EOS 500D / Rebel T1i

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Canon U.S.A., Inc., a leader in digital imaging, today introduced a new addition to its Rebel lineup, the EOS Rebel T1i Digital SLR camera, the first in the Rebel line to feature Full HD video capture.
The new Canon Rebel T1i SLR incorporates some of the best technologies from the EOS 50D and EOS 5D Mark II models into an entry-level juggernaut.
With a 15.1 megapixel CMOS sensor and HD video capture, along with the DIGIC 4 Imaging Processor, the Rebel T1i gives aspiring photographers plenty of reason to step-up to the latest and greatest model in the Rebel lineup.

The new Canon EOS Rebel T1i raises the entry-level bar with a host of enhanced Canon technologies now available in an entry-level DSLR.
Along with the boost in megapixels and Canon's most advanced imaging processor to-date, this latest Rebel camera has also been enhanced with HD video capture, a 3.0-inch Clear View LCD (920,000 dots/VGA) monitor and user-friendly functions such as Auto Lighting Optimizer, Creative Auto Mode and Canon's Live View modes, all the right tools to open new doors for imaging enthusiasts.
From high-resolution to high-definition, the new EOS Rebel T1i Digital SLR camera helps to give creative consumers a jumpstart on the next evolution in digital imaging.
http://www.usa.canon.com/templatedata/p ... 5_t1i.html
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Canon T1i Basic Features
•15.6-megapixel, 22.3 x 14.9mm, 14-bit RGB Canon CMOS sensor delivering 4,768 x 3,174-pixel images. Effective pixel count is 15.1 megapixels with a 3:2 aspect ratio
•DIGIC 4 processor
•14-bit analog-to-digital conversion
•Kit lens: EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS lens
•1.6x focal length multiplier
•3-inch LCD with 920,000 dots (or 640 x 480)
•Variable ISO: 100, 200, 400, 800, 1,600, 3,200, plus two optional high ISO modes: 6,400 and 12,800
•35-zone evaluative metering system
•3.4 frames per second
•Adjustable exposure compensation from -2 to +2 EV in 1/3 or 1/2 EV increments in all exposure modes
•Auto exposure bracketing (AEB) from -2 to +2 EV in 1/3 or 1/2 EV increments in all autoexposure modes
•Shutter speeds from 1/4,000 to 30 seconds, and a Bulb setting for longer exposures
•Electronic self-timer with a fixed duration of 10 or two seconds
•Image storage on SD or SDHC memory cards

Canon T1i Special Features
•Live View mode includes three focusing modes: Live, Live Face-detect, and Quick
•Dust reduction and automatic sensor cleaning
•HTP Highlight Tone Priority
•ALO Automatic Lighting Optimizer
•Creative Auto mode
•Movie mode captures 1080p at 20 fps, 720p at 30 fps, and 640x480 at 30 fps
•High ISO noise reduction
•Picture Style menu offers six presets plus three user-defined settings for contrast, saturation, sharpness, and tone
•Continuous Shooting mode capturing as many as 170 images as fast as 3.4 frames per second (with shutter speeds of 1/500 second or faster)
•TTL autofocus with nine focusing points, manually or automatically selectable; One shot AF, Predictive AI Servo AF, AI Focus AF, and manual focus with AF assist strobe, depending on exposure mode selected; working range of EV -0.5 to 18 at ISO 100
•Built-in E-TTL II retractable-type flash with red-eye reduction; guide number is 13/43 at ISO 100, m/ft, flash angle said to cover the field of a 17mm lens (27mm in 135 format); topside hot shoe for external flash connection of EX Speedlite flashes
•E3 remote control socket and IR remote control window
•Red-eye Reduction via pulse flash
•Optional external hand grip/battery pack adds secondary shutter release and control wheel, as well as AE lock and focus point buttons for vertical-format shooting
•NTSC/PAL selectable video out connectivity
•DPOF (Digital Print Order Format) and DCF (Design Rule for Camera File System) compliant
•PictBridge; Direct Print capability to selected Canon photo printers
•USB 2.0 connectivity with TWAIN driver for PC and Adobe Photoshop plug-in for Macintosh
Preview: http://www.imaging-resource.com/PRODS/T1I/T1IA.HTM
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
etienne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 379
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2008 21:17
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

:shock: Als ik die specs bekijk kan mijn 1d m2 niet eens meer tegenop :cry: Misschien maar de overstap maken naar de 500D :lol:
EOS 1D Mk IV | EOS 1D Mk IIN | EOS 5D Mark II | EF15mm fish-eye| EF 24-70 F2.8 L USM | EF 50 F1.8 II | EF 70-200 F2.8 L USM | EF 300mm F2.8 L IS USM | Ex 1.4x II |Speedlite 580 EXII & 430EX
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Zullen we het even in het Nederlands doen?

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... /index.asp
Kenmerken

15,1 Megapixel CMOS sensor
Full HD (1080p) video
High ISO tot 12800
3,4 bps met max. 170 JPEG reeksopname
3,0” Clear View LCD met Live View mode
9-punts AF systeem
DIGIC 4
Geïntegreerd EOS reinigingssysteem
EF/EF-S en EX Speedlite compatibiliteit
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Vertel het hele verhaal.



15,1 Megapixel CMOS sensor

De Canon 15,1 Megapixel CMOS sensor is ideaal voor iedereen die grote, posterformaat prints wil maken of haarscherpe beelduitsnedes wil selecteren om zonder verlies aan details te vergroten. Deze sensor is perfect in situaties met weinig omgevingslicht en produceert beelden met onvoorstelbaar weinig beeldruis.

Full HD videobeelden

De EOS 500D combineert hoogwaardige fotografie met de mogelijkheid om Full HD (1080p) videobeelden vast te leggen. Zodra meer beeldmateriaal op een geheugenkaart moet worden opgeslagen, hebben gebruikers de keuze uit 720P of VGA resolutie. Een HDMI aansluiting maakt het mogelijk de HD videobeelden en opnamen te bekijken op elke HDTV.

High ISO bij weinig licht

Zodra de lichtintensiteit minder wordt, biedt de EOS 500D een ISO bereik tot 3200 – uitbreidbaar tot 12800 voor omgevingen waar het gebruik van een flitser ongewenst is.

3,4 bps met max. 170 JPEG reeksopname

De EOS 500D maakt met 3,4 bps reeksopnamen tot 170 grote JPEG beelden (9 RAW).

3,0” Clear View LCD met Live View mode

Gedetailleerde controle van foto's en videobeelden op een 3,0” ClearView LCD scherm met 920.000 dots voor extra duidelijkheid. Schakel over naar Live View mode en gebruik de real-time beeldweergave om onder ongebruikelijke hoeken te fotograferen of videobeelden vast te leggen.

9-punts AF systeem

Een nauwkeurig AF systeem gebruikt 9 AF punten. De AF punten zijn verspreid over het beeld om beter te worden gebruikt voor onderwerpen die zich niet in het midden bevinden. Voor nauwkeurig scherpstellen met objectieven met een groot diafragma, gebruikt het middelste AF punt een uiterst gevoelige cross-type sensor zodat de camera geschikt is voor objectieven met een diafragma van f/2.8 of sneller.

DIGIC 4

De Canon DIGIC 4 processor maakt samen met de CMOS sensor een 14-bits beeldverwerking mogelijk voor vloeiende gradaties en natuurlijke kleuren. DIGIC 4 zorgt naast bijna onmiddellijk starten en directe weergave na het fotograferen tevens voor geavanceerde beeldruisreductie bij fotografie met hogere ISO waarden.

Geïntegreerd EOS reinigingssysteem

Het ingebouwde Canon systeem om stof te voorkomen, biedt drie manieren om opnamen te beschermen tegen de invloed van stof: verminderen van stofvorming in de camera zelf; een reinigingsmechanisme in de camera om de sensor te reinigen; en de mogelijkheid hardnekkige stofdeeltjes te registreren en later te verwijderen met de meegeleverde Digital Photo Professional software.

Volledige EF/EF-S en EX Speedlite compatibiliteit

De EOS 500D is compatibel met het gehele assortiment Canon EF en
EF-S objectieven en EX-serie Speedlites. Dit maakt het mogelijk een systeem samen te stellen dat net zo uniek is als de fotograaf die het gebruikt.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Mooie camera met mooie specs,maar om nou zo de overstap te maken
nog ff over nadenken.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De hands-on preview van DPreview
http://www.dpreview.com/previews/canoneos500d/
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Kan misschien Canon alleen nog uitleggen waarom ervoor gekozen is voor het videogedeelte voor 1920x1080i op 20fps is gekozen.

Voor de rest is het wel een goede opwaardering van de 450D. Denk dat er nu wel vrij snel weer een update voor de 50D gaat komen.
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

bobeldijk schreefCOLONKan misschien Canon alleen nog uitleggen waarom ervoor gekozen is voor het videogedeelte voor 1920x1080i op 20fps is gekozen.

Voor de rest is het wel een goede opwaardering van de 450D. Denk dat er nu wel vrij snel weer een update voor de 50D gaat komen.
Je geeft het antwoord op je eigen vraag al 8)
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

klinkt wel mooi allemaal.
Ben benieuwd hoe duur die wordt.

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Afotos schreefCOLONJe geeft het antwoord op je eigen vraag al 8)
hmm niet echt...

ik bedoel een video op 1920x1080p op 20fps zal een schokkerig beeld opleveren. En naar mijn idee ook niet echt bruikbaar.
Maar het zal marketing technisch wel lekker klinken dat je op Full HD kunt filmen.
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Kamera-Express geeft overigens 799 euro aan als body-only!

Maar zeker een mooi toestel die veel zaken van zijn grote broer, de 5D MKII, heeft geleend!
Ik noem een Video / Peripheral Illumination Correction / High ISO Noise Reduction / Auto Lighting Optimizer.
Veel zaken die bij Digic IV horen volgens mij!

Wel een paar zaken die "minder" zijn, maar ja de prijs is er ook zeker naar!

Wel een erg mooie upgrade in ieder geval!

Mooie zet van Canon!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

bobeldijk schreefCOLON
Afotos schreefCOLONJe geeft het antwoord op je eigen vraag al 8)
hmm niet echt...

ik bedoel een video op 1920x1080p op 20fps zal een schokkerig beeld opleveren. En naar mijn idee ook niet echt bruikbaar.
Maar het zal marketing technisch wel lekker klinken dat je op Full HD kunt filmen.
Waar ik op doel: als je een instapmodel perfecte features zou geven, waarom zou men het duurdere model nog kopen?
Er zal toch enigzins verschil moeten blijven tussen xxxD en xxD series.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ook een NL linkje (bedankt Stijn!):
http://www.canon.nl/press_centre/press_ ... elease.asp
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

bobeldijk schreefCOLONKan misschien Canon alleen nog uitleggen waarom ervoor gekozen is voor het videogedeelte voor 1920x1080i op 20fps is gekozen.
Verwerkingssnelheid. Het ding kan ook slechts 3.5 fps fotograferen. 14 miljoen pixels, 14-bit diep, met 1 enkele core. Da's hard werken hoor!

Nu is die DIGIC IV wel een flinke jongen, maar hij lust waarschijnlijk ook een stevige slok energie. Meer snelheid had wellicht wel gekund, maar dat zou dan ten koste zijn gegaan van de energievoorraad en de prijs van het apparaat waarschijnlijk aanzienlijk laten stijgen.
bobeldijk schreefCOLONik bedoel een video op 1920x1080p op 20fps zal een schokkerig beeld opleveren.
Een video levert redelijk "schokvrij" beeld vanaf zo'n 12 fps, op grotere afmetingen lijkt alles vanaf 15 fps de boel redelijk vloeiend.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

IDD want 1920x1080P op 24FPS is bioscoop snelheid qua framerate. Sterker nog dat is nu een nieuwe snelheid voor blur-ray spelers en dat is langzamer dan voorheen (25FPS) de standaard snelheid is. Echter men beweerdt, dat met die snelheid op die resolutie, waarop ook gesneden is, dat het beeld nog beter overkomt of zoe iets???


Jeroen en de 60D komt gewoon in september :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

Wat ik jammer vind is dat deze camera in 1 keer genoemd wordt met de 50D en de 5d MarkII!

Ik heb in November de 50D gekocht. Nu is het niet dat de 50d inferieur is aan de 500D, maar hij heeft wel video optie en de 5D markII ook. Als koper van een 50D voel ik me dan wel een beetje genaaid.

Nu denk ik wel dat ik de optie niet erg vaak zou gaan gebruiken, maar toch je snapt hem wel denk ik. Beetje jammer van Canon. En ja de 60D komt dan aan het einde van het jaar wel weer uit en de 50D heeft natuurlijk wel nog een hoop voordelen tov de 500d. Gelukkig maar :P

OK ff mijn hart gelucht :)
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dat in een naanm noemen is omdat de 3 lijnen vertegenwoordigd zijn op die manier en dus de 50D als prosumer ertussen staat, maar de 50D is nog van de serie 450D en de 500D ligt in lijn met de 60D, vandaar. Dus bekocht, tja als je iets gekocht hebt dan ligt morgen er iets voor een lager bedrag met meer mogelijkheden in de winkel.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Vizier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2009 16:05

als er dan zo'n verschil zit tussen de 50D en de 500D waarom dan maar 100euro prijsverschil?

dan zou ik persoonlijk voor de 50D gaan
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ieder nieuw model wat geintroduceerd word in een lagere lijn (zoals de 500D) kan en zal features hebben die op bestaande modellen in een lijn erboven (zoals de 50D). Dit heeft gewoon te maken met de groei van de technologie. Als Canon een filmfunctie in de 50D kon stoppen hadden ze dat best wel gedaan.

De technologische vooruitgang is niet tegen te houden. En daar moet je ook niet teveel van wakker liggen. Ja, ik had ook wel graag een 920.000 pixeltellend schermpje op mijn camera gehad, ook ik had graag autofocus tijdens live-view gehad, hell ik had graag ook gefilmd.
Maar toen de 1D MK III uit kwam waren die dingen simpelweg nog niet op de markt.
De 500D heeft het nu allemaal wel, maar ik denk niet dat ik wil ruilen omdat een 1D voordelen heeft die binnen het budget van een 500D voorlopig niet geintroduceerd zullen worden.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar