Deep Kreativ

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DeepKreativ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 00:23
WoonplaatsCOLON Middelburg

Beste forumbewoners,

Ik wil me even voorstellen, mijn naam is Dennis van Akkeren (Deep Kreativ) en ben nieuw op EOS. Ik ben sinds een aantal maanden mijn Photoshopvaardigheden flink aan het trainen. Vandaar dat ik graag van jullie als kenners wat feedback zou willen ontvangen op mijn werk. In dit topic zal ik wat van mijn werk tentoonstellen! Graag jullie reacties.

Alvast bedankt!

Groeten,

Deep Kreativ
Laatst gewijzigd door 5 op DeepKreativ, in totaal 26 keer gewijzigd.
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Hoi Dennis

Tja even 10 foto's beoordelen :shock:

Gebruik je voor dit alleen eigen foto's of zijn dit stocks waarbij je ter oefening elementen inbreng ???

Als het stocks zijn zet dan de begin foto erbij met daarbij jouw bewerkte visie dan is te beoordelen cq gemakkelijker gericht advies te geven.

Nu vind ik het moeilijk.

Groeten Cor...
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
Gebruikers-avatar
DeepKreativ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 00:23
WoonplaatsCOLON Middelburg

c.pennekamp schreefCOLONHoi Dennis

Tja even 10 foto's beoordelen :shock:

Gebruik je voor dit alleen eigen foto's of zijn dit stocks waarbij je ter oefening elementen inbreng ???

Als het stocks zijn zet dan de begin foto erbij met daarbij jouw bewerkte visie dan is te beoordelen cq gemakkelijker gericht advies te geven.

Nu vind ik het moeilijk.

Groeten Cor...
Hoi Cor,

Dit zijn grotendeels foto's van mezelf en mijn vriendin Nikita. Wij doen samen regelmatig modellenwerk en ik geef daar dan nog mijn eigen creatieve draai aan door sommige foto's te bewerken.
De een na laatste foto is van Petra (geschoten door Marius Suiker)

Voor de achtergronden gebruik ik soms stockfoto's maar ik probeer dit te beperken, omdat de aandacht naar mijn mening toch moet gaan naar het model.

Misschien is het moeilijk om op deze manier advies te geven, maar misschien kunnen jullie hier en daar toch een aantal verbeterpunten of foutjes aangeven! En daarnaast hoor ik natuurlijk ook graag wat jullie wel en niet aanspreekt!

Groet Dennis
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Ok dennis dat maakt het al een stuk duidelijker
Mooi dat de basis foto's ook eigen zijn dat geeft gelijk een meer waarde.

Wat me opvalt is bij bv nummer 2 en 3 en 4 ze erg druk zijn van wege de vele elementen die er in zitten ik denk door er juist er een paar per foto weg te laten de foto sterker word,sommige elementen eindigen nog al abrupt wat de rust in de foto ook niet ten goede komt.

Samen gevat less is more , wat je direct weer ziet in je hoger genumde foto's.maar je bent zo goed bezig hoor :wink:
We hopen op een vervolg.

Groten Cor..
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Dat photoshoppen heb je duidelijk wel onder de knie, waarbij de grote variatie opvalt.
DeepKreativ schreefCOLONDe een na laatste foto is van Petra (geschoten door Marius Suiker)
Het logo links onderin had ik gelijk herkend, en denk dat ik niet de enigste ben hier op het forum. Wel is het zo dat het niet altijd is toegestaan je foto's te bewerken, ook al sta je er zelf op. Kijk daarvoor eventueel het contract tussen jou en fotograaf op na en vraag het desnoods. Niet dat ik het erg vind, maar om problemen in de toekomst te voorkomen :wink:
Gebruikers-avatar
DeepKreativ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 00:23
WoonplaatsCOLON Middelburg

geert h schreefCOLONDat photoshoppen heb je duidelijk wel onder de knie, waarbij de grote variatie opvalt.
DeepKreativ schreefCOLONDe een na laatste foto is van Petra (geschoten door Marius Suiker)
Het logo links onderin had ik gelijk herkend, en denk dat ik niet de enigste ben hier op het forum. Wel is het zo dat het niet altijd is toegestaan je foto's te bewerken, ook al sta je er zelf op. Kijk daarvoor eventueel het contract tussen jou en fotograaf op na en vraag het desnoods. Niet dat ik het erg vind, maar om problemen in de toekomst te voorkomen :wink:
Hoi Geert,

Het bewerken gaat meestal in goed overleg. In het contract wordt over het algemeen overeengekomen dat we het werk gebruiken voor eigen portfolio, er staat niks in over manier waarop we dit presenteren of dat de beelden wel of niet bewerkt mogen worden. Ik gebruik het dan ook uitsluitend voor mezelf. Omdat ik vrijwillig samenwerk en dus ook geen vergoeding vraag voor het poseren (en idem dito voor de fotograaf) ga ik ervan uit dat ze hier ook niet moeilijk over gaan doen. Zeker als er helemaal geen contract wordt opgesteld. Zo wel, dan haal ik de foto meteen van internet.
Maar inderdaad wat je zegt, beter voorkomen dan genezen! Bedankt voor de tip!
Gebruikers-avatar
DeepKreativ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 00:23
WoonplaatsCOLON Middelburg

c.pennekamp schreefCOLONOk dennis dat maakt het al een stuk duidelijker
Mooi dat de basis foto's ook eigen zijn dat geeft gelijk een meer waarde.

Wat me opvalt is bij bv nummer 2 en 3 en 4 ze erg druk zijn van wege de vele elementen die er in zitten ik denk door er juist er een paar per foto weg te laten de foto sterker word,sommige elementen eindigen nog al abrupt wat de rust in de foto ook niet ten goede komt.

Samen gevat less is more , wat je direct weer ziet in je hoger genumde foto's.maar je bent zo goed bezig hoor :wink:
We hopen op een vervolg.

Groten Cor..
Hoi Cor,

Bedankt voor de tips! Je hebt helemaal gelijk. Soms vind ik het leuk om juist de vele verschillende elementen te benadrukken om er een verhaal mee te vertellen. Dat oogt idd druk! Dat hangt natuurlijk ook heel erg samen met het doel wat je met een foto hebt! Wil je juist rust uitstralen of wil je juist die drukke sfeer neerzetten? Ik ga er mee oefenen! Thanks!
Gebruikers-avatar
Expression
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 204
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 14:41
CONTACTCOLON

Wauw jij shopt een aardig eindje weg :lol:
Voor mij springen 5 en 6 er echt uit zeg wat ontzettend mooi gedaan.
En wat een tijd steek je erin, heel mooi.
Ik denk wel dat dit soort bewerkingen echt een kwestie van persoonlijke smaak vaak is.
Canon 50D *Canon 17-85 mm IS USM***Falcon Eyes Flitsset ss110F
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Welkom!

Ik vind 2,5 en 6 heel tof gedaan.
Keep up the good work!

Maar hoe kom je dan bijvoorbeeld aan foto's van haaien, luipaarden, de maan, kandelaren als je geen stockfoto's gebruikt?

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
DeepKreativ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 00:23
WoonplaatsCOLON Middelburg

CitizenJay81 schreefCOLONWelkom!

Ik vind 2,5 en 6 heel tof gedaan.
Keep up the good work!

Maar hoe kom je dan bijvoorbeeld aan foto's van haaien, luipaarden, de maan, kandelaren als je geen stockfoto's gebruikt?

Gr,
Jasper
Hoi Jasper,

Bedankt voor je reactie!
Zoals ik al zei gebruik ik voor sommige beelden wel stockfoto's. De kandelaren zijn wel gewoon echt!

Groeten Dennis
Gebruikers-avatar
DeepKreativ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 00:23
WoonplaatsCOLON Middelburg

Oeps ik wilde mijn bericht aanpassen en heb de foto's per ongeluk verwijderd! :shock: Hoe kan ik dit weer terugzetten? :oops:
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Ze staan nog in je album neem ik aan. Even de foto ID nummers opschrijven en dan weer plaatsen als edit:

[img]http://www08.eosdigitaal.nl/forum/album ... _id=xxxxxx[/img]
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je kunt in je openingspost op de knop edit klikken en dan je bericht weer aanpassen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
DeepKreativ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 00:23
WoonplaatsCOLON Middelburg

Ik heb ze niet in een album gezet, maar vanuit een andere site doorgelinked. Ik ga proberen om ze in een album te zetten... en dan opnieuw te plaatsen.
Echt weer iets voor mij :oops: :oops:
Kan je ook een topic verwijderen? of kan alleen de moderator dat doen?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Jij kan geen compleet topic verwijderen, ik wel :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar