Chateau Noisy

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Gisterochtend ging de wekker vroeg af om te kunnen vertrekken richting het lage zuiden. Hier had ik afgesproken met Harm, Jeroen en nog een aantal Urbexers (sorry ben slecht in namen) om de dag door te brengen op Chateau Noisy.

Na een flinke klim waren we net 10 minuten binnen in Noisy toen we auto´s aan hoorden komen. Snel weer naar buiten en ons net buiten het kasteel opgehouden, na een aantal minuten kwam een tracktor ons tegemoed rijden, omdat we niets te verbergen hadden bleven we staan en kwamen er 3 oudere mannen onze kant op(geen beheerder erbij). Gelukkig spreken Jeroen en Harm een aardig woordje Frans! De mannen bleken houthakkers te zijn en vroegen wat we daar deden...ons antwoord...foto´s maken van de natuur en het kasteel. Dit was geen probleem, mits we maar niet naar binnen gingen.
Na een aantal uurtjes te hebben doorgebracht zijn we weer afgedaald en vertrokken met een tevreden gevoel richting huis huis.

Het kasteel is ernstig vervallen en ramptoeristen hebben mijn inziens best veel gesloopt op deze geweldig mooie en indrukwekkende locatie.

Hieronder een kleine selectie van de door mij gemaakte foto´s.

1. De voorkant.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130105[/img]

2. De achterkant.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130106[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130107[/img]

4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130108[/img]

5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130110[/img]

6.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130113[/img]

7.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130109[/img]

8.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130112[/img]

9.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130114[/img]

10. Het uitzicht.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130111[/img]

Ik ben erg benieuwd naar de foto´s van de andere!
Bedankt voor het kijken! Reacties zijn altijd leuk om te krijgen :).


Voor de liefhebbers komt er ook nog een url van een film die deze dag is gemaakt. (deze word op dit moment gemonteerd)
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

lijkt me toch wel erg leuk om de kans te hebben dat je wordt "betrapt".
het moet wel een zekere spanning met zich mee brengen. maar erg leuke serie ik hoop ook ooit nog eens zoiets te kunnen doen.
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Zo, jij bent er snel bij Dennis! :wink:

Was gisteren zo stuk dat ik maar 1 foto heb bewerkt.. Heb vandaag een beginnetje gemaakt met de rest maar is nog niet af.. Komt één van de komende dagen wel..

Leuke serie van jou overigens! We moeten een volgende keer niet meer zo vaak naast elkaar gaan staan, want ik heb wel heel veel hetzelfde materiaal.. :D Foto 9 had ik trouwens even recht gezet als ik jou was..
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Jamie.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 18:41
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

stuk voor stuk mooie foto´s!
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Bedankt voor de reacties tot op heden.

@Harm,
Ik heb gisteravond lekker zitten knoeien, had nr9 inderdaad recht moeten zetten.

Vanmorgen ff in het ziekenhuis geweest ivm mn schouder/arm want heb vannacht geen oog dicht gedaan van de pijn. Heb niks gebroken volgens de foto's gelukkig. Helaas wel spieren die ingescheurd zijn volgens de arts, word een paar weekjes rust houden.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Hmmm, mooi knudde dan! Maar goed dat je door kon, want was bij de klim al gebeurd hè? Sterkte ermee..
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Kaaijman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009 23:08
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Stuk voor stuk een lust voor het oog! Nice!
EOS 50D, Canon 50 F/1.8, Sigma 17-70 F/2.8-4.5, EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
Jeronim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 331
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2009 23:44
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

De kleuren knallen er af en toe wel heel erg uit, maar als geheel is het mooie serie, die heel fraai de vergane grandeur neerzet
Gr Jeroen
400D + BG-E3 + EF 24-105 L IS USM + EF 70-300 IS USM + EF 50 f/1.8 II + Sigma 18-50 + 430EX + filters en pootjes
www.jeroenvandewiel.exto.nl
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Mooie reeks...
Wel lastig inderdaad want ik zie hier ook een hoop foto's tussen die ik ook heb... LOL...
Mooie bewerkingen. Ik ben er ook nog mee bezig en ben ze in zowel kleur als z/w aan het doen... Ben er nog niet helemaal uit welke de beste zijn...

Wat een ellende om te horen met je schouder... Ik zag wel dat je niet helemaal pijnvrij was, maar dat het zo erg was kon ik niet vermoeden... Ik hoop binnen kort nog eens klaar te zijn met de mijne...

't was geweldig en nu al zie ik een paar dingen die ik beter had willen doen... dus een 2de bezoekje zal er denk ik nog wel eens tussen zitten...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ben erg blij met alle lovende reacties :)

Het was inderdaad al gebeurt toen we net naar het kasteel gingen, in de eerste paar meter al. Ik had zelf ook niet verwacht dat het zo erg zou zijn, dit ook omdat ik er de hele tijd dag geen last van heb gehad tot het moment dat we bij de auto's stonden. Gaat wel weer over eer ik een meisie ben ;).
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Leuke serie, maar ik vind de TM een beetje overheersend!

Natuurlijk een kwestie van smaak...

Mooie locatie die zo te zien al veel meer in verval is geraakt sinds ik er ben geweest...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

De TM is op sommige foto's inderdaad aardig wat. Zoals je al zei verschillen smaken :).
Ik vind deze manier van bewerken leuk om mee te experimenteren, deze keer is het behoorlijk grof maar ik vond dat wel passend voor de locatie. De volgende serie zou zomaar weer heel naturel kunnen zijn...is maar net wat mijn gevoel erbij is. :)


De locatie is ontzettend vervallen, een groot gedeelte kun je al niet meer bekijken omdat de vloeren te rot, of al geheel verdwenen zijn.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Met een beetje klimmen en klauteren en goed kijken kom je best wel ver hoor (in ieder geval de laatste keer dat ik er was).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Hey Dennis,
Nette serie, maar inderdaad wel flinke dosis TM. Is moeilijk om af te blijven he? :)

Sinds wanneer heb jij zo'n arsenaal aan lenzen gekregen dan?
Damn!
Mis wel wat fraaie close-ups die je bijvoorbeeld in Sinteranlage veel had. Ook te lui om van lens te wisselen zeker? ;)

Volgende keer ben ik er weer bij!

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Hoi Jasper,

Tnx voor je reactie. Vond het jammer dat je er niet bij was!!
Ik heb inderdaad wat geexperimenteerd met TM aan de hand van jou aanwijzingen van een tijd geleden. Het is misschien een beetje veel maar vond het gaaf om es te doen.

Over de close-ups...ik had nu alleen de 10-20mm en 50mm mee, ben inderdaad te lui geweest om te wisselen. Heb er nog wel aan gedacht maar het was Zo stoffig daar dat ik het ook niet durfde te doen.
Bij sinteranlage had ik nm 17-70mm nog en was het close-up wat makkelijker te doen zonder te hoeven wisselen.

Mbt de lenzen :D. De 10-20mm heb ik overgenomen van Digilike voor een hele leuke prijs dus dit kon ik niet laten lopen. De 24-105 L wilde ik al heel lang hebben en kon het nu missen :D. De 70-200 L had ik al een half jaartje in mn bezit....Qua lenzen ben ik nu geheel compleet zullen we maar zeggen. (zou nog graag de 100-400 L in mn bezit krijgen maar die vind ik TE duur op het moment).
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ja, het is ook inderdaad het moment!
Maar je hebt vast de RAW files nog, dus je kan altijd (ooit) nog andere bewerkingen mee gaan doen.

OOW, wist niet dat je die lenzen al had. Hoezo neem je geen 24-105 mee? Omdat je bang bent dat je hem beschadigd??
Ik zou alleen de 10-22 en 24-105 meenemen.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

De 10-20 en 24-105 heb ik beide net een maandje :D.

De raw files heb ik in zker nog dus daar ga ik nog wel een keer opnieuw mee aan de slag.
Bang voor beschadigen ben ik niet, ben erg voorzichtig met mn spullen. Had met Harm overlegd wat hij aan lenzen mee nam, heb eigenlijk hetzelfde meegenomen, ook omdat ik qua gewicht zo min mogelijk mee wil dragen...volgende keer gaat hij wel mee.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

OKe, duidelijk :)

harm heeft (nog) geen 24-105, dus dat kan hij hem moeilijk meenemen :)
Wat wordt de volgende trip?
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Geen idee wat de volgende word. Voor mij op korte termijn ff niks ivm een opgelopen blessure afgelopen zaterdag.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Laten we het graag over de foto's hebben en niet wat de volgende shoot wordt...

Liefst dat soort zaken gewoon via PB / telefoon / sms... etc.
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar