FotoSG

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 4

Hoe kan het toch zijn dat er nog steeds mensen zijn die daar bestellen en ook nog betalen. Ach laat maar, ik wil het niet eens weten.
Gosse
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2010 22:29

Heb van de week aangifte gedaan ter zake oplichting. Is er ondertussen al weer iemand bij of in de showroom geweest?
molen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2008 19:52
WoonplaatsCOLON zwolle

ik heb ook deze week aangifte gedaan.
en ik ben ook wel benieuwd of iemand nog wat heeft gehoord. this wel erg stil.
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Ik begin er zo langzamerhand ook flink de balen van te krijgen. Ik weet dat ik niet mag klagen over collega's, maar dat zijn ze in mijn ogen al lang niet meer. Ik snap ook niet dat niemand die site van ze niet uit de lucht haalt want er worden volgens mij nog steeds dagelijks mensen benadeeld en ze richten Linkstar ten gronde met hun valse beweringen terwijl al het spul gewoon verkrijgbaar is. De politie doet niets, en ook incassobureaus die ik heb ingeschakeld zitten vreemd genoeg met hun handen in het haar omdat ze gewoon niet reageren.. Dat kan ik Nederland toch niet zou je zeggen?

Naast het feit dat ik zelf ook nog flink wat geld van ze krijg vind ik het vooral erg voor al die mensen die er nog met open ogen intrappen. Niet iedereen is actief op fora en helaas niet iedereen is op de hoogte van dit bedrog. Het is echt schandalig dat dit zomaar kan.. Maar wat doe je er verder nog aan?
http://www.prostudio.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://studioartikelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dealer van Lencarta, Menik, Falcon Eyes, Excella, StudioKing en zeer binnenkort ook Qihe!
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

is het niet mogelijk om via hun webhost de site te blokeren???
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

nee, zo simpel ligt dat niet... en dat is maar goed ook. Kun je je voorstellen wat daar voor misbruik van gemaakt zou kunnen worden...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Jan59

Als het ECHT heeelll erg is met die firma :

http://www.waarschuwingsdienst.nl/home

:roll:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

volgens mij is dat niet voor dit soort dingen bedoeld... op hun website lees ik:

Waarschuwingsdienst.nl geeft je informatie over een veilig gebruik van computers en internet. Je vindt hier waarschuwingen voor computervirussen, wormen en beveiligingslekken in software en achtergrondinformatie in de vorm van voorlichting en adviezen over computerbeveiliging.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Cor, als je nog veel geld te goed hebt kun je geen beslag laten leggen op hun tegoeden?
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

MarcoEOS550D schreefCOLONnee, zo simpel ligt dat niet... en dat is maar goed ook. Kun je je voorstellen wat daar voor misbruik van gemaakt zou kunnen worden...
Ja dat begrijp ik maar gezien de vele klachten, aangiftes en forums waar dit besproken word zou je toch denken dat er iets te regelen valt. Deze gasten moeten gestopt worden das duidelijk.

je zou haast door iemand de site gaan laten hacken......
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLONCor, als je nog veel geld te goed hebt kun je geen beslag laten leggen op hun tegoeden?
Ja, dat zou kunnen maar dat zijn vaak erg dure procedures. Mijn incassobureau is er wel mee bezig maar we kijken nog naar de mogelijkheden. Kijk, op een gegeven moment wordt het een principekwestie. Dan gaat het mij niet meer om het geld maar om het stoppen van deze praktijken. Wat ik al zei, ik vind het erger voor al die mensen die hun zuur verdiende centen kwijt zijn, en alle mensen die er nog mee te maken gaan krijgen.

Daarnaast vind ik het ook vreselijk zonde van het merk Linkstar. Met een paar mensen hebben we het merk groot gemaakt en dat is simpel weer de grond in gestamd terwijl dat geheel onterecht is.

Maar ik laat het er niet bij zitten, dat is zeker!
http://www.prostudio.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://studioartikelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dealer van Lencarta, Menik, Falcon Eyes, Excella, StudioKing en zeer binnenkort ook Qihe!
Jan59

Als je een soort club vormt tegen dat soort zaken, sta je dan niet sterker ?
Laatst gewijzigd door 1 op Jan59, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Cvandijk schreefCOLON Daarnaast vind ik het ook vreselijk zonde van het merk Linkstar. Met een paar mensen hebben we het merk groot gemaakt en dat is simpel weer de grond in gestamd terwijl dat geheel onterecht is.

Maar ik laat het er niet bij zitten, dat is zeker!
Buiten FotoSG en jijzelf, wie leveren er nog meer Linkstar. O.a. ik ben 1 van de gedupeerden die met Linkstar fotograferen en nu 123 niet zo snel weten waar wel fatsoenlijk terecht kunnen.
Kunnen de anderen (o.a. jij) wel leveren?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Benèl in Hoogeveen levert Linkstar maar alleen met kvk inschrijving kan je daar bestellen/halen anders word het verstuurd naar een dealer/winkelier in jou regio.
M.vr.gr Bert
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Benel kan zeker leveren, staan niet voor niks op de Zoom Experience.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Anoniem 4

Stond FotoSG daar vorig jaar ook niet en wachten er nog steeds mensen die daar besteld hebben :?: :cry:
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ja en Nee. FotoSG stond ook op de Zoom Experience en daar kon je direct spullen meenemen. Een paar maanden later stonden ze ook op de Pro Imaging Beurs en daar begon het hele gedonder (in mijn geval). Daar hadden ze zogenaamd te weinig ruimte om de spullen op te slaan tijdens de beurs dus je kon bestellen met beurskortingen (erg interessant) en dan werd het toegestuurd. Dat scheelde de klant ook weer sjouwen met het materiaal over de beurs en uit hun eigen ervaring bleek dat dit prettig werd gevonden......Heb vervolgens met veel moeite mijn beautydish gekregen en met nog meer moeite het geld voor de trolley voor de flitslampen retour.

Lijkt me een duidelijk signaal dat de importeur Benel er nu zelf gaat staan. Lijkt me een duidelijke poging om de reputatie van het merk te redden (hopelijk op een financieel interessante manier). Kijk eens voor de gein op de site van Benel bij het stukje Zoom Experience. Foto's met schappen vol Linkstar materiaal, in tegenstelling tot het verhaal van FotoSG dat ook bij de importeur niks meer is...

Het blijft toch knap hoe deze mensen het elke keer weer lukt om iemand in eerste instantie het gevoel te geven dat de oorzaak buiten FotoSG om gezocht moet worden. Zelfs Cor van Dijk gaf eerst nog aan dat er een stroomstoring, inbraak en privé aangelegenheden waren en dat dit verhaal betrouwbaar leek. Paar maanden later blijkt dat hij ook in het vervelende traject van incassobureau's en procedures is aanbeland.

Iemand enig idee hoe het een aantal mensen dan nu toch gelukt is nog spullen binnen te krijgen, ookal kwam dit rechtstreeks van Benel? Grijpt Benel in, heeft FotoSG toch nog ergens een rol postzegels gevonden....?

en @ Fotojeroen
Als je op site van Benel kijkt met dealers is dit een enorme lijst. Die zullen denk ik niet actief een assortiment van Linkstar e.d. hebben, maar via Benel kan je het dus daar wel heen laten sturen lijkt me als ik het verhaal van Bert/Digicanon goed begrijp.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Anoniem 4

Misschien een tip voor mensen die nog specifieke (reserve)onderdelen nodig hebben. Bel of mail eens met Benel of ze die artikelen voor je willen meenemen naarZoom Experience. Kun je daar boter bij de vis afrekenen.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

E7picture schreefCOLON en @ Fotojeroen
Als je op site van Benel kijkt met dealers is dit een enorme lijst. Die zullen denk ik niet actief een assortiment van Linkstar e.d. hebben, maar via Benel kan je het dus daar wel heen laten sturen lijkt me als ik het verhaal van Bert/Digicanon goed begrijp.
Helemaal goed !
M.vr.gr Bert
Anoniem 4

Wat ik bij nader inzien toch wel vreemd vind bij Benel is dat je nergens op hun site iets kan vinden over het merk Linkstar. Alleen bij Zoom Experience wordt het genoemd: “Op 27 en 28 november kunt u ons bezoeken op onze stand, boordevol Linkstar studio producten.”
Bij de zoekfunctie kun je niet selecteren op het merk Linkstar. Als je die naam als trefwoord invult, krijg je alleen Falcon Eyes producten te zien die kennelijk ook passen op Linkstar.
Ook bij Producten, Studioflitsers wordt het merk niet vermeld.
Bij de prijslijsten ontbreekt Linkstar.
Verder profileert Benel zich als groothandel die normaal niet direct aan eindgebruikers levert en dan nu uitgebreid op een Consumentenbeurs, waar ze volgens het exposantenoverzicht alleen met het merk Linkstar aanwezig zijn.

Bij mij wekt dit alles toch sterk de indruk dat ze die beurs aangrijpen om hun laatste voorraden te dumpen. Ontbreekt er nog wat bij de Linkstarproducten die je al hebt, dan moet je je kans grijpen, maar alleen als het daar uit voorraad leverbaar is.
Moet je nog met Studiolicht beginnen, dan zou ik twee keer nadenken en misschien toch maar iets kopen dat breder verkrijgbaar is.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar