Lente is nieuw leven?

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Vandaag voor de eerste keer buiten m'n tussenringen getest en op zoek naar wat moois in de tuin.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Eindelijk! Nieuw leven!!
Afbeelding
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Geen slechte poging.... maar zeker nog even dooroefenen.... komen de mooie foto's vanzelf...

#1 het grote onscherpe gedeelte kun je als kunst zien... maar helaas vind ik het toch niet lekker kijken.. onscherpte in de voorgond vind ik persoonlijk minder lekker kijken dan onscherpte in de achtergrond... de kleurtjes vind ik wel mooi..

#2 compo en kleuren zien er goed uit.. weet alleen niet wat het is.. toch heb ik wel wat twijfels of de scherpte helemaal lekker ligt..

#3 ik weet hier niet zo goed wat je wilt laten zien.. ik zie een aantal stengels en een redelijk drukke achtergrond... probeer tijdens het fotograferen te bepalen wat je wilt laten zien.. en daar je scherpte op te leggen... probeer dan d.m.v dof je onderwerp te isoleren.. en kijk ook een beetje of er niet teveel elementen zijn die je afleiden van je onderwerp.. zoals bijv.bij deze foto..

#4
Beetje hetzelfde als #3

#5 deze is iets rustiger...er zijn weinig storende elementen (zoals bij #3 & #4 ) die de aandacht van je onderwerp afleiden.. maar helaas is je onderwerp niet echt lekker qua scherpte, probeer vooral de scherpte te leggen op de voorste delen... de delen waar je aandacht naar toe getrokken wordt..

#6 zonde van die schuine streep rechts.... verder ziet de achtergrond er goed uit.. maar je onderwerp is op het puntje toch wel wat overbelicht.... kijk dus ook op je histogram tijdens het fotograferen dan kun je desnoods wat aan je belichtingscompensatie doen....
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

1. prima van kleur en belichting maar misschien wat het mooier geweest om de scherpte op de voorste te leggen, te veel onscherpte op de voorgrond vind ik persoonlijk minder prettig kijken
2. kleurrijke achtergrond en onderwerp misschien iets te centraal, verder vind ik het onderwerp niet zo heel spannend
3. de achtergrond en halve takjes leiden wat af en in zijn geheel oogt de foto wat druk vind ik
4. idem als 3, de halve blaadjes in beeld vind ik wat minder mooi
5. rustige en kleurrijke achtergrond echter de hibiscus mist in mijn ogen iets aan scherpte en oogt op sommige plekken wat aan de lichte kant
6. onderwerp staat iets vrij centraal, iets uit het midden is misschien mooier, jammer van het lichte gedeelte op het blaadje

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar