had ik hem op div. fora's en MP gezet en was hem zo kwijt welliswaar voor minder maar goed inruil lag op 250,= dus als je het zo bekijkt niet slecht gedaan.

2e hands grip verkopen voor 100e? knap als je dat lukt imitatie zit er al onder en werkt perfect.

Net voor mijn 50D ook eentje besteld bij AQ4U kosten 106e.

Wees reeël en vraag niet te veel maar ook weer niet te weinig.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

het is een kwestie van vraag en aanbod, zelf vorig jaar hetzelfde omhanden gehad en kreeg toen belachlijk lage biedingen, mensen willen vaak voor een duppie op de eerste rang zitten.
mijn camera had ook een grip en ik had er ook de accu's bij en een kitlens en de oplader voor de accu's (5stuks ) die wilde ik wel meeverkopen.
maar ja als men dan met een bieding van €150 aankomt dan weet je het wel.
ik wilde er minstens €350 voor hebben, alles compleet, grip, accu's oplader, alle bijbehorende cd's en gebruiksaanwijzing, uiteraard de body en de kitlens, maar het wilde niet echt vlotten,
uiteindelijk heb ik alles los in de verkoop gedaan en dat bracht veel meer op dan alles samen, heb in totaal €500 voor alles gekregen, je hebt wel wat meer werk door het los aan te bieden, maar het loont wel.

succes met de verkoop.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

je hebt wel wat meer werk door het los aan te bieden, maar het loont wel.
Het probleem van los aanbieden is dat wanneer ik bv alleen de camera verkoop , ik geen foto's meer kan maken..

En de camera zonder grip houd ook niet heel lekker vast...(ik heb redelijk grote handen, daarom wil ik o.a. ook een 40D).

Daar komt bij dat ik dan ook iedere keer verzendkosten in rekening moet brengen.

Ik heb hem al op marktplaats staan, ik zie wel wat de gek er voor geeft.

De kitlens heb ik vorig jaar al verkocht voor €55,- terwijl hij toen voor €60,- in de winkel lag, dus soms heb je geluk :lol:
Als er geen normaal bod komt dan hou ik hem wel, tot de 50D voor €600,- in de winkel ligt. Als de opvolger van de 50D net zo snel komt, duurt dat ook nog maar een jaartje. :wink:
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Kees0187
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008 12:22
WoonplaatsCOLON Middelharnis

Beste Jeroen,

Bedenk wel dat veel mensen die een 2e hands camera kopen dit doen voor de prijs! Vaak zitten deze ook niet te wachten op de grip welke je erbij wil verkopen.

Heel recent heb ik mijn 1000D verkocht inclusief de IS kitlens en diverse accesoires voor € 370- ( zelf betaald circa € 490- 3 maanden eerder )
Dit is op een hele jonge camera al een forse afschrijving, maar je moet wel! Bij de mediamarkt en andere in een super aanbieding voor € 333-. eigenlijk heb ik zelfs nog mazzel gehad met een afschrijving van circa € 120- in 3 maanden.

Iemand met weinig budget, dus de eventuele koper van je 350D, kijkt puur naar prijs en hoe oud deze is.

350D body circa € 200- ( bij KE en overigen onder of rond de € 250- te koop met 6 mnd garantie )
Grip met batterijen los verkopen voor circa € 75-

Zelfs dan moet je nog een beetje geluk hebben omdat er zat mensen zijn die geen verstand van zaken hebben en er ook de lens bijverwachten. Misschien zelfs nog even zoeken en investeren en er een lens bij kopen, 2e hands kitlens zonder IS vaak rond de € 30- te koop, en dan als set aanbieden met kitlens voor € 250-.

Een collega heeft een 400D met 18-55Is lens gekocht voor € 300- inclusief tas, 2GB geheugen, boekwerk voor 400D en 2e batterij. Deze vroeg me pas geleden of hij er misschien niet te veel voor had betaald vanwege de scherpe aanbiedingen op nieuwe camera's ! geeft een beetje aan hoe mensen tegen de prijs aankijken, terwijl dit gewoon een goede en nette prijs was voor een camera van nog geen 8 maanden oud.

Succes met de verkoop

Groeten, Kees
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

ik heb de camera ook pas verkocht toen ik de 40D al had, dus ik kon gewoon blijven fotograferen, uiteraard moet je verzendkosten in rekening brengen, al geef ik er bij dit soort zaken de voorkeur aan dat het opgehaald wordt,
in mijn geval is dat ook gebeurd door alle partijen.

misschien toch nu de 40d kopen voor dat bedrag kan je gewoon doorgaan met fotograferen en je ondertussen de camera verkopen, straks heb je de 350d verkocht en is de 40d ook verkocht :cry: dat zou toch jammer zijn.

40d ligt prima in de hand, al heb ik er toch een grip opgekocht en heb niet eens zulke hele grote handen :lol: maar vindt bhet gewoon prettig vasthouden en ook het fotograferen in portretstand is weer handig met de knoppen op de grip.

ik hoop dat je hem goed kunt verkopen, maar rond de 300 euro moet hij zeker op kunnen brengen met alle accesoires.

succes
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
marcbons
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 20:58

Ik heb verleden jaar de mijne verkocht en zag toen dat de prijzen bijna het zelfde waren wat men bood voor body of body en grip.

Heb toen beide los verkocht en dat was voor mij 50 euro meer winst.

gr marc
canon 350d,canon 30d, ef-s 10-22, 50mm 1.8 mkII, ef-s 18-55, 70-200 f4, ef 100-400 L, ef 24-105 f4.
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

Bedankt voor de tips.
Ik zal nog even met de vrouw overleggen voordat ik de 40D koop. :)

ik zet de losse onderdelen in elk geval op MP.
niet geschoten is ook geen foto :wink:


jeroen
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik heb afgelopen maart mijn eerste canon gekocht, een 400D. Voordat ik deze nieuw kocht ook gekeken naar een gebruikte maar het prijsverschil (vraagprijs en biedingen) vond ik zo klein dat ik toen maar besloten heb een nieuwe te kopen.
Ik heb voor mezelf in de planning dat wanneer canon met bvb een 60D komt ik de 50D wil aanschaffen. Gezien de prijs wat mn 400D dan nog zal opleveren weet ik nu al dat deze erbij blijft als 2e body. Ik vind het zo zonde om hem te verkopen met zoveel 'verlies'. Op deze manier spaar ik nu al een beetje om de 400D te kunnen houden en niet te hoeven verkopen ivm de aankomende aanschaf van een nieuwe camera.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

Ik heb 2 weken geleden mijn 350d met kitlens en extra accu, precies een jaar oud met 3000 klikt verkocht voor 250 euro :(

Wel een 40D kunnen kopen, nieuw, voor 400 :P

Nu ben ik nog bezig mijn 450D te verkopen, alleen de huidige potentiële koper reageert niet echt snel..
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

jeroenjeroen schreefCOLON de vrouw snapt het begrip "afschrijving" niet zo..
Dat begrijp ik wel :wink: :lol:
Eigenlijk is het ook belachelijk, maar aan de andere kant gewoon een gegeven. Vraag en aanbod, heet dat zo mooi. En als je dan bedenkt dat je schitterende foto's kunt maken met een 350d.

De beste verkopers zitten thuis...
( 8) ) uit te leggen aan hun echtgenoot (m/v) waarom de nieuwe camera beter is en echt nodig
... Spiegel-Werk ...
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Tip geef je vrouw de 350D en koop zelf een 40D :idea: Zo is dat bij mij thuis ook gegaan. Daarna was ik mijn 30D en 300mm f4 IS wel kwijt en zat ik weer met de 350D opgescheept :oops: Die heb ik toen maar ingeruild op nog een 30D en er een 100-400 bij gekocht :lol:

Oops deze tip is niet goedkoop :shock:

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
wilco
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2007 19:24
WoonplaatsCOLON Veluwe

Omdat er zoveel afschrijving op een camera zit , doe ik mijn 400D niet weg , wel zou ik rustig doorsparen voor straks een 60D of zoiets.

Net vandaag een splinternieuwe Originele Canon Grip (BG-E3) voor €66 gekocht inclusief verzendkosten. Dus ook de grips zijn niet zo duur meer.
Canon EOS 400D + BG-E3 / Canon EF-S 18-55 f3.5-5.6 / Canon EF 50 f1.8 / B&W 58 Circ. Pol MRC / Kata 3N1-30 / Manfrotto 055CXPRO3 + 488RC2 / 430EXII
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Wat Sunnyboy heeft gedaan heb ik ook geprobeerd maar ze wilde een klein toestel hahaha.
- Canon spul -
marlieske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2008 20:47
WoonplaatsCOLON zeeland

Zet hem op marktplaats en laat bieden dan zie je vanzelf wat hij op zal brengen. :P

Of je hem dan ook voor dat bedrag van de hand wilt doen is altijd nog aan jou! :roll:

Maar ik denk wel, dat als je hem voor een goed bedrag van de hand wilt doen, dat je geduld moet hebben!! :wink:
"Not Old, Just Older"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar