40D Tjielpt...

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Jasper40D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2009 13:12

Beste Allen,

Sinds Dec. 2008 ben ik de trotse bezitter van een 40D met Kitlens 17-85MM, mijn camera bavalt echt super, wat een genot.
Echter sinds vorige week merk ik dat zodra ik mijn camera aanzet en het Sensor Cleaning logo komt in beeld dat ik uit de rechterkant van de body een mechanisch geluidje hoor. Het klinkt als een soort van "tjielp" geluidje (heeft wel iets weg van een soort van schuifje dat ff heen en weer gaat)
Als ik sensor cleaning vanuit het menu selecteer hoor je dit ook, dus het moet hier iets mee te maken hebben volgens mij. Zijn er hier 40D bezitters die dit zelfde geluidje horen? (bij het aan & uitzetten van de camera) of spookt het in mijn hoofd en heeft mijn 40D dit altijd gedaan en valt het me nu in eens op... Wat adviseren jullie mij, zou ik met dit euvel terug naar de winkel gaan aangezien ik nog garantie heb. Of gewoon even afwachten.

Mijn dank is alvast verbluffend!

Groetjes

Jasper :D
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Teruggaan en het geval voorleggen, zeker als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt. Wellicht nu nog geen probleem, maar dan misschien wel later. Als er iets lijkt te schuiven is dat niet goed.
succes
gr Sarpa
ps. de 17-85 heb je misschien wel tegelijk gekocht, maar is niet de kitlens ;-)
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Mij is het nog nooit opgevallen bij mijn 40D. Even terug naar de winkel en daar navragen of het hoort. Wanneer ze zeggen dat het hoort gelijk vragen of ze dat dan kunnen demonstreren met een andere 40D. Je zult maar in een schuilhutje zitten, camera aanzetten en de vogels vliegen weg....
Jasper40D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2009 13:12

Zowww, de respons is hier van de "rappe" daar hou ik wel van!

Ik heb de camera en de lens samen gekocht als kit dit staat ook op de verpakking. (of sla ik de plank nu een beetje mis)

Maar goed op terug te komen op de tjielp, het is geen hard geluid je moet ook goed luisteren wil je het horen. Maar het is wel duidelijk aanwezig.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

geert h schreefCOLON camera aanzetten en de vogels vliegen weg....
of ze komen juist naar je toe, aangezien de 40D tjielpt.

Trouwens, een Canon Powershot tjielpt ook, maar dat is een feature :lol:
Gebruikers-avatar
Milka 62
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 207
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2009 17:17
WoonplaatsCOLON Best

Hallo Jasper
Volgens mij is dit niet normaal, mijn 40D maakt geen geluid bij het aan of uitzetten tijdens het sensorcleaningslogo. Ik heb het net nog even gecheckt.
Als ik jou was liet ik het even nakijken, maarja dat is mijn mening.

Groeten Frans
Canon 7D+grip, 40D+grip, EFS 10-22 USM ,Sigma 24-105 F4 DG Art , EF 70-200 f2.8 L IS USM, EF 100 f2.8 macro, Lowepro Flipside 300,Lowepro Toploader pro 75aw,Manfrotto 055CXPRO3+Manfrotto 498RC4
Jasper40D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2009 13:12

Dank Frans voor het checken!

Lijkt erop dat ik een klein probleempje heb. Zou zoiets onder garantie worden vervangen?
Gebruikers-avatar
Milka 62
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 207
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2009 17:17
WoonplaatsCOLON Best

Graag gedaan Jasper, ik denk dat dat gewoon een gevalletje garantie wordt. Je camera is toch pas 3 maanden oud :!:
Canon 7D+grip, 40D+grip, EFS 10-22 USM ,Sigma 24-105 F4 DG Art , EF 70-200 f2.8 L IS USM, EF 100 f2.8 macro, Lowepro Flipside 300,Lowepro Toploader pro 75aw,Manfrotto 055CXPRO3+Manfrotto 498RC4
Gebruikers-avatar
widego
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 13:27
WoonplaatsCOLON Bij een afslag ergens tussen Breda en Rotterdam

Ik heb mijn 40D nu iets meer dan een jaar. Het geluid was me nog nooit opgevallen.
Als ik 'm aanzet en mijn oor 5 cm van de camera houdt zegt het apparaat direct na het aanzetten heeeel zachtjes "pok ... tjieelp".
Dat duurt al met al nog geen seconde.
Het heeft m.i. te maken met hoe het reinigingsmechanisme haar werk doet.

Wicher.
Gebruikt een EOS-90D, met 40D en 50HS als backup. Sigma en Canon glaswerk.
Jasper40D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2009 13:12

Ook dank voor het checken Wicher,

Ik hoor geen "pok" geluid, bij mij hoor je de "tjieelp" ook als je de camera een halve meter voor je hebt. (Het moet dan natuurlijk wel stil zijn)

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat een camera van 3 maanden oud nu al mechanische bijgeluiden maakt, tot voor kort deed hij dit dus niet. Ben benieuwd wat ze bij de media markt zeggen.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Kan zonder voorbeel geen oordeel vellen :)

En Sarpa, DE kitlens is vaak de 18-55, maar de kitlens is de lens die als kit verkocht wordt. Dus een 24-105L is een kitlens bij een 5D :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
fotogeniek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2008 21:33
WoonplaatsCOLON Den Haag

ik hoor ook zo'n geluidje. Het is niet hard maar je hoort het wel. Niets aan de hand volgens mij.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

fotogeniek schreefCOLONik hoor ook zo'n geluidje. Het is niet hard maar je hoort het wel. Niets aan de hand volgens mij.
Als je het geluid van een halve meter afstand hoort lijkt het me wel duidelijk dat er iets aan de hand is... als je je oor tegen de cam aandrukt, tot daar aan toe... een halve meter en dan nog steeds horen is een ander paar mouwen.
Gewoon naar media markt gaan, je probleem melden, als je afgepoeierd wordt met de commentaar dat het normaal is, vragen om een andere nieuwe zodat je kan vergelijken...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

op 15 cm hoor ik een hééél zacht piepje bij het aan/uitzetten... heb voor de zekerheid mijn linker en rechter oor geprobeerd, en ik hoor het bij beide oren.. :wink:

op een halve meter hoor ik echt niks. Het kan natuurlijk dat je hele goeie oren hebt..., maar anders zou ik er mee terug gaan.
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hoi,
ik hoor helemaal niets aan m'n 40D...
En aan m'n oren ligt het niet, ik luister héél goed naar mijn vrouw... :lol:

Ik zou gewoon eventjes terug gaan naar Media Markt en hun ook laten luisteren.
Krijg je daar geen afdoende antwoord, gewoon bij een "echte" fotozaak laten luisteren.

Zodra je meer weet, post het hier dan ook.
Dan kunnen wij daar eventueel ook lering uit trekken.

Succes
Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
Gebruikers-avatar
John K.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2008 13:48
WoonplaatsCOLON zwijndrecht

Hallo Jasper..

Ik ben ook een trotse bezitter met een 40d en een kitlens 17-85,maar dat geluidje wat jij beschrijft hoor ik niet bij die van mij.Dus ik zou opzeker gewoon ff terug gaan naar de winkel..Je weet maar nooit.

Gr john
Canon eos 40D,ef-s 17-85mm is usm,ef 70-200 l f/2.8 is usm,ef 1,4 x II converter,430ex mark II,manfrotto 055xdb+804rc2 tripod,lowepro 300 aw slingshot.



Als hangen staan was,stond tie heel de dag!!
Jasper40D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2009 13:12

Ik kom net terug van de Media markt in duitsland, en ik moet zeggen ik ben erg goed geholpen. Voor de zekerheid hadden ze een ander toestel erbij gepakt en vergeleken, deze maakte het tjielp geluid ook niet.
De verkoper vertelde mij dat die een of ander membraan zou kunnen zijn welk defect was. Onder het motto van "Better safe then sorry" word hij onder garantie opgestuurd naar een Canon Repair Center. Kan plus minus 2 weken duren.

Hou jullie op de hoogte.

Jasper
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar