Litha @ Ganz

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Laatst gewijzigd door 1 op Ganz, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
$ander
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2005 11:33
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Vooropgesteld dat ik geen verstand heb van modelfotografie vind ik dat ze telkens dezelfde blik heeft. Technisch wel ok lijkt me.
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Mooie foto's.

Alleen op nummer drie komt de spijkerbroek onder het strakke truitje een beetje raar uit denk ik.
Je ziet de punten door het truitje heen.
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Spelfout op foto zes, beetje jammer. Verder doe ik het je niet na!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hoi Hans,

Op de eerste plaats leuk dat deze shoot via dit forum tot stand gekomen is, had de advertentie geloof ik ook wel gelezen.

Ik vind dat jullie een leuke serie hebben neergezet.

Zoals opgemerkt heeft ze veelal dezelfde blik op de foto's, weet niet of het model veel of weinig ervaring had of dat deze blik juist voor de foto's gewenst was.

Over de foto's zelf:

#1: Belichting oke, ik vind alleen het haar wat rommelig aan de rechterkant van de foto.

#2: Belichting m.i. ook goed, misschien alleen het losse haar aan de rechterzijde nog even wegshoppen en eventueel het touwtje van de ketting.

#3: Mooie plaat.

#4: Qua belichting beter dan 3, mooie pose en blik van het model.

#5: Helemaal geweldig, kan zo in een reklamefolder. belichting vind ik goed, haar blik oke, pose en in combinatie met haar shirt helemaal goed.

#6: Ook een hele mooie.

#7: Mooie met die achtergrond maar het haar aan de rechterzijde is weer rommelig. Haar oor is zichtbaar door het haar.

#8: Belichting goed en weer een hele mooie blik.

#9: Misschien was deze mooier geweest als ze frontaal naar de camera had gestaan en het flesje voor haar had gehouden.

Al met al goed werk van fotograaf en model en misschien in een vervolg shoot nog betere resultaten. Mijn advies is in ieder geval meer op het haar te letten, het is een volle bos en dat gaat vaak alle kanten op.

Groet van Marco
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Foto 1 is er wat doorgeschoten met het soften van de huid waardoor deze wat "plastic" overkomt.
Op alle foto's is het een verademing om de naturelle look te zien. Zo er al aan visage is gedaan is dat zo bescheiden (meer was ook niet noodzakelijk), dat het een heerlijke natuurlijke serie is ontstaan. Chapeau!
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Mensen, Bedankt voor de leuk reakties !!! :D :D

En natuurlijk ook voor de op en aanmerkingen.
Die ga ik hopelijk weer verbeteren in de volgende shoot(s)

Over de blik van het model, ik "moet" hier ook (meer) aan gaan werken
om het model daar waar nodig bij te sturen...

Maar ja aldoende leert men toch.
Litha
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 17:43

Hallo!
Ook natuurlijk een bedankje van mijn kant.
Het klopt inderdaad van de blikken van mij.
Ik had dit zelf ook al opgemerkt.
Wel suf, want als je bezig bent heb je zelf toch het idee dat je veel blikken opzet (om het maar zo te zeggen :P).
En dan kijk je later de foto's terug en dan lijkt het toch allemaal op elkaar. Dus ik zal hier inderdaad ook aan moeten werken.
Maar in ieder geval bedankt!
Liefs Nadja
Mijn nieuwe portfolio; www.lithadesign.nl
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ganz schreefCOLONMaar ja aldoende leert men toch.
Inderdaad, aldoende leert men en je hebt eigenlijk al te veel dingen waar je tijdens een shoot op letten moet dat het helemaal niet gek is dat je fouten maakt. Tenzij je daar weer mensen voor inhuurt die op de andere dingen letten.

Voor het model,

Soms denk je dat je een heel arsenaal aan blikken tevoorschijn hebt gehaald en achteraf merk je dat het niet zo was. Hieruit blijkt dat het zijn van een model toch niet zo eenvoudig is, maar ook hier geld dat aldoende men leert en zich dus zal verbeteren.

Groet van Marco
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar