Wat voor kader voor deze dierenplaat

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Deze dierenplaat heb ik in Diergaarde Blijdorp gemaakt. Ik had mijzelf de opdracht gegeven, om dieren eens "op een andere manier" fotografisch vast te leggen. Bij deze foto ging het om het jonge nijlpaardenkalf. De volwassen "kont" van zijn moeder heb ik in de voorgrond meegefotografeerd omdat de kont van het kalf niet zichtbaar was en ik daarom de kijker een beeld wilde geven van het merkwaardige achterlijf van zo'n beest als ie eenmaal volwassen is. Het leek me een originelere plaat dan een gewone "recht-toe-recht-aan"-foto van het kalf zoals vele andere toeschouwers dat daar deden.

Technische gegevens: camera: EOS 300D met Tamron SP 24-135 op 400 ASA en 1/40ste x 5.6 (zoom: 89 mm).
De vraag waar ik altijd mee worstel: wat voor kadertje zou bij deze foto nou goed passen om deze plaat nog wat op te halen? Ik ben zelf niet creatief genoeg om hier het maximale uit te halen. Dus: ben benieuwd waar jullie voor zouden kiezen? Bedankt alvast voor de moeite.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=131692[/img]
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Een dun zwart randje, meer niet
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

wvangerven schreefCOLONDe vraag waar ik altijd mee worstel: wat voor kadertje zou bij deze foto nou goed passen om deze plaat nog wat op te halen?
Naar mijn mening helpt een kader niet om een foto wat op te halen, als je het daarvan moet hebben denk ik dat je je tijd beter kunt besteden aan fotograferen.

Maar naar mijn idee is dat niet nodig bij deze plaat, ik vind hem zo ook best sterk. Duidelijk eens anders bekeken, en hij houd mijn aandacht toch wel eventjes vast.

Zou je toch voor een kader willen gaan, denk ik dat antraciet een mooie kleur is. Diepzwart gaat wellicht teveel overheersen.
infoleo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2008 12:49
WoonplaatsCOLON zoetermeer
CONTACTCOLON

persoonlijk vindt ik de "grote" kont storend en afleiden van junior.
Laatst gewijzigd door 1 op infoleo, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Zucht... Heb jij de begeleidende tekst gelezen? Ik vond de keuze van TS verrassend en goed gezien, maar wanneer je de helft van de foto afhaalt word het weer een 13 in een dozijn foto....
Gebruikers-avatar
widego
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 13:27
WoonplaatsCOLON Bij een afslag ergens tussen Breda en Rotterdam

Um ... dat jonge nijlpaard lijkt verdacht veel op een jonge neushoorn.

Wicher.
Gebruikt een EOS-90D, met 40D en 50HS als backup. Sigma en Canon glaswerk.
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

LOL!!

Een nijlhoorn of een neuspaard misschien???

Hoe dan ook ik vind het een leuke foto. Ik denk dat een dunne donkere (tegen het zwart aan of helemaal zwart) rand het beste zou staan. Als je hem ophangt op een muur zou ik er geen rand omheen doen (denk ik).

GRoel
Laatst gewijzigd door 1 op GRoel, in totaal 26 keer gewijzigd.
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
corroza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 629
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2006 18:13
WoonplaatsCOLON vianen

leuk gevonden standpunt, inderdaad geen 13 in een dozijn.

n dat de 5e poster pas ziet dat het een neushoorn is inplaats van een nijlpaard :D

een klein donkergrijs randje erom heen dit omdat de achtergrond licht is dus geen licht kader gebruiken.

Cor Roza
niet de techniek maar het moment van afdrukken bepaalt de foto
Anoniem 4

Ik heb ook naar de Nijl gezocht, maar niet gevonden. Misschien is het wel een neuspaard of een nijlhoorn. {Edit: terwijl ik aan het typen was al door een ander opgemerkt, jammer :o }

Het randje erom zal weinig verschil maken. Ben overigens niet zo voor al die fratsen met randjes. Een bescheiden omlijsting om een bijpassende tekst of info over foto of fotograaf weer te geven ok.
Als je toch voor een kader gaat, toon je in beperking de meester. Het gaat om het beeld niet om de verpakking.
Anoniem 4

corroza schreefCOLON...... n dat de 5e poster pas ziet dat het een neushoorn is inplaats van een nijlpaard :D
Wij kunnen niet zo snel typen als jouw avatar :lol: :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

widego schreefCOLONUm ... dat jonge nijlpaard lijkt verdacht veel op een jonge neushoorn.

Wicher.
Ja! Je hebt helemaal gelijk!!! :D

Trouwens: alle andere forumleden óók bedankt voor de reakties! Die grote kont heb ik bewust zo groot "genomen" om de kolossale omvang ervan te benadrukken, maar dat terzijde. :wink:
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Ja letterlijk ter zijde :lol:
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zou hem nog iets strakker inkaderen, beetje meer contrast geven en misschien zelfs wel omzetten naar zwart/wit.

Je hebt nu een leuk tweeluik. Het jonge onschuldigge jong aan de linkerkant en rechts een detail over hoe het later zal zijn (nog net zo lelijk :lol: )
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

dejong1racing schreefCOLONIk zou hem nog iets strakker inkaderen, beetje meer contrast geven en misschien zelfs wel omzetten naar zwart/wit.
Da's een aardig idee. Die plaat is daar vast wel geschikt voor:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=131823[/img]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar